|
Auteur |
Bericht |
maantjezon
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 jun 2007 13:13 Onderwerp: Verkopers willen geen vergoeding betalen na te laat leveren |
|
|
We hebben een huis gekocht en zouden 1 maart de sleutel krijgen. Die hebben we gekregen en de leveringsakte zou een week later getekend worden. Wegens een beslag (waar we pas 3 weken later achterkwamen) hebben we dus nog steeds niets getekend. We hebben ze in gebreke gesteld en zijn accoord met een vergoeding van 10% vd vraagprijs. Eigenlijk hebben we recht op het dubbele maar 10% vinden we meer dan genoeg.
Nu willen de verkopers de boete niet betalen en willen dat we tekenen en daarna achter de vergoeding aangaan (verkopers zullen dan waarschijnlijk al in Turkije zitten) en wij willen alleen met vergoeding de leveringsakte tekenen.
Staan wij in ons recht omdat wij de koopakte navolgen (er staat een boetebeding in) of moeten we echt eerst tekenen anders zijn we in gebreke en dan maar hopen dat ze niet naar Turkije vertrekken en dan achter onze boete aangaan??? |
|
|
|
 |
maantjezon
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 jun 2007 15:40 Onderwerp: Duidelijk? |
|
|
Als ik niet duidelijk ben geweest hoop ik dat jullie aangeven wat er niet duidelijk is.
er zijn al meerdere mensen geweest die dit bericht hebben gelezen maar er laat niemand een reactie achter
Dank je! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 27 jun 2007 17:42 Onderwerp: |
|
|
Quote: | er zijn al meerdere mensen geweest die dit bericht hebben gelezen maar er laat niemand een reactie achter |
Dan mag je aannemen dat deze mensen het niet weten. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 27 jun 2007 17:47 Onderwerp: |
|
|
Ik de akte van levering staat over het algemeen een vrij ruim beding waarin de koper algehele kwijting verleend aan de verkoper. M.a.w. de koper geeft aan dat zij niets meer te vorderen heeft van de verkoper. Dit is iets wat jullie in ieder geval niet willen. Met betrekking tot wanneer de boete betaald dient te worden, zou ik het koopcontract bekijken. Daar zal, neem ik aan, instaan wanneer een eventuele boete verschuldigd is.
Het verstandigst lijkt mij dat je contact opneemt met het notariskantoor waar de overdracht gaat plaatsvinden. Als zij op de hoogte zijn van de situatie (en ik neem aan dat dat het geval is) dan lijkt mij dat ook de betaling van de boete via de notaris dient te verlopen. Anders kan de notaris niet checken dat de bovenstaande kwijting inderdaad verleend kan worden. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
|