Content Syndication
|
|
|
|
|
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
MG
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 1
|
Geplaatst: do 03 nov 2005 20:04 Onderwerp: Mondeling akkoord voor kredietsysteem van verzekering |
|
|
Geen idee of ik dit bericht op de juiste plaats zet maar ik waag het erop.
Beste mensen,
Graag wil ik mijn probleem voorleggen. Al jaren zijn wij in het bezit van een zogenaamde comfortcard. Het is een soort doorlopend krediet waar we eigelijk geen gebruik van (dachten) te maken. Jaren geleden in het verleden is er wel eens wat gekocht maar dat is allemaal afbetaald.
Omdat er elke maand een bedrag wordt geincasseerd besloot ik contact op te nemen met het bedrijf. Het volgende blijkt;
We hebben een Comfort Plan Ziekenhuis Plus pakket. D.w.z. dat je verzekerd bent tegen bepaalde omstandigenheden i.v.m. ziekenhuis opname ect. Dat wordt dus maandelijks afgeschreven met de administratieve kosten. Echter.... het bedrag voor deze verzekering is steeds maar ten dele afgeschreven. Het restant bedrag heeft zich opgebouwd tot een schuld waar natuurlijk veel rente over wordt betaald. Misschien zijn wij laks, wij hadden eerder aan de bel moeten trekken maar... wij hadden dus geen idee dat het zo in elkaar stak?!
De zogenaamde ziekenhuis verzekering loopt bij een andere maatschappij die incasseert via de comfort card. Ik heb contact opgenomen met dat bedrijf en gevraagd om de documenten waarin wij toestemming hebben gegeven voor deze verzekering. Nu heb ik een brief ontvangen. Ze schrijven het volgende;
"In een telefonisch gesprek hebben wij uitgelegd wat de verzekering inhield. Na een telefonisch accoord hebben we de polis toegezonden. Als U geen gebruik wilde maken van de verzekering had U de polis binnen 14 dagen moeten terug sturen. Dat hebben we vermeld. We hebben niets vernomen en zijn er van uit gegaan dat U accoord ging. Na een telemarketings aanbod vindt er een controle gesprek plaats om te kijken of U nog steeds accoord gaat"
Blijkbaar zijn we dus mondeling accoord gegaan. We wisten echter niet dat het zo in elkaar stak. We hebben nooit wat ondertekend.
Is hier nog wat aan te doen?
De verzekering heb ik trouwens per direct beeindigd!
Bedank voor de reacties.
Met vriendelijke groet
Moderatie: titel |
|
|
|
|
Suijkerbuijk
Leeftijd: 47 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 931
|
Geplaatst: vr 04 nov 2005 12:40 Onderwerp: |
|
|
Quote: | "In een telefonisch gesprek hebben wij uitgelegd wat de verzekering inhield. Na een telefonisch accoord hebben we de polis toegezonden. Als U geen gebruik wilde maken van de verzekering had U de polis binnen 14 dagen moeten terug sturen. Dat hebben we vermeld. We hebben niets vernomen en zijn er van uit gegaan dat U accoord ging. Na een telemarketings aanbod vindt er een controle gesprek plaats om te kijken of U nog steeds accoord gaat" |
Zoiets ingewikkelds als een verzekering mondeling afsluiten is een slechte zaak, en een "geen reactie is akkoord" is ook een slechte insteek. De verzekeraar kan dan tegen een fiks bewijsprobleem aanlopen als hij moet gaan bewijzen dat er inderdaad een verzekeringsovereenkomst tot stand is gekomen. Ik verbaas me er altijd over dat bedrijven die toch juristen in dienst moeten hebben op deze manier handelen.
Enkele vragen:
- Is die polis ooit door jullie ontvangen?
- Heeft dat controle-gesprek ooit plaatsgevonden?
- krijg je van Comfort Card geen overzichten waarop deze verzekeringspremies ook staan?
- Hebben jullie nog andere ziektekostenverzekeringen? (mogelijk sprake van dubbele dekking).
Quote: | De verzekering heb ik trouwens per direct beeindigd! |
Toch wel schriftelijk? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
|
|
|
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|