|
Auteur |
Bericht |
WillemIn
Leeftijd: 39 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 2
|
Geplaatst: vr 03 okt 2014 0:54 Onderwerp: Betalingsverwerker maakt fout |
|
|
Voor onze website gebruiken wij een betalingsverwerker waarmee betalingen kunnen worden gedaan.
Door een fout in de software (geven zij zelf ook aan) werd er niet gecontroleerd of mensen hadden betaald maar kregen ze wel toegang tot het digitale product.
Hierdoor is voor veel geld schade opgelopen (klanten die wel het product kregen maar niet betaalden) en de betalingsverwerker wil niet tegemoet komen en beroept zich op foutje en dat dat uitgesloten is in de voorwaarden.
Verder claimt deze dat het digitale producten zijn er dus geen schade is, en dat een groot gedeelte van de betalingen door een kleine groep is gedaan.
Er is uiteraard wel schade want eenmaal toegang tot het digitale product, dan ga je er een week later niet ineens weer voor betalen. Er zijn vrijwel geen gegevens bekend van de mensen die het nu gratis kregen.
Het werkt zo:
Op mijn website klikt iemand: BETALEN
Website van betalingsverwerker komt in beeld en verwerkt de betaling.
Betalingsverwerker stuurt een technisch signaal naar mijn website en zegt "Betaling ontvangen" waarop ik de persoon het digitale product geef.
Even een scenario dat waarmee het vergelijkbaar zou kunnen zijn: in de supermarkt: Klant rekent een tijdschrift af, ziet op het pin-apparaat staan "betaald" terwijl ze niet eens een pincode hebben ingetypt en loopt weg. Nadat de supermarkt de pinautomaat leverancier contacteert, zeggen zij, sorry er is geen geld afgeschreven, foutje. Het waren immers maar papieren. |
|
|
|
|
DENNIS79
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 03 okt 2014 9:18 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat de verwerker van het betalingsverkeer wel degelijk aangesproken kan worden voor uw schade. Die schade bestaat uit de kosten die u (heeft) moet maken per geleverd product, maar ook uit gederfde winst.
Alle kosten die u heeft moeten maken per geleverd product lijken mij sowieso voor vergoeding in aanmerking te komen. De gederfde winst ligt wellicht wat genuanceerder nu er een kleine groep is die vaak "misbruik" heeft gemaakt. De vraag is namelijk of u v.w.b. die groep werkelijk winst heeft misgelopen, nu het logisch lijkt dat deze groep uw product niet zo vaak zou hebben afgenomen onder normale omstandigheden.
Overigens kunt u de misbruikers ook gewoon aansprakelijk stellen, mits u weet wie het zijn geweest.
N.B. U laat veel feiten en omstandigheden qua inkleuring aan de forumleden over, terwijl deze wellicht zeer relevant zijn. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
|
Alfatrion
Leeftijd: 45 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 789
|
Geplaatst: vr 03 okt 2014 10:00 Onderwerp: Re: Betalingsverwerker maakt fout |
|
|
Ik vermoed dat het mogelijk is om via een deep link aan het digitale product te komen zonder dat hiervoor betaald hoeft te worden. De "klant" sluit met u dan geen overeenkomst af. Dat maakt u claim lastig.
WillemIn schreef: | Even een scenario dat waarmee het vergelijkbaar zou kunnen zijn: in de supermarkt: Klant rekent een tijdschrift af, (...). |
Dit voorbeeld is niet vergelijkbaar omdat de supermarkt een exemplaar kwijt is. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
|
UwJurist.nl
Leeftijd: 59 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1012
|
Geplaatst: vr 03 okt 2014 10:06 Onderwerp: |
|
|
Voor een goede reactie is inderdaad meer informatie nodig over de feiten en omstandigheden.
Bijvoorbeeld:
Hoe luidt/luiden - exact - de voorwaarde(n) waar men zich op beroept?
Wat voor soort fout zat er in de software en hoe is deze ontstaan?
Waarom zou u niet alsnog betaling kunnen verlangen van deze afnemers?
Wat kost het product en hoe vaak is het zonder betaling afgenomen?
Enzovoort enzovoort. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
|
WillemIn
Leeftijd: 39 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 2
|
Geplaatst: ma 06 okt 2014 13:22 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | Voor een goede reactie is inderdaad meer informatie nodig over de feiten en omstandigheden.
Bijvoorbeeld:
Hoe luidt/luiden - exact - de voorwaarde(n) waar men zich op beroept?
Wat voor soort fout zat er in de software en hoe is deze ontstaan?
Waarom zou u niet alsnog betaling kunnen verlangen van deze afnemers?
Wat kost het product en hoe vaak is het zonder betaling afgenomen?
Enzovoort enzovoort. |
Soort fout? Ja, dat gaan ze niet met me delen. Maar het is vaker voorgekomen bij ze.
Voorwaarden
1) niet aansprakelijk bij schade 2) uitbetalingen kunnen worden geblokkeerd
Heel onredelijk.
Betaling verlangen. Geen juiste contactgegevens. Mensen hoeven geen adres in te vullen.
Kosten, ca. 25,- per product, honderden keren zonder betaling. |
|
|
|
|
|