Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 21:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

zijn filmopnamen van derden strafbaar
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
keesje








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2004 23:23    Onderwerp: zijn filmopnamen van derden strafbaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

wij zijn gefilmt tijdens het open haard hout verplaatsen door de buren
omdat wij bijde een wao uitkering hebben moesten wij op het matje komen en zagen wij op video band de opnamens zijn gemaakt van uit het huisvan de buren hoe wij het hout van de voordeur naar achter het huis verplaalsten dit mocht niet en raken waarschijndelijk de uitkering kwijt

mogen deze opnamen als bewijs worden aan gevoerd
ik meende dat filmen door derden niet is toe gestaan

klopt dit en onder welk artikel de politie doet er niets aan
met vriendelijke groeten

dit is geen stijl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 13 jul 2004 9:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb even niet veel tijd om te antwoorden, maar filmen in het openbaar is gewoon toegestaan. In huis bijvoorbeeld niet.

Weet je ook of ze je aan het volgen waren? Ik vraag me nogal af namelijk hoe ze precies aan die videoband komen. Dat maakt m.i. ook nogal wat uit voor de vraag of er onrechtmatig is gehandeld of niet.

P.S. Grammatica? Punten en komma's?
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
keesje








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 13 jul 2004 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee wij werden niet gevolgd of iets anders wij hebben nooit geen prob
gehad op de band staat geen datum waneer de band is gemaakt het gak gebruikt het nu omdat de info die ze in het dosier hebben niet overeen komt met de video

tevens wil de keurings arts de tweede operatie niet door laten gaan

die beld continu met de arts in het zieken huis
wat kan ik hier mee ???????????

bedankt voor de info
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2004 1:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag van strafrechtelijke aansprakelijkheid is allemaal leuk en wel (e.e.a. zou mogelijk kunnen worden geplaatst onder de noemer belaging, art. 285b), maar dat zal het GAK er niet van weerhouden om de gegevens te gebruiken bij de beoordeling.

Dat is ook helemaal geen strafrechtelijke kwestie, want dan zit je toch in de sfeer van je buren terug willen pakken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
keesje








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2004 3:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
De vraag van strafrechtelijke aansprakelijkheid is allemaal leuk en wel (e.e.a. zou mogelijk kunnen worden geplaatst onder de noemer belaging, art. 285b), maar dat zal het GAK er niet van weerhouden om de gegevens te gebruiken bij de beoordeling.

Dat is ook helemaal geen strafrechtelijke kwestie, want dan zit je toch in de sfeer van je buren terug willen pakken.
Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

wie heeft het daar nu weer over volgens mij sla je de plank mis lees eens de vraag

is het stiekum filmen strafbaar door derden het geen een niet wettelijk daar toe bevoegde instantie is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2004 8:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Keesie, gebruik eens punten, komma's en hoofdletters a.u.b. Dit leest echt vervelend zo.

Wie zegt dat de uitkeringsinstante geen enkele wettelijke bevoegdheid heeft om fraude op te sporen? De 'politie' is niet het enige orgaan met opsporingsbevoegdheid. Bovendien heeft Sovereign helemaal gelijk:
Sovereign schreef:
De vraag van strafrechtelijke aansprakelijkheid is allemaal leuk en wel (e.e.a. zou mogelijk kunnen worden geplaatst onder de noemer belaging, art. 285b), maar dat zal het GAK er niet van weerhouden om de gegevens te gebruiken bij de beoordeling.


In het bestuursrecht is in principe het bewijsrecht vrij. Zolang er geen apert onredelijke zaken worden aangevoerd als bewijs, zal het in principre toegestaan zijn. Wel is het zo dat het in zo'n geval intrekken van een uitkering een 'criminal charge' ex. art 6 EVRM kan zijn. Daardoor moeten er zekere zorgvuldigheidsnormen nageleefd worden.

keesie schreef:
het gak gebruikt het nu omdat de info die ze in het dosier hebben niet overeen komt met de video


Moet ik hierin lezen dat je arbeidsongeschiktheidspercentage in werkelijkheid lager is, dan waar het uitkeringsorgaan vanuit ging? In dat geval is het alleen maar terecht namelijk dat je de bij jouw werkelijke situatie passende uitkering krijgt. In geval van intrekking terwijl, je wel enigszins arbeidsongeschikt bent kan je je afvragen of dit niet een inevenredige reactie is, maar vooralsnog lees ik eigenlijk alleen maar dingen die terecht zijn.

Dus keesie, zoek eerst eens uit wie er precies aan het filmen was, en naar aanleiding waarvan diegene dat deed. Ik acht de kans vrij groot namelijk dat als de uitkeringsinstantie een redelijk vermoeden had dat er iets niet klopte, ze i.o.v. met de juiste organen tot deze actie hebben besloten. Daarbij houd ik in mijn achterhoofd dat de politie zeker niet de enige is met opsporingsbevoegdheid, zeker niet als het gaat om uitkeringsfraude (ook al fraudeer je niet, zo'n onderzoek valt nu eenmaal onder de term fraude, vandaar mijn gebruik ervan).
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2004 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Keesje,
Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Misschien is het handig dat je voor jezelf eerst eens de situatie op een rijtje zet, en daarna met een vraag komt, want wat heeft de operatie en arts ermee te maken dat jij al of niet gefilmd bent, en wat is er nou gebeurd met de opnamen, waar ben je bang voor en wat wil je zelf voor stappen ondernemen.
Strafrechtelijk gezien moet er eerst tegen jou aangifte zijn gedaan alvorens er bewijs verzameld kan worden. Als er geen aangifte tegen jou is gedaan, is hier niet de plek om je vraag te stellen.
Mijn advies: Schrijf helder en duidelijk de situatie voor ons op, en stel dan de vragen, dan kunnen er misschien mensen wijs uit, want het is mij zo niet duidelijk
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2004 19:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juul schreef:
Pfffffft Mannen......
*veegt haar voorhoofd af*


Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 15 jul 2004 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

keesje schreef:
is het stiekum filmen strafbaar door derden het geen een niet wettelijk daar toe bevoegde instantie is.


Oftewel: Is het stiekem filmen door derden strafbaar, wanneer dit geen wettelijk bevoegde instantie is? (Is dat de vraag??)

Kennelijk is dit de vraag waar het om gaat, maar Keesje, daar valt niet op te antwoorden zonder de details van de situatie te kennen. Daarom vraagt men hier door naar wat er precies gebeurd is en wat je probeert te bereiken.

Als ik gewoon logisch redeneer lijkt het me trouwens in principe helemaal niet strafbaar. Hoeveel toeristen met cam zijn er dan wel niet in overtreding? Volgens mij is toestemming van degene die gefilmd wordt pas noodzakelijk wanneer men de beelden in de media wilt openbaren. En ja, als het om een (fraude)onderzoek gaat, zal men natuurlijk niet om toestemming vragen...
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 15 jul 2004 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Oftewel: Is het stiekem filmen door derden strafbaar, wanneer dit geen wettelijk bevoegde instantie is? (Is dat de vraag??)

Als ik gewoon logisch redeneer lijkt het me trouwens in principe helemaal niet strafbaar. Hoeveel toeristen met cam zijn er dan wel niet in overtreding?
Natuurlijk kan het filmen door derden wel een strafbare situatie opleveren. Als ik zodadelijk met een camera jouw handel en wandel in je achtertuin ga waarnemen dan kan er (met inachtneming van de wettelijke criteria) sprake zijn van een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en dat is strafbaar gesteld.

Maar goed, mij is niet duidelijk wat ze nu wil; het te verwachten besluit van het GAK aanvechten, of de personen die dit hebben gefilmd strafrechtelijk aansprakelijk stellen.

In any case, ik ga geen verder advies meer geven. Mensen die om hulp vragen en na een goed bedoeld advies mijnerzijds met Rolling Eyes aan komen zetten heb ik niets mee op. Take it down
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 20 jul 2004 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

over het strafrecht gedeelte schaar ik me achter Soverein.
over het bestuursrecht en het bewijs daarvan...'edamse bijstandsvrouw'arrest ging daar geloof ık over...
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds