Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 19:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pleitnota handelsverkeersrecht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sanne3 schreef:
Ik doe de stuwadoor op 6:170, dus onrechtmatige daad van zijn ondergeschikten!

En over die clausule, die geldt over de periode voor het inladen en na het lossen. Dus ik heb ervan gemaakt dat die mensen van de stuwadoor het hebben gejat tijdens het inladen, voor die periode geldt de clausule niet.

De stuwadoor heb ik verder nog niet uitgewerkt, dat ga ik nu doen


Heb je de stuwadoor alleen op basis van deze artikel? Ik neem aan dat je gewoon de bestandelen/voorwaarden aangeeft en dan is het wel voldoende?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sanne3 schreef:
Mijn vordering ziet er zo uit; Leonidez vordert schadevergoeding van Koppejan op grond van wanprestatie krachtens 8:387 jo 6:102 jo 6:7

Dus die hoofdelijkheid heb ik door 6:102 jo 6:7 zo maar gedaan, anders wist ik het niet.

En de stuwadoorsvoorwaarden gelden niet op basis van een paar arresten, uit m'n hoofd weet ik ze niet maar ECT en nog 1 geloof ik


Ja datzelfde heb ik dus ook bij Koppejan, ik had hetzelfde ook bij Windei maar daar twijfel ik nu over. Hoe geef jij die aan?

Voor de stuwadoorsvoorwaarden heb ik trouwens het citronas arrest gebruikt, die was zeer algemeen, en bij die gaf de hoge raad ook drie punten met verwijziging naar twee arresten.. Ik geef de ect en sungreen niet aan, of doe ik dat beter wel?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sanne3



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat heb ik ook Wink Dus dan zal dat wel goed zijn! Ik heb Koppejan en Windei dan hetzelfde zeg maar. In de vordering staat ook stuwadoor en Koppejan en Windei, dus dan zie je al dat ze een beetje samen horen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sanne3



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 15:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de stuwadoor alleen op dat artikel ja en dan de hoofdelijkheid natuurlijk. Ik heb inderdaad de voorwaarden genoemd en dat daaraan voldaan is.

Voor de voorwaarden heb ik Citronas en ECT genoemd. Alleen die drie punten weet ik niet, dus daar zal ik zo nog even naar kijken. Sungreen heb ik genoemd met daarbij dat er geen sprake is van een uitzondering.

En Windei en Koppejan heb ik bij het schematische gedeelte inderdaad op allebei hetzelfde en dan in m'n betoog waarom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 15:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sanne3 schreef:
Dat heb ik ook Wink Dus dan zal dat wel goed zijn! Ik heb Koppejan en Windei dan hetzelfde zeg maar. In de vordering staat ook stuwadoor en Koppejan en Windei, dus dan zie je al dat ze een beetje samen horen


Mooi zijn we er toch een beetje uitgekomen..
Nog een laatste vraagje, zet je bij de vordering eerst de stuwadoor en dan gelijk eronder koppejan en windei?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,
thanks gaat al een stuk beter. hoe gaat het bij jou?

Ik ben nou alleen aan het twijfelen of ik 8:381 wel moet noemen in de toelichting. Ik heb bij de schematische vordering 378 en 387 aangegeven, dat staat namelijk duidelijk in de wet. maar twijfel nu dus over 381, vooral lid 2 lijkt van toepassing maar als je het niet aangeeft bij de vordering kan je het ook niet gebruiken bij de toelichting??

O en heb jij trouwens bij de schematische weergave gebruik gemaakt van primair subsidiair of heb je beide vorderingen onder elkaar gezet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MonM



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hahahaha...iedereen heeft zo'n beetje hetzelfde zie ik.
Ik loop een beetje vast bij Windei...maar kan uit jullie reply's genoeg ideeen halen thx! Ik moet zo weg maar ik zal morgen even wat van mijn kant plaatsen wat ik zoal heb gedaan. Maar het komt best veel over met wat jullie hebben.

Het is wel een rot vordering hoor! Ben echt een hele dag bezig geweest met het bedenken van verweren en de weerleggingen daarvan. Daarna hoe ik het moest uitwerken...pfff zal flink telleurgesteld zijn als ik niet minstend 15 van de 20 punten haal!

Tot morgen


Laatst aangepast door MonM op za 10 mrt 2012 18:21, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MonM



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

..

Laatst aangepast door MonM op za 10 mrt 2012 18:19, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MonM



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

oh btw ik heb alle 3 de vordering schematisch in 1 alinea verwerkt door gewoon het woordje respectievelijk te gebruiken. Wil niet de kans lopen dat ik op primair of subsidiair punten verlies omdat ik het niet juist heb aangepakt

"Leonidez vordert schadevergoeding van zowel de stuwadoor als van Koppejan en Windei voor het zoekraken van 100 ton cacao, op grond van onrechtmatige daad respectievelijk wanprestatie krachtens de artikelen 6:170 jo 6:7 respectievelijk 8:461, 8:387 jo 6:102 jo 6:7, 8:388 jo 6:102 jo 6:7 8:378 en BW."
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha mooi zo.. Ik heb er ook best veel aangehad, met dank aan Sanne.Very Happy
Ik denk dat ik de vordering dan ook maar zoals de jouwe weergeef. Alleen twijfel ik of het wel nodig is om al die wetten daar aan te geven.. 8:388 heb ik niet een gebruikt? Moet dat er bij..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha mooi zo.. Ik heb er ook best veel aangehad, met dank aan Sanne.Very Happy
Ik denk dat ik de vordering dan ook maar zoals de jouwe weergeef. Alleen twijfel ik of het wel nodig is om al die wetten daar aan te geven.. 8:388 heb ik niet een gebruikt? Moet dat er bij..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sanne3



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb 388 ook niet genoemd, 387 zegt toch genoeg volgens mij? Verder wordt er niet gevraagd naar hoeveel schadevergoeding of schadeberekening ofzo, dus volgens mij is dat niet nodig?

Ik heb in mijn vordering van de Koppejan en Windei geen onrechtmatige daad hoor ik heb:

Leonidez vordert van vervoerder Koppejan schadevergoeding op grond van wanprestatie krachtens art. 8:378 jo 8:387 jo 6:102 jo 6:7.

En dan een enter en dan hetzelfde voor Windei en dan daarboven de stuwadoor. Dat is het enige wat ik heb voor die schematische weergave.

In mn betoog heb ik 381 nog wel genoemd en beargumenteert, gewoon als ondersteunend iets. Dat je standpunt sterker wordt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stefan1977



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 21:46    Onderwerp: Pleitnota handelsverkeersrecht vordering 3 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden,

Ik volg het bachelor 2 vak handelsverkeersrecht aan de EUR, dit weekend moeten wij een pleitnota inleveren. Zelf heb ik vordering 3. Zijn er misschien nog meer forumleden die vordering 3 hebben? Ik zag dat er op dit forum al werd gepost over vordering 5. Ik ben zelf de hele dag bezig geweest met vordering 3 en ga er morgen weer een dag aan besteden. Ik vind vordering 3 erg lastig, en wil graag met medestudenten hierover sparren.

alvast bedankt voor het meedenken,

Stefan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 2:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Koppejan en Windei heb ik ook gewoon op grond van wanprestatie.. Maar ik denk dat de schematische weergeven wel in een alinea moet, dat staat namelijk heel duidelijk bij de handleiding.. Ik denk dat ik het ook doe met het woordje respectievelijk..

En er staat ook noem alle wetsartikelen op, dus ik heb daar wel 381 staan en ook 461? hoop dat ze niet moeilijk doen, het was al een kut opdrachtt!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jas90



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 3:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moet er niet bij de stuwadoor als grondslag art. 6:162 jo. art. 6:170 BW?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds