Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verhuur van skyboxen
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wenda82



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010 19:52    Onderwerp: verhuur van skyboxen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op verschillende plaatsen al naar een antwoord op mijn vraag gezocht, maar heb het helaas nog niet kunnen vinden. Mijn vraag gaat over het verhuren van skyboxen. Er wordt een contract afgesloten van 8 jaar voor het huren van skyboxen. De eerste 4 jaar hoeft er geen vergoeding betaald te worden de laatste 4 jaar wel. Hoe wordt dit gezien door de Belastingdienst en mag de Belastingdienst de zakelijkheid hiervan toetsen. Het wordt overigens verhuurd aan een derde en op dat moment waren er geen andere partijen die een box wilde huren. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zou de belastingdienst de zakelijkheid van een dergelijke huurovereenkomst niet mogen toetsen? De belastingdienst mag dat altijd, lijkt mij.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wenda82



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Belastingdienst heeft aangegeven dat ze de eerste 4 jaar als schenking willen zien. De klant is juist het contract van 8 jaar aangegaan, zodat zij na 4 jaar toch inkomsten krijgen en op dat moment waren er geen andere partijen die een skybox wilde huren. Hoe kijken jullie hier tegen aan en wat zijn de mogelijkheden? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, omdat ik hier zelf weinig ervaring mee heb.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er een familierelatie tussen huurder en verhuurder, of iets dat daar een beetje in de buurt komt?

Ook zonder een dergelijke relatie, als er alleen over de laatste 4 jaar een "normale" huur wordt betaald, dan ligt het voor de hand om de eerste 4 jaar te zien als schenking. Wil je dat voorkomen, dan zal moeten worden duidelijk gemaakt hoe de financiële constructie precies in elkaar zit. De eerste 4 jaar zijn dan een soort lening waarover een zakelijke rente in rekening dient te worden gebracht en die in de laatste 4 jaar wordt afgelost (bovenop de zakelijke huur die in die laatste 4 jaar wordt afgedragen). Of de belastingdienst met zoiets akkoord zal gaan weet ik niet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wenda82



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HL

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de reactie! Er is overigens geen familieband tussen de verhuurder en huurder. Het contract is afgesloten omdat er geen andere partijen waren. Bovendien zou het huurders aan kunnen trekken voor de overige leegstaande skyboxen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LM



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 569


BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gelet op de argumenten: waarom dan niet een lager huurtarief gehanteerd waarbij gemotiveerd wordt dat dit gegeven de marktomstandigheden een zakelijke deal is geweest. De zakelijkheid bij helemaal geen huur lijkt mij lastig aannemelijk te maken. De vraag is of de door de huurder geleverde tegenprestatie zich verhoudt tot het "gratis" huren. Dat zal je dan moeten motiveren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: di 24 aug 2010 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De belastingdienst zal er een harde dobber aan hebben om aannemelijk te maken dat er sprake is van een bewuste bevoordeling, simpelweg omdat er sprake is van onafhankelijke derden. Hoe denkt de belastingdienst dat te gaan onderbouwen.

Het is in eerste instantie voldoende om aan te voeren dat geen sprake kan zijn van een schenking, omdat sprake is van zakelijk handelende partijen. Daarmee is de stelling van de fiscus voldoende betwist en is het aan de fiscus om zijn stelling aannemelijk te maken.

In de vastgoedmarkt zijn huurvrije periodes niet ongebruikelijk. Of dat ook voor skyboxen geldt weet ik niet, maar simpelweg stellen dat de laatste vier jaar meer betaald wordt dan de eerste 4 jaar is niet voldoende om een schenking te constateren. Het contract moet immers in zijn geheel worden bezien.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds