Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 17 mei 2024 15:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Handelaar heeft scooters op mijn vaders naam gezet.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AdmiraalGeneraal



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 59


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 10:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt wel een mogelijkheid tot revindiceren:). Het is immers jouw eigendom. als de scooterdealer vindt dat er een overeenkomst is afgesloten en als hij zegt dat hij geen eigenaar is, kan je wel makkelijker bewijzen dat de scooterhandelaar fraude pleegt of nog beter gezegd: ben je waarschijnlijk van het eigendom af.

Je kan natuurlijk ook zeggen dat de scooterhandelaar het artikel heeft gestolen. De scooterhandelaar gaat zeggen: " Ja, ik heb hem ter goede trouw gekregen". Hij verkrijgt wel het eigendom, maar dan moet hij ook de papieren omzetten.

Ik zou in dit geval de kentekenpapieren opnieuw opvragen, naar het adres van jezelf laten sturen en naar een derden omzetten.

Je kan hem best wel naaien:)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 11:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Admiraal,

Hierboven zei je nog dat mijn vader nu juist géén eigenaar was geworden, i.v.m. het ontbreken van het titel-vereiste van artikel 3:84.

Hoe had jij dat 'omzetten naar een derde' voorgesteld? Daar moet voor getekend worden. Ik zie dan ook niet in hoe de scooterhandelaar genaaid wordt. Degene op wiens naam de scooter staat is immers verzekeringsplichtig en ontvangt eventuele 'boetes op kenteken'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alziend Oog

Alziend Oog

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 116


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:
Ik maak hieruit op dat eigendom, bezit of houderschap toch niet geheel irrelevante factoren zijn. Wat jij?


Ik heb ook nooit anders beweerd. Ik gaf enkel aan dat de gene op wiens naam de scooter staat niet de eigenaar hoeft te zijn. Dat is immers een veel gemaakte fout, welke ook hier weer ter sprake kwam:

AdmiraalGeneraal schreef:
Je hebt wel een mogelijkheid tot revindiceren:). Het is immers jouw eigendom.


Dergelijke "katvanger" praktijken zijn eenmaal ontzettend lastig. Aangifte doen is in veel gevallen niet mogelijk, omdat er geen strafbare feiten plaatsvinden. Ook al lijkt het vaak wel zo is er geen concrete sprake van oplichting, fraude, diefstal of op welk strafbaar feit u het ook wilt gooien. Er hoeft tevens geen overdracht plaats te hebben gevonden op grond van art. 3:84 BW e.v. Uw vader hoeft, nu zeg ik het alweer, geen eigendom te hebben om de scooter op zijn naam te laten zetten.

Ik zeg overigens niet dat er überhaupt geen sprake is van een overeenkomst. De scooterhandelaar is mogelijk met uw vader overeengekomen dat uw vader de scooters op zijn naam laat zetten (al dan niet tegen een vergoeding). Ik zou het dan eerder gooien op de geestelijke stoornis als bedoeld in 3:34 BW (zie daarover ook het eerdere bericht van Marja) of misbruik van omstandigheden als bedoeld in art 3:44 lid 1 +2 BW.
_________________
Iuvat inconcessa voluptas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MAAR GOED...

Even gebeld met het RDW via 059-8699156 (niet 0900-0739 ;-)

Gewoon even een uitgebreide brief sturen naar:

Quote:
Afdeling APR
Postbus 30000
9640 RA Veendam


De vrouw aan de telefoon wist me wel te vertellen dat dit soort overschrijvingen tegenwoordig via winkeltjes zoals de Primavera gebeuren. Ik zie dan gelijk een kauwgomkauwende schoolverlater voor me die - half verzonken in een smartphone - wel even wat motorvoertuig registraties verwerkt. Zo eentje die extra klantvriendelijk denkt te zijn door een oogje toe te knijpen bij de lijfelijke aanwezigheidsplicht van de nieuwe tenaamgestelde en genoegen neemt met enkel het legitimatiebewijs van deze laatste.


Laatst aangepast door Hakkelaar op wo 30 jan 2013 4:18, in totaal 5 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alziend Oog

Alziend Oog

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 116


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:

De vrouw aan de telefoon wist me wel te vertellen dat dit soort overschrijvingen tegenwoordig via winkeltjes zoals de Primavera gebeuren blablabla...


Leg vooral de schuld bij een ieder, behalve bij uzelf en uw vader. Dat siert u enorm.
_________________
Iuvat inconcessa voluptas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AdmiraalGeneraal



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 59


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:
Hmmm,

Ik heb nu dit gevonden op een oud draadje in dit forum
http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/scooter+verkocht-koper+zet+scooter+niet+op+zijn+naam/t/13709/

Quote:
Nee, dat snap ik, maar ik zou toch even contact opnemen.
Ik heb ondertussen het KR gevonden. Ik zet hier een link naar art 37. http://www.tdekkers.nl/kr.htm#art_37 Op basis van lid 3 onder d kan de dienst wegverkeer het kentekenbewijs ongeldig verklaren.

Je kan dit verzoeken aan dienst wegverkeer (art 40 lid 2 KR)

groet,
Jacq


Dat is geheel correct. kentekenbewijs heeft geen doorslaggevende bewijs voor de status: Eigendom.

maar, Je begrijpt mij verkeerd.

Stel, de scootereigenaar zegt dat er een koopovereenkomst is getekend en dat er prestatie is overgedragen(in dit geval, bankcontanten). Dit betekent dat jouw vader eigenaar is geworden (Er is een titel, beschiksbevoegdheid en er is sprake van een cp levering).

Jouw vader kan in dit geval wel de goederen revindiceren en gewoon de goederen verkopen aan derden(niet aan jou, maar aan derden).
Zorg dat je een nieuwe kentekenbewijs heb:) ect ect, voor de overdracht.

Zo naai je de niet zo aardige man.

@ aalziend oog, Het is wel lastig om de wilverklaring te bewijzen..maar dat is wel een goed punt.

En dat 'onder d' leest als volgt:
d. degene aan wie dat bewijs is afgegeven, opgehouden is eigenaar, bezitter of houder van het voertuig te zijn,

Ik maak hieruit op dat eigendom, bezit of houderschap toch niet geheel irrelevante factoren zijn. Wat jij?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Alziend oog.

1.
Ik heb op geen enkel moment ontkend dat mijn vader enige schuld zou hebben aan de situatie. Niet zo bijdehand doen dus.

2.
Uit jouw reactie kan ik wel opmaken dat jij weinig tot geen problemen ziet in de ontwikkeling dat dit soort RDW-mutaties tegenwoordig slechts nog als bijzaakje in een winkel 'erbij' worden gedaan. In een winkel zal men toch eerder geneigd zijn te voldoen aan de wensen van de klant (ook als deze enkel in de winkel is voor een RDW-mutatie) en bereid zijn een oogje toe te knijpen. In de oude postkantoor-situatie hoefde je niet met smoesjes (waarom de nieuwe tenaamgestelde 'even niet aanwezig kan zijn') aan te komen. Ook zie ik in deze situatie eerder een weigering van medewerking als een van beide duidelijk in een beschonken toestand verkeert.

Zie bijvoorbeeld de aflevering van Radar waarbij een meisje enkele telefoonabonnementen moest afsluiten, terwijl de loverboy er gewoon bij stond, en instructies gaf a la "nee, nee, nee je moet de duurste nemen!". Slechts een enkeling zei er iets van.

Saillant detail in deze is dat uit mijn contact van vandaag met de RDW blijkt dat de jonge winkelbediende in casu inderdaad ONTERECHT genoegen heeft genomen met enkel het overhandigd krijgen van het rijbewijs van mijn vader, terwijl mijn vader niet aanwezig was.


Laatst aangepast door Hakkelaar op wo 30 jan 2013 4:32, in totaal 7 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alziend Oog

Alziend Oog

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 116


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:
Niet zo bijdehand doen dus.


Dat bepaal ik zelf wel. Veel succes verder met het schrijven van een uitgebreide brief en het letten op de identificatiemiddelen van uw vader.
_________________
Iuvat inconcessa voluptas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals je zelf aangeeft heeft het kennelijk nogal wat voeten in de aarde om een tenaamstelling te laten verwijderen.

Het is dan extra schrijnend om te zien dat er met het verkrijgen van zo'n tenaamstelling zo lichtzinnig wordt omgesprongen, mede vanuit de overheid.

Je had dus geen enkele reden om zo te reageren.

Fijn dat je aangeeft ook in de toekomst bijdehand te zullen zijn.

Internetheld.


Laatst aangepast door Hakkelaar op wo 30 jan 2013 5:20, in totaal 7 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alziend Oog

Alziend Oog

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 116


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het heeft geen zin om hier nog op in te gaan. Tegen domheid vechten zelfs de Goden tevergeefs, zoals Friedrich Schiller dat zo mooi stelde.
_________________
Iuvat inconcessa voluptas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 29 jan 2013 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alziend Oog schreef:
Leg vooral de schuld bij een ieder, behalve bij uzelf en uw vader. Dat siert u enorm.


Waarom zou TS de schuld bij zichzelf moeten leggen?

Waar heeft hij tekortgeschoten?
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 3:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Dennis79,

Bedankt voor uw reactie.

Kennelijk kunnen degenen die met argumenten op normale wijze de discussie willen aangaan, zich geconfronteerd zien met stoere klinkende quotes van filosofen, welke laatsten zich hierdoor waarschijnlijk omdraaien in hun graf.

Ik zou de moderator vriendelijk willen verzoeken deze A.Z.O. een waarschuwing te geven voor zijn ongefundeerde beledigingen (dom zijn en dergelijke). Zijn normale, constructieve posts doen hier mijns inziens niet aan af.

Voor AZO:
Do not seek to follow in the footsteps of the wise. Seek what they sought. ~Matsuo Basho
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alziend Oog

Alziend Oog

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 116


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je een redelijke discussie wilt voeren stel ik voor om de berichten die je hebt geplaatst niet continu inhoudelijk te veranderen. Zeker niet nadat er al is gereageerd, dat is niet bepaald bevorderlijk voor een discussie en tevens absoluut niet chique.
_________________
Iuvat inconcessa voluptas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AdmiraalGeneraal



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 59


BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:
Geachte Dennis79,

Bedankt voor uw reactie.

Kennelijk kunnen degenen die met argumenten op normale wijze de discussie willen aangaan, zich geconfronteerd zien met stoere klinkende quotes van filosofen, welke laatsten zich hierdoor waarschijnlijk omdraaien in hun graf.

Ik zou de moderator vriendelijk willen verzoeken deze A.Z.O. een waarschuwing te geven voor zijn ongefundeerde beledigingen (dom zijn en dergelijke). Zijn normale, constructieve posts doen hier mijns inziens niet aan af.

Voor AZO:
Do not seek to follow in the footsteps of the wise. Seek what they sought. ~Matsuo Basho


Stel je niet zo aan. De maatschappij is nog harder dan jij denkt. Watje:p
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 7:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AZO, kijk anders eerst even naar je eigen gedrag voordat je andere mensen gaat vertellen wat chique is.

Admiraal, ik weet vrij goed hoe hard de maatschappij kan zijn (opgegroeid in hartje Den Haag). Nog niet heel lang geleden werd hier pal tegenover mijn huis op klaarlichte dag 'onze' juwelier vermoord terwijl ik thuis was. Ik kan je zeggen dat zo'n NFI tent in de straat geen fijn gevoel geeft.


Ontopic.
Ik kan mij zo snel even geen reden bedenken waarom een niet-eigenaar überhaupt in staat zou moeten zijn om een scooter op z'n naam te zetten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds