Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 29 mei 2024 3:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mondeling akkoord voor kredietsysteem van verzekering
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MG



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 20:04    Onderwerp: Mondeling akkoord voor kredietsysteem van verzekering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen idee of ik dit bericht op de juiste plaats zet maar ik waag het erop.

Beste mensen,

Graag wil ik mijn probleem voorleggen. Al jaren zijn wij in het bezit van een zogenaamde comfortcard. Het is een soort doorlopend krediet waar we eigelijk geen gebruik van (dachten) te maken. Jaren geleden in het verleden is er wel eens wat gekocht maar dat is allemaal afbetaald.
Omdat er elke maand een bedrag wordt geincasseerd besloot ik contact op te nemen met het bedrijf. Het volgende blijkt;
We hebben een Comfort Plan Ziekenhuis Plus pakket. D.w.z. dat je verzekerd bent tegen bepaalde omstandigenheden i.v.m. ziekenhuis opname ect. Dat wordt dus maandelijks afgeschreven met de administratieve kosten. Echter.... het bedrag voor deze verzekering is steeds maar ten dele afgeschreven. Het restant bedrag heeft zich opgebouwd tot een schuld waar natuurlijk veel rente over wordt betaald. Misschien zijn wij laks, wij hadden eerder aan de bel moeten trekken maar... wij hadden dus geen idee dat het zo in elkaar stak?!

De zogenaamde ziekenhuis verzekering loopt bij een andere maatschappij die incasseert via de comfort card. Ik heb contact opgenomen met dat bedrijf en gevraagd om de documenten waarin wij toestemming hebben gegeven voor deze verzekering. Nu heb ik een brief ontvangen. Ze schrijven het volgende;

"In een telefonisch gesprek hebben wij uitgelegd wat de verzekering inhield. Na een telefonisch accoord hebben we de polis toegezonden. Als U geen gebruik wilde maken van de verzekering had U de polis binnen 14 dagen moeten terug sturen. Dat hebben we vermeld. We hebben niets vernomen en zijn er van uit gegaan dat U accoord ging. Na een telemarketings aanbod vindt er een controle gesprek plaats om te kijken of U nog steeds accoord gaat"

Blijkbaar zijn we dus mondeling accoord gegaan. We wisten echter niet dat het zo in elkaar stak. We hebben nooit wat ondertekend.

Is hier nog wat aan te doen?
De verzekering heb ik trouwens per direct beeindigd!

Bedank voor de reacties.
Met vriendelijke groet

Moderatie: titel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2005 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
"In een telefonisch gesprek hebben wij uitgelegd wat de verzekering inhield. Na een telefonisch accoord hebben we de polis toegezonden. Als U geen gebruik wilde maken van de verzekering had U de polis binnen 14 dagen moeten terug sturen. Dat hebben we vermeld. We hebben niets vernomen en zijn er van uit gegaan dat U accoord ging. Na een telemarketings aanbod vindt er een controle gesprek plaats om te kijken of U nog steeds accoord gaat"


Zoiets ingewikkelds als een verzekering mondeling afsluiten is een slechte zaak, en een "geen reactie is akkoord" is ook een slechte insteek. De verzekeraar kan dan tegen een fiks bewijsprobleem aanlopen als hij moet gaan bewijzen dat er inderdaad een verzekeringsovereenkomst tot stand is gekomen. Ik verbaas me er altijd over dat bedrijven die toch juristen in dienst moeten hebben op deze manier handelen.

Enkele vragen:
- Is die polis ooit door jullie ontvangen?
- Heeft dat controle-gesprek ooit plaatsgevonden?
- krijg je van Comfort Card geen overzichten waarop deze verzekeringspremies ook staan?
- Hebben jullie nog andere ziektekostenverzekeringen? (mogelijk sprake van dubbele dekking).

Quote:
De verzekering heb ik trouwens per direct beeindigd!

Toch wel schriftelijk?
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds