Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold Signal
CREDFY - India...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 14 mei 2024 12:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag over garantie termijn
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mike030 schreef:
Ze vertelde me dat ze hem graag retour wouden om te onderzoeken waar het probleem lag. ik heb hem toen opgestuurd naar alternate, een paar dagen later kreeg ik een mail, ze hadden hem door gestuurd naar de fabrikant.

Kunt u aangeven wat de reactie hierop was? Deze reactie krijgen is het eerste wat u moet doen.

jpst schreef:
Ik heb meer het idee dat u enigszins rancuneus bent vanwege persoonlijk slechte ervaring met Alternate, dan dat u een gedegen en zinvol antwoord geeft.

Ik zit ook op het tweakers forum en ik vindt dat Alternate daar te vaak langs komt. Ik deel de opvatting van miss Marple over Alternate.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ze hadden hem opgestuurd naar de fabrikant omdat ze zelf ook tot ontdekking kwamen dat de videokaart dus inderdaad kapot was. ze testen dat blijkbaar voordat ze de fabrikant inschakelen. mijn reactie daarop was positief. aangezien ik een degelijk product wil.

Reden van het defect is mij niet mede gedeeld.
Morgen ga ik dat na vragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ze hadden hem opgestuurd naar de fabrikant omdat ze zelf ook tot ontdekking kwamen dat de videokaart dus inderdaad kapot was. ze testen dat blijkbaar voordat ze de fabrikant inschakelen. mijn reactie daarop was positief. aangezien ik een degelijk product wil.

Reden van het defect is mij niet mede gedeeld.
Morgen ga ik dat na vragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

DIT product word deze kaart mee bedoeld:
https://www.alternate.nl/SAPPHIRE/HD-7950-3GB-with-Boost-%2811196-19-20G%29-grafische-kaart/html/product/1060525?tk=7&lk=9371

Dat is niet de zelfde... wel komt hij overeen. maar alleen een andere merk. iets dat ik niet wil...anders had ik die wel gekocht destijds. ik heb juist gekozen voor deze kaart: http://tweakers.net/pricewatch/302334/xfx-radeon-hd7950-double-dissipation-edition.html

Puur omdat deze kaart het beste bij mij paste toen.
Nu willen ze of die andere videokaart mij aanbieden....of een soms van 159,90 terug betalen terwijl ik destijds: 1 JDXXX5 XFX 3GB D5 X HD7950 Dual Fan R € 199,90* en met btw: Subtotaal:
Verzendkosten:
Kosten:
Totaalprijs:
€ 199,90*
€ 2,95*
€ 7,50*
€ 210,35* dit er totaal voor betaald heb.

Hij is binnen 8 maanden kapot gegaan... ik laat me dan toch niet afschepen met een bedrag van 159,90 euro?
Waar mijn videokaart zich nu bevind is ook voor mij een groot raadsel.....dit is enkel wat er in de mail stond:

Geachte heer van Eden,

Wij mailen u naar aanleiding van uw serviceopdracht bij Alternate.

Wij kunnen de grafische kaart voor omruilen voor dit product.

Anderzijds is een terugstorting van de dagwaarde ook mogelijk.
De waarde bedraagt momenteel 159,90 euro.
Indien u een terugstorting wenst, vernemen wij graag van u uw rekeningnummer.

In afwachting van uw wensen verblijven wij.




Met vriendelijke groet,

Tim v.d. Brink

Niets meer en niets minder.
groetjes Mike
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 17:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp het al, Alternate wil er met een koopje vanaf. U hoeft absoluut geen andere kaart als vervanger te accepteren. U hoeft alleen maar uw eigen kaart maar dan nieuw als vervanger te accepteren.

Of ze geven u het volledige aankoopbedrag terug.

Voor zover ik kan nagaan heeft Alternate deze videokaart niet meer te koop, maar hij is nog wel te koop bij Max ICT voor 215,91. Doe een voorstel via de mail aan Alternate dat u graag 215,91 op uw rekening gestort krijgt en dat u de videokaart dan daar zult kopen. (ze krijgen een stuip)

Vermeld dat als dat niet mogelijk is, u de overeenkomst ontbindt en dat u dan de 200 euro terugeist.

Over reparatie wordt helemaal niet meer gerept? Of is uw eigen videokaart nu definitief in rook opgegaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi miss,

Ik heb ze inderdaad al een mail gestuurd dat ik helas met hun voorstel niet mee kan gaan. (ben gekke henkie niet haha) ik heb ze een week de tijd gegeven om met een degelijke oplossing te komen en anders ga ik over tot ontbinden van mijn koop overeenkomst.

Blijkbaar is hij in rook op gegaan....ze hebben niks gezegd verder, waar hij is. wat er aan mankeerde helemaal niks. dus dat heb ik ook meteen in die mail gezet en gezegd dat ik dat ook graag nog wil weten.

Hopelijk krijg ik snel bericht.
Heb bij mijn mail een lees bevestiging gedaan... voor het geval dat Wink
Nu is het afwachten.

Zodra ik iets hoor of weet meld ik me meteen!
Gr mike
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rienzilla



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 87


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mike030 schreef:
Wij kunnen de grafische kaart voor omruilen voor dit product.

Anderzijds is een terugstorting van de dagwaarde ook mogelijk.
De waarde bedraagt momenteel 159,90 euro.


Dit doet helaas elke dozenschuiver-it-webwinkel, en in beginsel mag het niet. Je hebt de videokaart, naar ik aanneem, als particulier gekocht, en het is daarom een consumentenkoop in de zin van art. 7:5 BW. Beantwoordt een zaak die je onder consumentenkoop hebt gekocht niet aan de overeenkomst (omdat hij kapot is) dan is de verkoper verplicht tot kosteloos herstel of vervanging van die zaak.

Nou komt het bij it-producten wel eens voor dat een bepaald product niet met goed fatsoen te repareren is, en dat een nieuw exemplaar van hetzelfde ding niet met goed fatsoen leverbaar is. Mijns inziens zul je in zo'n geval wel akkoord moeten gaan met een voorstel tot vervanging van een echt gelijkwaardige kaart (en wat dan echt gelijkwaardig is, daar kun je over twisten).

Akkoord met terugstorten van de "dagwaarde" hoeft in elk geval niet. Mocht alternate niet in staat of bereid zijn om je product te herstellen of te vervangen door hetzelfde of een gelijkwaardig product, dan kun je ingevolge art. 7:22 de koopovereenkomst ontbinden. Daarvoor is nodig dat je ze eerst een briefje stuurt waarin je ze vertelt dat ze verplicht zijn op grond van jullie koopovereenkomst tot herstel of vervanging over te gaan, en dat je ze nog 14 dagen de tijd geeft om dit te doen (een ingebrekestelling). Als ze vervolgens binnen die tijd nog niet doen kun je de koopovereenkomst ontbinden (wederom met een briefje), wat ertoe leidt dat zij verplicht zijn om het aanschafbedrag terug te betalen, en alle schade te vergoeden die jij lijdt als gevolg van het feit dat alternate niet nakomt. (Je kunt hierbij denken aan de meerprijs die je kwijt bent voor aanschaf van de kaart bij een andere tent).

Als ze dan nog niet betalen kun je eens proberen een incassobureau een brief te laten sturen, en als dat ook niet werkt dan dagvaard je ze voor de kantonrechter. Ik heb dit onlangs met succes gedaan bij een andere Nederlandse webwinkel.

(...overigens kun je je wel afvragen of het hele procedeertraject de ca. 50 euro waard is tussen wat zij bieden en waar jij recht op hebt, maargoed dat is meestal het probleem in consumentenzaken en daar maken verkopers maar al te graag gebruik van)

Succes!
--
R
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, inmiddels weer een reactie van alternate.
Ze bieden me nu weer een andere kaart aan, die volgens hun voldoet aan de eisen van mij defecte kaart.

Wat ik had:

3GB XFX kaart met een busbreedte van 384BIT. twv 200 euro.

Wat ze me bieden:

2GB en een busbreedte van 256BIT

Dit zou volgens hun wel overeen komen met de kaart die ik had.
ik citeer: een GB minder.. en ook mijn busbreedte is -128!! dit komt langer bij na niet in de buurt. ik heb ze nog een kans gegeven. om tot een goed voorstel te komen zoals geld terug of een degelijke kaart. anders ontbin ik mijn koopovereenkomst en zal ik dat ook aangetekend doen. ik zal ze dan 14 kalender dagen de tijd geven om mijn geld terug te storten. doen ze dit niet stuur ik het hele handeltje door naar een incassobureau!

Weer in afwachting
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanzelfsprekend hoeft u die aangeboden kaart niet te accepteren.

Wat ik nog verontrustender vind is dat uw oude kaart volledig van het toneel lijkt te zijn verdwenen, hoe zit het met de reparatie? Ik denk dat die kaart gewoon zoek is.

Wat u ook kunt doen is zelf eens op de site van Alternate rondsnuffelen en kijken of u wat van uw gading kunt vinden. Niet te veel op de prijs letten, als u er een kunt vinden die wat duurder is, maar aan uw wensen (enigszins gelijkend of beter dan de vorige) voldoet, gewoon dat voorstel doen. Maak het niet te gek Wink
Dan eens zien hoe ze reageren. Ze hebben alles daar toch tegen inkoopsprijs, dus het zal ze wellicht beter uitkomen dan het aankoopbedrag terug te moeten storten.
En natuurlijk NIETS bijbetalen. Dat soort verhalen hoor je ook genoeg. U heeft recht op kosteloos herstel of vervanging. Zo niet, dan wordt het ontbinden.

Ze zitten duidelijk met u in de onderhandelingsfase. Wees wat brutaler en ga zelf met voorstellen aan de slag waar u heel goed mee kunt leven. Neem het initiatief!

Ontbinden is het laatste en naar het zich laat aanzien vervelende gevecht, u kunt eerst nog proberen om met een goede deal weg te komen.

Lukt dat niet, dan gaat u over tot de ontbindende fase.

Dit is mijn advies althans, u maakt natuurlijk uw eigen afwegingen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 9:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het nadeel van weer een nieuwe kaart bij Alternate krijgen, of die nou beter is of niet, is dat je bij een volgend probleem weer met hen te maken krijgt.

Ik heb bij een andere webwinkel een pc-product besteld, dat ging na 1 jaar en 10 maanden kapot. Kon kosteloos opgestuurd worden. Toen werd vastgesteld dat het inderdaad kapot was en zij mij hetzelfde product niet meer konden sturen kreeg ik direct mijn volledige aankoopbedrag terug. Daardoor kon ik een verbeterd product kopen voor minder geld, dankzij de voortgang van de techniek.
Om even aan te geven dat geld terug vragen ook voordeliger kan zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 10:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.Verkerk schreef:
Het nadeel van weer een nieuwe kaart bij Alternate krijgen, of die nou beter is of niet, is dat je bij een volgend probleem weer met hen te maken krijgt.

Ik heb bij een andere webwinkel een pc-product besteld, dat ging na 1 jaar en 10 maanden kapot. Kon kosteloos opgestuurd worden. Toen werd vastgesteld dat het inderdaad kapot was en zij mij hetzelfde product niet meer konden sturen kreeg ik direct mijn volledige aankoopbedrag terug. Daardoor kon ik een verbeterd product kopen voor minder geld, dankzij de voortgang van de techniek.
Om even aan te geven dat geld terug vragen ook voordeliger kan zijn.

Daar heeft u helemaal gelijk in. Ik denk dat Mike niets liever zou willen dan zijn geld terug.

Helaas vindt Alternate dat ze dan maar een gedeelte van het geld hoeven terug te betalen, zo simpel als het bij u ging gaat het hier helaas niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal.
Ze hebben me nu weer een voorstel gedaan met die SAPHIRE kaart...
Ik heb ze gemaild dat ik die niet wil, had ik ook al eerder aangegeven.

Ik heb ze nu deze kaart voor gelegd: http://www.alternate.nl/XFX/R9-280X-Black-Double-Dissipation-%28R9-280X-TDBD%29-grafische-kaart/html/product/1110368?tk=7&lk=10190

Heb er bij gezegd dat ik dit een passende oplossing vind.
Zeker omdat ik nu al inmiddels 8 weken dikke overlast ervaar door een defect van mijn videokaart.

En de reactie van A, vind ik ook erg grappig...
Hij heeft gewoon zijn hele aankoops bedrag terug gekregen... HOE DAN?! haha.

Ik ga er niet vanuit dat alternate mij deze kaart zal na sturen.
Al vind ik zelf dat dit geen overbodige luxe is na al die ellende.

hij is ietsje duurder.. maar heb het wel gewoon acceptabel gehouden.
Ik blij, hun zou je denken. maar of dat ook echt zo is?

Nog bedankt voor de tip. ben van nature helemaal niet zo, maar ik heb het toch even gedaan. ik wacht dan ook af. bedankt miss en de rest voor alle tips! toppers
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.Verkerk schreef:
Het nadeel van weer een nieuwe kaart bij Alternate krijgen, of die nou beter is of niet, is dat je bij een volgend probleem weer met hen te maken krijgt.

Ik heb bij een andere webwinkel een pc-product besteld, dat ging na 1 jaar en 10 maanden kapot. Kon kosteloos opgestuurd worden. Toen werd vastgesteld dat het inderdaad kapot was en zij mij hetzelfde product niet meer konden sturen kreeg ik direct mijn volledige aankoopbedrag terug. Daardoor kon ik een verbeterd product kopen voor minder geld, dankzij de voortgang van de techniek.
Om even aan te geven dat geld terug vragen ook voordeliger kan zijn.



Klopt, liever niet. maar alternate wil inderdaad mijn geld niet terug storten.. ik had er 200 euro voor betaald en ze willen me nu afschepen, na 2 maanden zonder videokaart te zitten met een bedrag van 159,90. iets wat ik on acceptabel vind. en vreemd om te horen (maar gelukkig voor jou!!) dat jij dan wel gewoon je centen terug hebt gekregen. jou computer was veel ouder. mijn kaartje was slechts 8 maandjes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, weer een mail... het is mogelijk om de kaart te leveren die ik aangegeven heb...maar niet te snel juigen...want ik moet een bedrag van 40,85 bijbetalen. iets wat ik niet doe natuurlijk.

het mooie aan het hele verhaal is, dat ze nu ineens weer iets anders zeggen namelijk, de dagwaarde was 2 dagen terug nog 159,90 en die is ineens omhoog gegaan naar 192,06 !

Ik blijf me echt verbazen wat voor zooi dit is.
heb ze dat ook erg duidelijk gemaakt. hufters zijn het!

Nu maar weer afwachten. heb gezegd dat ik dit echt te ver vind gaan, dat ik de zaak aanmeld bij vara kassa en dat ik maandag een aangetekende brief stuur. geen reactie binnen gestelde redelijke termijn stuur ik alles door naar een incasso bureau. uiteraard heb ik alle mails nog.

ELLENDE!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mike030 schreef:
A.Verkerk schreef:
Het nadeel van weer een nieuwe kaart bij Alternate krijgen, of die nou beter is of niet, is dat je bij een volgend probleem weer met hen te maken krijgt.

Ik heb bij een andere webwinkel een pc-product besteld, dat ging na 1 jaar en 10 maanden kapot. Kon kosteloos opgestuurd worden. Toen werd vastgesteld dat het inderdaad kapot was en zij mij hetzelfde product niet meer konden sturen kreeg ik direct mijn volledige aankoopbedrag terug. Daardoor kon ik een verbeterd product kopen voor minder geld, dankzij de voortgang van de techniek.
Om even aan te geven dat geld terug vragen ook voordeliger kan zijn.



Klopt, liever niet. maar alternate wil inderdaad mijn geld niet terug storten.. ik had er 200 euro voor betaald en ze willen me nu afschepen, na 2 maanden zonder videokaart te zitten met een bedrag van 159,90. iets wat ik on acceptabel vind. en vreemd om te horen (maar gelukkig voor jou!!) dat jij dan wel gewoon je centen terug hebt gekregen. jou computer was veel ouder. mijn kaartje was slechts 8 maandjes.
Ik had niet te maken met Alternate, maar het was een andere webwinkel, die wel gewoon netjes werkt.

Mijn punt was, als je ontbindt, heb je ten eerste volgende keer niet met Alternate te maken en ten tweede, kun je misschien je oude kaart nu voor minder geld kopen en hou je dus geld over voor een zelfde (maar nieuwe) kaart. Ik zou dus aanraden om te ontbinden, nu Alternate duidelijk niet mee wenst te werken aan een nette oplossing.

Overigens vroeg ik me nog af of je de kaart overclocked hebt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds