Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 29 mei 2024 1:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Stoppen met rechten na mijn bachelor
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 10:53    Onderwerp: Stoppen met rechten na mijn bachelor Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst even een kleine schets van mijn studieverleden:

16 jaar havo afgerond, en vervolgens anderhalf jaar informatica gestudeerd (propedeuse gehaald, maar gestopt omdat ik er absoluut geen voldoening uit haalde, heel simpel, zat meer in de kroeg dan dat ik aan de studie zat etc...), vervolgens een half jaartje gewerkt en mij toen ingeschreven voor de HEAO
18 jaar 1 jaartje gedaan, propedeuse gedaan, maar vond het ook erg simpel, wel leuk hoor, maar ja ik wilde toch een uitdaging

Daarna begonnen met rechten, propedeuse gehaald, maar na het tweede jaar ging het bergafwaarts, op een aantal vakken na interesseert het mij allemaal weinig. Het derde jaar heb ik weinig punten gehaald, mede doordat ik de tentamenperiodes in het buitenland zat. Nu dus weer begonnen met het derde jaar, en heb wel de intentie om mijn bachelor dit jaar te halen.

Maar wat daarna, ik zie mijzelf niet als een goede advocaat. Als ik een beroep mocht kiezen wat ik graag zou willen doen, dan zou dat een daytrader zijn.

Ik verdien op dit moment een aardig maandinkomen, als ik hetgeen wat ik nu doe (sorry voor mijn summiere omschrijving hier) fulltime (30 uur per week) zou doen, dan zou ik zeker iets van 4000 per maand kunnen verdienen. Echter er zit geen tot weinig groei in, dus dat zie ik ook niet echt zitten.

Wat blijft er dan over? Ik dacht zelf aan iets van een jaar economie, met een heao propedeuse en een rechten bachelor moet dat toch wel in een jaar te doen zijn? Ik doel dan op HBO niveau, ik wil simpelweg een leuk papiertje hebben zodat ik een voet tussen de deur heb bij sollicitaties, ik heb met veel heao afgestudeerden gewerkt en het niveau vind ik alles behalve denderend, maar goed daar zal mijn toekomstige werkgever anders over denken Smile.

Is er wellicht iemand die zich in mijn verhaal vindt, het misschien zelf heeft meegemaakt, of tips heeft? Dan hoor ik het graag. Een particuliere studie kan ook wel, maar ik had bij Nyenrode gekeken, en voor die MBA heb je 5 jaar werkervaring nodig, daarnaast zie ik het niet zo zitten om 1 jaar intern 60 uur per week aan mijn studie te besteden Smile.

Ik heb overigens een gesprek met de studieadviseur aangevraagd voor volgende week, maar ik wil alvast zelfstandig wat informatie opzoeken.


Laatst aangepast door stephan op do 11 okt 2007 10:55, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 10:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Feit is dat die 'mr' titel je je leven lang een bepaalde positie geeft. Het lijkt mij heel erg onverstandig om dat laatste jaar van je studie niet te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Economie op HBO niveau is nogal divers (trouwens ook op WO niveau), dus moet je wel weten wat je ermee wilt. Stoppen na je bachelor lijkt me geen goed idee, ook omdat in Nederland 'men' toch wel een master als afronding van een WO opleiding ziet.

Ik zou ook niet verwachten een HBO studie in een jaar af te ronden, ook niet met jouw achtergrond. Ik zou zeggen rond je master af en beslis daarna wat je wilt doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 12:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tja wat wil je horen, stoppen lijkt mij onverstandig. zorg voor uitdaging: ga bij de rechtswinkel aan de lag, (jur) studentenvereniging oid, ga stage lopen in het buitenland, doe een deel van je theorie in het buitenland en kijk naar rechtsgebieden die je wel liggen (er zijn er meer dan je denkt Very Happy ). laat je goed adviseren en zorg zelf voor uitdaging!!

overigens, ik ben het wandelende bewijs dat je geen advocaat hoeft te worden. de wereld is veel groter dan dat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pontius



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doe je toch een master als financieel recht aan de eur. Zit je toch al een beetje in de financiele hoek en wanneer je Mr bent, kan je gewoon ook de economische kant op. Genoeg juristen die in financiele functies bij banken, vastgoed en trading bedrijven werken. Het gaat om het wo diploma en zorg dat je Cv je affiniteit met de financiele wereld aangeeft. Bijvoorbeeld door een commissie bij een studievereniging (Fsr bijvoorbeeld). Als je stopt zal je de hele tijd moeten uitleggen waarom je nu weer gestopt bent (na een aantal verkeerde keuzes).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja daar zat ik ook aan te denken, een minor economie, en een economische master.
Maar als ik nu stop heb ik niks? Was dat niet het hele voordeel van de BaMa structuur? Dat je nu al een diploma hebt, op het HBO krijgen ze ook gewoon een bachelor diploma nietwaar?
En ik wil natuurlijk als ik na mijn bachelor zou stoppen nog wel bij een andere studie instromen.

Desalniettemin zullen jullie wel gelijk hebben, en kan ik beter mijn vakkenpakket aanpassen en gewoon doorknallen Smile.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

stephan schreef:

En ik wil natuurlijk als ik na mijn bachelor zou stoppen nog wel bij een andere studie instromen.


Daar heb je je BA-MA voordeel.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

stephan schreef:
Dat je nu al een diploma hebt, op het HBO krijgen ze ook gewoon een bachelor diploma nietwaar?


Een enorm verschil tussen een HBO bachelor en een WO bachelor is dat een toen in het HBO de BaMa structuur kwam, men niets aan de opleidingen hoefde te veranderen: er was al een afgerond geheel en men kon aan dat geheel een titel toekennen in plaats van bijv. de ing. titel.

In het WO heeft men vrij kunstmatig een knip gemaakt na het derde jaar, dat de bachelor genoemd en het laatste, afrondende jaar noemt men master. Daarbij heeft men heel veel moeten veranderen, om de bachelor fase aan het WO het brede karakter te geven dat de bachelor moet zijn. Maar door die breedte in de bachelor fase, mis je een hele boel vaardigheden die je in het oude model wel kreeg omdat dat vak specifiek was. Nu niet meer; die vakspecifieke kennis is voor veel studies toch verhuist naar het master jaar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DannyM



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 1:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Probeer toch nog heel even vol te houden, een jaartje meer of minder maakt qua tijd veel minder uit dan het effect dat het op je carriere kan hebben!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
backtracer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn optie:

Stop je studie; ga een half jaartje werken, kijk niet te nauw, pak aan wat er op je pad komt.

Na dat half jaartje ga je met je zuur gespaarde geld op reis, plaats een advertentie voor een reisgezel of ga lekker alleen.

Vermijd de standaard stekkies (NY, London, Sydney) maar ga naar landen als Venezuela, China, Cuba, Z-Afrika, verruim je horizon een beetje.

Gooi je koffer voor de helft vol met kleding en de rest met wereldliteratuur (neem van alles wat).

Hou een reservepotje voor je terugticket naar Nederland. Geniet van je reizen, probeer zoveel mogelijk contact te maken met gewone bevolking, wellicht is het mogelijk hier en daar wat bij te verdienen.

Leef je geld op en keer financieel berooid huiswaarts maar met je gedachten rijkelijk gevuld met ervaringen.

Grote kans dat je na thuiskomst een stuk beter weet wat je wilt. Zo niet dan had ik het fout.

Succes!


p.s. ik had ook een tijdlang geen idee wat ik nu exact wilde, bovenstaande recept had op mij een goede uitwerking.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met wat TS nu voor werk doet is het geld niet zo zuur gespaard Wink
Dat is juist het probleem.

Maar jouw tip is altijd goed!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds