|
Auteur |
Bericht |
Mike030
Leeftijd: 37 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 18
|
Geplaatst: do 30 okt 2014 13:14 Onderwerp: |
|
|
Dit is hun reactie, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet geloven...iemand?
Bedankt voor uw reactie. Echter zijn wij verplicht binnen 6 maanden uw aankoopbedrag te crediteren. Buiten die 6 maanden mogen wij een dagwaarde berekenen of moeten wij u een gelijkwaardig product aanbieden met dezelfde waardes of beter. Daar waar wij nog altijd een HD7950 hebben liggen alleen dan van een ander merk en u deze kunnen aanbieden gaat u hier niet mee akkoord en wilt u een betere kaart. Dit is mogelijk echter moet daar voor worden bijbetaald en zullen wij de dagwaarde aanhouden die wij hebben verkregen. Wij geven ten alle tijden aan dat een reparatie 4 tot maximaal 8 weken kan duren. Daar waar wij hebben gemeld binnen de 8 weken dat wij u een alternatief product of de dagwaarde kunnen geven hebben wij voldaan aan onze wettelijke verplichting. Dat u daar niet mee akkoord gaat en dit langer gaat duren is dan geheel aan u. Uiteraard bent u vrij om diverse instanties in te schakelen, echter zijn deze geheel op eigen keus en risico en kunnen wij geen onkosten vergoeden aan u.
ik:
een betere kaart? ja jullie kunnen mijn oude niet meer leveren! geef dan gewoon mijn geld terug kan ik hem elders kopen. |
|
|
|
|
UwJurist.nl
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1012
|
Geplaatst: do 30 okt 2014 13:49 Onderwerp: |
|
|
Hebt u uw klacht al gemeld op: http://www.klachtenkompas.nl/ ?
Geschillen worden dan meestal razendsnel opgelost. Of dat hier ook geldt weet ik natuurlijk niet. Maar niet geschoten is altijd mis. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
|
miss marple
Leeftijd: 94 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 126
|
Geplaatst: do 30 okt 2014 14:17 Onderwerp: |
|
|
Voor klachtenkompas en andere sites is Alternate helaas compleet ongevoelig. Nu ze echter met een bod van 192 euro komen, zou ik dan aannemen, dan ben je van het gezeur af.
Gewoon nooit meer wat bestellen daar. |
|
|
|
|
Mike030
Leeftijd: 37 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 18
|
Geplaatst: do 30 okt 2014 14:23 Onderwerp: |
|
|
ja inderdaad. ik ga dat ook maar doen denk ik. beter iets als niets. dan bestel ik wel ergens anders een andere.
Allemaal bedankt voor de tips, adviezen, en alles er om heen.
Super! mijn dank is groot! |
|
|
|
|
Rienzilla
Leeftijd: 43 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 87
|
Geplaatst: do 30 okt 2014 19:54 Onderwerp: |
|
|
Mike030 schreef: | Dit is hun reactie, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet geloven...iemand?
Bedankt voor uw reactie. Echter zijn wij verplicht binnen 6 maanden uw aankoopbedrag te crediteren. Buiten die 6 maanden mogen wij een dagwaarde berekenen of moeten wij u een gelijkwaardig product aanbieden met dezelfde waardes of beter.... |
Dit is pertinent onjuist. Er geldt slechts een bewijslastomkering de eerste 6 maanden.
Als een product binnen de eerste 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont, geldt er een bewijsvermoeden dat het gebrek al bestond bij aflevering. (art. 7:18(2) BW) Tegenbewijs hiertegen is lastig te leveren en dus zal de verkoper bij een gebrek binnen de eerste 6 maanden eigenlijk bijna altijd gehouden zijn tot kostenloos herstel of vervanging.
Na die 6 maanden is het aan de consument om aan te tonen dat het product niet aan de overeenkomst voldeed. Maar als dat vaststaat dat het product niet voldoet aan de overeenkomst geldt gewoon kostenloos herstel of vervanging. (bijvoorbeeld doordat het product na 7 maanden niet meer werkt, en doordat de verkoper al akkoord is gegaan met het feit dat er garantie geleverd moet worden en er alleen over de inhoud van die garantieverplichting wordt getwist).
Kort door de bocht: Het is dus OF kostenloos herstel of vervanging, OF geen garantie omdat je hem zelf kapot hebt gemaakt. Die dagwaarde is een verzinsel van webshops die bij mijn weten geen enkele basis heeft in de wet.
--
R |
|
|
|
|
|