Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Meerdere stages
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
technique








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 09 okt 2004 15:21    Onderwerp: Meerdere stages Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik had een vraagje. Ik ga binnenkort 2 maanden stage lopen bij een (middelgroot) kantoor. Nu heb ik gehoord dat het niet ongebruikelijk is om bij meerdere kantoren een studentstage te lopen, om zo goed te kunnen vergelijken. Maar wat ik me nu afvroeg is het volgende. Ik ben reeds afgestudeerd (deze zomer), maar heb tijdens mijn studie geen studentstage gelopen, waar ik achteraf spijt van heb, vandaar dat ik het nu alsnog wil doen.
Stel (zeer hypothetisch) dat ik na de studentstage een vaste aanstelling bij dit middelgrote kantoor krijg aangeboden en ik heb me reeds opgegeven voor een studentstage bij een ander kantoor, waarvoor ik een stageovereenkomst heb ondertekend.
Kan ik daar dan nog onderuit komen zonder schadeplichtig te zijn?
Hoe gaat zoiets in z'n werk, misschien is er iemand met een soortgelijke ervaring?

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: za 09 okt 2004 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi,

Gaat het om een studentstage in de advocatuur?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
technique








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 09 okt 2004 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki:

Ja idd, het gaat om een studentstage in de advocatuur.

Vast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2004 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Apart om na het afstuderen nog een studentenstage te gaan lopen. Confused Want inhoudelijk is een studentenstage niet echt te vergelijken met het zelfstandig werken als advocaat stagiare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2004 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

technique schreef:
Okidoki:

Ja idd, het gaat om een studentstage in de advocatuur.

Vast bedankt!


Even voor de duidelijkheid en om te voorkomen dat ik straks wederom weer iedereen over me heen krijg. Het volgende is niet arrogant bedoeld. Rolling Eyes

Technique,

Je bent afgestudeerd (ik neem aan dat je nu dus meester in de rechten bent) en je wil graag werkzaam zijn ofwel als stagiair ofwel als advocaatstagiair in de advocatuur. Het lijkt me dat je bovenstaande vraag dan ook zelf moet kunnen beantwoorden. Het is in ieder geval een leuke "eerste" opdracht. Zelfstandigheid siert de beoefening der wetenschap.
Wat betreft een concreet antwoord. Of je schadeplichtig bent, hangt helemaal af van de voorwaarden in de overeenkomst en aan de medewerking van de wederpartij. Dat valt nu niet te beantwoorden. Er zijn overigens kantoren die ook na afstuderen nog de mogelijkheid bieden voor een studentstage, maar niet ieder kantoor biedt deze mogelijkheid. Wees daar op voorbereid. Waarschijnlijk begrijpt een kantoor wel dat je een baan boven een stage stelt. Een stage is ook meer een service van het kantoor. Ze bieden de student een kijkje in de keuken, betalen daar regelmatig voor en besteden er tijd en energie aan. Ze krijgen er zelf niet zo heel veel voor terug anders dan een goede naam en de mogelijkheid om een potentiële werknemer uit te proberen. Een kantoor is dus niet echt benadeeld wanneer jij je terugtrekt.
Wat betreft het verschil tussen een studentstage en echt werken....Tja, er zit natuurlijk verschil in de werkzaamheden maar wanneer je een kantoor treft waar je vrij wordt gelaten en als werknemer wordt beschouwd, dan komen de werkzaamheden als student redelijk in de buurt van het echte werk. Dit is mijn ervaring. Het kan echter nooit kwaad om een stage te lopen. Je leert er veel van, het is leuk om te doen en met een beetje geluk houd je er een baan aan over.

Hopelijk heb je hier wat aan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
technique








Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2004 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn dank voor jullie bijdragen.

Ik ben me ter dege bewust van het verschil tussen een studentstage en de functie van advocaat stagiaire. Het lijkt me echter nuttig om deze studentstage toch te doorlopen, ondanks het feit dat ik reeds ben afgestudeerd. Ik heb bijvoorbeeld direct na mijn afstuderen gesolliciteerd, en toen het aankwam op mijn motivatie om advocaat stagiaire te worden, kwam er niet veel meer uit dan 'Ik vond deze en deze vakken leuk en zou graag zien hoe deze materie in de praktijk in z'n werk gaat', en het noemen van enkele actualiteiten die mij interesseerden. De recruiter vond dit niet voldoende motivatie.
Het lijkt me dat je door de studentstage te lopen toch iets beter kunt motiveren waarom de advocatuur (al dan niet) voor jou is weggelegd.

Groet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds