Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 15:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opzeggen arbeidscontract
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
faya




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2004 11:35    Onderwerp: Opzeggen arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraagje waar ik zelf niet uit kom:

Ik heb een tijdelijke arbeidscontract van 1 jaar die liep van augustus 2003 tot vorige maand. In mijn contract staat dat deze na het eerste jaar wordt omgezet in een contract voor ombepaalde tijd. In juni waren mijn leidinggevende en ik erover eens dat deze niet omgezet zou worden in een contract voor ombepaalde tijd maar een tijdelijk contract zodat ik tijd had om een ander baantje te vinden. Hierna hebben we er niet meer over gesproken en ik heb tijdens mijn vakantie ook geen brief ontvangen waarin stond dat mijn contract met een paar maanden verlengt werd (dus niet voor onbepaalde tijd).

Ik wil daar niet blijven maar een contract met onbepaalde tijd geeft mij meer tijd om een leuk bijbaantje te vinden ipv nu gehaast een minder baantje vinden.

Mijn vraag is is mijn contract automatisch omgezet naar een contract in onbepaalde tijd? Mijn leidinggevende wilt alsnog schriftelijk mijn contract beeindigen over 3 maanden door nu nog een schrijven te sturen. Kan dit nog? Hij is nu wel al een maand te laat.

Oh ja ik ben ambtenaar, ik weet niet of het veel uitmaakt.


Groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2004 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt mij dat je contract gewoon (automatisch) is omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Je werkgever heeft namelijk niks op papier gezet ofzo over jullie afspraak. Dan is je contract gewoon bepalend en daar staat in dat het automatisch wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
Bovendien zal het vrij moeilijk worden , lijkt me, voor jouw werkgever om aan te tonen dat jullie wat anders hadden afgesproken. Tenzij hij dus iets erover op schrift heeft gezet ofzo.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2004 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor ambtenaren gelden in beginsel andere bepalingen met betrekking tot aanstelling, schorsing en ontslag dan voor de "gewone" arbeidskracht. Waar je die bepaling kan vinden weet ik echter niet...heb je geen arbeidsvoorwaarden gehad toen je begon?
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2004 15:18    Onderwerp: Re: Opzeggen arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

faya schreef:
Oh ja ik ben ambtenaar, ik weet niet of het veel uitmaakt.


Like day and night! Yesss

Het ambtenarenrecht is een aparte wereld, die meer heeft met het bestuursrecht dan met het gewone, commune arbeidsrecht.

Hoewel het ook bij de overheid steeds gebruikelijker wordt om het woordje "contract" te gebruiken is er bij indiensttreding nog altijd sprake van een éénzijdige rechtshandeling van de zijde van de werkgever, het zogenaamde aanstellingsbesluit. Dat de ambtenaar daar soms ook een handtekening bij moet zetten of iets dergelijks heeft voor de totstandkoming van de arbeidsrelatie geen waarde.

De postitie van ambtenaren is geregeld in de Ambtenarenwet en de Awb, maar belangrijker zijn de amvb's die per sector (Rijk, gemeente, militairen enz enz) in groot detail de rechtspositie van ambtenaren regelen. De belangrijkste en bekendste zijn het ARAR (Algemeen Rijksambtenarenreglement) en het BBRA 1984 (Bezodigingsbesluit Rijksambtenaren) die door de Sdu in een klein en goedkoop bundeltje zijn uitgegeven. De regelingen voor ambtenaren bij provincie en gemeente zijn in aparte regelingen gegeven, maar wijken slechts in kleine mate af.

Je afdeling personeelszaken is verplicht je van deze informatie te voorzien.

Voor het Rijk geldt in ieder geval dat onder bepaalde omstandigheden een tijdelijke aanstelling van rechtswege kan overgaan in een vaste aanstelling: art. 6 ARAR.

Succes!!
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
faya




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2004 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jullie zijn snel Wink . Ik heb zelf in boek 7 BW gezocht maar daar kon ik niets vinden. Ik zal mijn contract doornemen en jullie laten weten wat daar staat. Ik ben blij met jullie antwoord. Very Happy Ik werd al helemaal moedeloos van het solliciteren (Parttime baantjes liggen niet echt voor het oprapen).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds