Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 24 mei 2024 0:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zonder rechtenbachelor de advocatuur in
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2005 18:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
flowerxxx schreef:
Het bericht komt van de intranet site van de juridische hogeschool in 's-Hertogenbosch. De school is zeer actief bezig met dit onderwerp.

Dan weten we tenminste zeker dat het een objectieve bron is Smile
Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
A.G. Ton



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2005 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag mij af hoe deze berichtgeving zich verhoud tot de opleiding SJD. Dit valt ook onder het HJO dakje namelijk.

Ik zelf doe momenteel SJD en wil hierna Rechten Uv gaan doen, vraag mij af wat dan beter is, direct voor een master of gewoon met een bachlor zodat ik ook voor de Toga kan gaan.
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2005 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik gok dat je daarmee toch voor een bachelor zal moeten gaan eerst. SJD behoort in de regel niet tot de opleidingen die toegang bieden tot een eventueel schakeljaar, premaster et cetera. Vaak zijn er met SJD wel vrijstellingen mogelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.G. Ton



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: di 13 dec 2005 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ach waarom vrijstelling nemen als je er toch geen tijd mee wint. Kan je beter die vrijgestelde lessen volgen voor je eigen ontwikkeling.
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2006 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand hier nog wat meer over vernomen? Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
realmadridclubdefutbol



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HZe

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja is hier nog wat vernomen?

En zo ja? Hoe zit dat dan met HEAO-MER?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lvytopil



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 9:24    Onderwerp: Kan niet! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben precies tussen wal en schip beland; ik kreeg studieadvies voordat de commissie hoekstra bestond en voordat op 1 januari 2005 het vereiste van de bachelor in de AMvB werd omgezet. Ik heb een 2 jarige master gedaan met daarnaast de vakken die genoemd worden in de advocatenwet, en kan, hoewel ik al ben begonnen met werken, niet beëdigd worden...
Nu werk ik als juridisch medewerkster en ben ik, na erg veel ruzie met de universiteit, nog aan het werk om mijn bachelor te halen...
Niet doen dus! het zorgt alleen maar voor gedoe!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 9:30    Onderwerp: Re: Kan niet! Reageer met quote Naar onder Naar boven

lvytopil schreef:
Ik ben precies tussen wal en schip beland; ik kreeg studieadvies voordat de commissie hoekstra bestond en voordat op 1 januari 2005 het vereiste van de bachelor in de AMvB werd omgezet. Ik heb een 2 jarige master gedaan met daarnaast de vakken die genoemd worden in de advocatenwet, en kan, hoewel ik al ben begonnen met werken, niet beëdigd worden...
Nu werk ik als juridisch medewerkster en ben ik, na erg veel ruzie met de universiteit, nog aan het werk om mijn bachelor te halen...
Niet doen dus! het zorgt alleen maar voor gedoe!

Dit klinkt precies als de dingen waar ik bang voor was.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Debby



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): JHAF

Berichten: 30


BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet iemand hoe het met deze regeling staat op dit moment?

Ik heb veel informatie opgezocht op internet, en voor zover ik weet ligt het adviesrapport van commissie hoekstra er, maar dat het nog niet is doogevoergd i.v.m. het vallen van de regering..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoorde ook over deze regeling. Met mijn docent heb ik toen overlegd, maar hij zij dat het nog wel even zou duren voordat het daadwerkelijk mogelijk was. Daarom ben ik overgestapt naar de universiteit. Ben nu 3 dagen bezig en het is een verademing in vergelijking met het HBO. Ook heb ik alle vakbeschrijvingen eens naast elkaar gelegd. Maar een HBO Jurist is eigenlijk alleen maar bezig met het toepassen van rechtsregels op concrete casuïstiek. Terwijl een WO Jurist juist meer doet dan alleen het toepassen van rechtsregels. Dit lijken me toch 2 heel verschillende opleidingen. Ik weet dus ook niet of het wel handig is dat HBO'ers op deze manier civiel effect verkrijgen. Want je krijgt toch 2 totaal verschillend gevormde juristen. Dat is iets waar dan weer rekening mee moet worden gehouden bij de opleiding tot advocaat. Terwijl een WO rechtenstudie er juist voor zorgt dat studenten competenties en vaardigheden aanleren die nodig zijn voor de togaberoepen. Getuige ook het feit dat een groot aantal afgestudeerden in die sector werkzaam is
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Debby



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): JHAF

Berichten: 30


BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 8:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh echt waar patricia...
Hoe bevalt de universiteit? Wat ik het verschil en is het moeilijk?
Ik weet niet wat ik moet doen, eerst mijn hbo p halen, of dat toelatingsexamen doen op de universiteit..

Is hier trouwens iemand die dat toelatingsexamen heeft gedaan?

Iemand advies..??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Debby. Ik kan nog niet veel over mijn overstap zeggen, aangezien ik pas deze week ben begonnen. Het niveau ligt natuurlijk een stuk hoger. Dat merk je al wel in de eerste week.

Wat betreft een eventueel toelatingsexamen, volgens mij moet je daar 21 voor zijn.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.


Laatst aangepast door Patricia20 op do 06 sep 2007 23:03, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een toelatingsexamen heet een colloquium doctum.
Google even met 'toelatingsexamen universiteit rechten'.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 9:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Googelen kan iedereen, maar dat was niet echt haar vraag volgens mij.
Ik heb zelf het toelatingsexamen niet gedaan, ik hoop dat er iemand rondwaart die daar wel ervaring mee heeft; ik ben ook wel benieuwd!
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toch maar wel even googlen:
RUG:
Quote:
Het colloquium-doctumprogramma van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid houdt in dat de
kandidaat zonder voorafgaande toetsing zes voorgeschreven vakken uit het propedeuseprogramma
volgt en die vakken binnen twee jaar met goed gevolg afrondt. Wanneer dit lukt,
is naar het oordeel van de Faculteit de geschiktheid voor de studie in voldoende mate
gebleken.

VU:
Quote:
Het betreft hier een toelatingsexamen tot één opleiding, waarbij wordt nagegaan of men geschikt is voor het betreffende onderwijs.
De inhoud van dit toelatingsexamen varieert al naar gelang de vooropleiding en de gekozen richting.

UU:
Quote:
Elke (bachelor)opleiding heeft een eigen colloquium-doctumcommissie die voor jou bepaalt in welke vakken je toelatingsexamen moet doen. De commissie kijkt daarbij naar je vooropleiding en naar de eisen die de (bachelor)opleiding stelt. De procedure is tijdrovend: het duurt vaak enkele maanden voordat officieel vaststaat in welke vakken examen moet worden afgelegd.

_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds