Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 18:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

dit kan toch niet waar zijn..
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sjoerdotter



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 77


BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009 2:27    Onderwerp: door 'pandbrigade' op straat gezet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen ik nog een bijbaan had bij de landelijke studentenvakbond heb ik eens een clieent aan de telefoon gehad die als gevolg van zo'n actie van de gemeente Den Haag op straat werd gezet. (Ik heb hem doorverwezen naar een advocaat.) Hij woonde met 3 vrienden in een woning. Maar de huisbaas had geen vergunning voor 'kamer verhuur'. Een gezin zou er dus wel in het omstreden pand mogen wonen maar drie alleenstaanden niet. Je zou dus bijna homoseksueel moeten worden en dan mag je wel in een bepaalde wijk wonen of je word op staat gezet. (Disclaimer: ik maak geen enkel onderscheid in seksuele geaardheid enz. maar het voorbeeldje noem ik om aan te geven hoe idioot de situatie was.)

Dat ambtenaren naar binnen mogen staat als het goed is in de huisvestingswet of de algemene wet bestuursrecht. En anders is er altijd wel iets te bedenken waardoor men toch naar binnen komt. Voor de uitoefening van hun taak mogen ze elke plaats betreden. Dat privacy van bewoners, die in principe niets te maken hebben met de vraag of een verhuurder zijn vergunningen in orde heeft, lijkt bijzaak voor de gemeente...

Los van de vraag of grondrechten geschonden worden, het allemaal maar kan en of de overheid zo niet almachtig lijkt te worden en arrogante ambtenaren alles maar kunnen maken lijkt het me ook niet de bedoeling dat de gemeente mensen op staat zet terwijl zij er helemaal niets aan kunnen doen. In het bestuursrecht zijn ze geen belanghebbende. Bezwaar maken tegen de actie van de gemeente door de bewoners is kansloos want ze zijn dan niet ontvangkelijk. Bewoners kunnen alleen schadevergoeding bij de verhuurder vorderen of hem vragen eventueel te procederen tegen de gemeente. De bedoeling van zo'n actie is de leefbaarheid te verbeteren maar ik weet niet of zoiets werkt en of het doel de middelen heiligt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 8:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:
cia76 schreef:
Het lijkt mij dat die ongenuanceerde berichten van Geen Stijl niet de feiten zijn waarvan uitgegaan moet worden.


Het lijkt mij dat je dan even iets beter moet gaan lezen. Ik refereer niet alleen naar de berichten op GS, maar ook naar de antwoorden van Guusje ter Horst op vragen vanuit de Tweede Kamer. En dat zijn feiten waar je met een ongerust hart vanuit kan gaan.


Ik heb enkel iets gezegd over de berichten van geen stijl. Dus jij moet beter lezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In dat geval was je opmerking loos, want het moet duidelijk zijn dat wij in deze discussie uitgaan van de feiten waar sabri aan refereert.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoewel er relevante zaken door Sabri werden gepost, ben ik van mening dat de 2 linkjes van Geen stijl om de post in te leiden wat te veel credits geeft aan die bron. Hij had bijvoorbeeld kunnen beginnen met de kamervragen + antwoorden. Nu hij begint met niet 1 maar 2 linkjes naar artikelen van geen stijl, kon ik het niet laten om op te merken dat wat daar geschreven wordt dermate ongenuanceerd is, dat het door geen stijl geschrevene wat mij betreft niet eens meer serieus is te nemen. Ik vond het de moeite waard om dat op te merken met behulp van mijn eerdere bericht. Als je daar geen boodschap aan hebt, prima. Maar voor mij is het geen loze opmerking. Door dit soort ongenuanceerde artikelen te publiceren wordt de gemiddelde Nederlandse burger alleen maar cynischer richting de overheid en ik vind een groot deel van dat cynisme onterecht, want op onjuiste gronden.

Grappig dat uitgerekend lid Verdonk hier kamervragen over stelt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Hoewel er relevante zaken door Sabri werden gepost, ben ik van mening dat de 2 linkjes van Geen stijl om de post in te leiden wat te veel credits geeft aan die bron.

Het is Geen Stijl die aan deze zaak algemene bekendheid probeert te geven. Credit where credit is due.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 8:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
cia76 schreef:
Hoewel er relevante zaken door Sabri werden gepost, ben ik van mening dat de 2 linkjes van Geen stijl om de post in te leiden wat te veel credits geeft aan die bron.

Het is Geen Stijl die aan deze zaak algemene bekendheid probeert te geven. Credit where credit is due.


Daar verschillen we dan over van mening.

Het is "geen stijl" die de zaken ongenuanceerd en overdreven weergeeft, zelfs in die mate dat het gewoon onwaarheden betreft. Wanneer de volksvertegenwoordiging afhankelijk wordt van bronnen als Geen stijl, is er m.i. iets zeer ernstigs aan de hand hier in Nederland.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij beoordeelt berichtgeving (in dit geval die van Geen Stijl) blijkbaar op de persoon/organisatie die de berichtgeving doet. Ik beoordeel berichtgeving op basis van de objectieve inhoud.

De volksvertegenwoording zou geen knip voor de neus waard zijn als zij berichtgeving of voorstellen zou negeren puur op basis van de bron. Stel je voor dat onzinnige voorstellen die Wilders doet zouden worden genegeerd omdat Wilders ze doet in plaats van omdat ze inhoudelijk onzinnig zijn. Er is iets ernstigs mis als de persoon vóór de inhoud gaat.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 441


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 14:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:

Het is "geen stijl" die de zaken ongenuanceerd en overdreven weergeeft, zelfs in die mate dat het gewoon onwaarheden betreft. Wanneer de volksvertegenwoordiging afhankelijk wordt van bronnen als Geen stijl, is er m.i. iets zeer ernstigs aan de hand hier in Nederland.


Wat bona fides zegt.

Daarbij nog even de observatie dat GS in de loop der jaren een aanzienlijke verandering heeft ondergaan. De toon is vele malen milder dan in de begintijd en ook het moderatiesysteem zorgt ervoor dat NAW-gegevens e.d. niet zomaar meer gepubliceerd worden. Voorheen was dit nooit een probleem op GS.

Ja, de berichtgeving is af en toe wat Telegraaf-achtig (hoe zou dat nou komen), maar ik heb ze zelden op een pertinente onwaarheid kunnen betrappen. Behalve de gevallen waar ze het kennelijk expres deden.

De berichtgeving die ik citeer is dan wellicht op een volkse wijze omschreven, maar de feiten zijn er niet minder om. Met toestemming en goedkeuring van de hoogst verantwoordelijke bestuurder (minister) gaat de gemeente huis-aan-huis controles doen tot in de slaapkamer. Voor zover ik weet is dat sinds de oorlogsjaren niet meer voorgekomen (Godwins law is even niet van toepassing). En of dat nou in een achterstandswijk is of niet en/of ze elke dag een wietplantage en honderden illegalen vinden, dat is irrelevant. Het gaat om de grondrechten van onschuldige burgers die worden aangetast.

Persoonlijk zou ik me desnoods met geweld verzetten tegen ambtenaren die mijn slaapkamer komen bezoeken zonder dat ik verdacht word van enig misdrijf. Dat trekken ze in Straatsburg wel weer recht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Jij beoordeelt berichtgeving (in dit geval die van Geen Stijl) blijkbaar op de persoon/organisatie die de berichtgeving doet.
Nee hoor, hoe kom je daarbij?

Quote:
Ik beoordeel berichtgeving op basis van de objectieve inhoud.



Het is juist de inhoud van de betreffende berichtgeving waar ik over val. Of wil jij zeggen dat de inhoud van die berichten de objectieve waareid is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat zou je ervan vinden als jouw buren hun bouwwerk gebruiken in een mate die zeer brandgevaarlijk is? Wat zou je ervan vinden als jou buren hun gebouw gebruiken op een dermate overlastgevende wijze dat jouw woongenot je totaal ontnomen wordt? Wat zou je ervan vinden als je zelf sociaal hulpbehoevend was en dat door middel van een huisbezoek jou op sociale ondersteuningmogelijkheden gewezen wordt door de gemeente? onverplicht! Want dat is namelijk wat Ter Horst uitlegt. Dat er in uitzonderlijke gevallen (1 bekend geval kennelijk) tot medewerking gedwongen wordt na zorgvuldige afweging van alle relevante feiten en omstandigheden en het beantwoorden van de vraag of er een redelijk vermoeden is van een onacceptabele situatie (strafbare feiten), wordt met een machtiging zich de toegang tot de woning verschaft. Ga me nu niet vertellen dat artikel 100 A lid 2 van de Woningwet niet al lang bekend is. Hetzelfde artikel bestond ook al voor de wetswijziging van april 2007 en er wordt al geruime tijd gebruik van gemaakt. Op dit moment zie je bij gemeenten dat illegale en onveilige huisvesting steeds meer in de picture komt, vooral in relatie tot arbeidsmigranten. Gelukkig heeft de overheid een instrument om hier grip op te houden en het is m.i. goed dat verschillende overheden samenwerken om in zijn totaliteit verbetering aan te brengen in bepaalde huisvestingsituaties (politie, vreemdelingendienst, belastingdienst, uitkeringsinstanties, sociale dienst, etc.) Mensen worden voorgelicht over hun mogelijkheden, mooi toch! Tegen mensen die de regelgeving overtreden wordt opgetreden, ook goed. En ja natuurlijk wordt er rekening gehouden met de grenzen die de wet stelt en als dit dan een keert mis zou gaan is het eerder uitzondering dan regel.

sabri schreef:
Persoonlijk zou ik me desnoods met geweld verzetten tegen ambtenaren die mijn slaapkamer komen bezoeken zonder dat ik verdacht word van enig misdrijf. Dat trekken ze in Straatsburg wel weer recht.

Dit is dan ook niet wat er daadwerkelijk gebeurt. Misschien gebeurt het wel als je stroomrekening zeer hoog is en als er geurklachten zijn vanuit jouw woning wat er zeer sterk op duidt dat jij een wietplantage op je slaapkamer of zolder aanwezig hebt. Zo'n wietplantage is brandgevaarlijk met al die lampen en het is strafbaar. Laat staan de overige overlast die je ervan ondervindt. Ik vind het terecht dat ze hier tegen kunnen optreden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 16:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
bona fides schreef:
Jij beoordeelt berichtgeving (in dit geval die van Geen Stijl) blijkbaar op de persoon/organisatie die de berichtgeving doet.
Nee hoor, hoe kom je daarbij?

Het lijkt me dat je er vrij duidelijk in was dat naar jouw mening geen aandacht had behoren te worden besteed aan de berichtgeving door Geen Stijl.

Quote:
Het is juist de inhoud van de betreffende berichtgeving waar ik over val. Of wil jij zeggen dat de inhoud van die berichten de objectieve waareid is?

Dan is het aan jou om onjuistheden in die berichtgeving aan te kaarten. Dat doe je echter niet, je baseert je - voor zover voor ons zichtbaar - slechts op het feit dat Geen Stijl de bron is.

Ik vraag me af of je de brieven die de pandbrigade uitstuurt wel hebt gelezen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
cia76 schreef:
bona fides schreef:
Jij beoordeelt berichtgeving (in dit geval die van Geen Stijl) blijkbaar op de persoon/organisatie die de berichtgeving doet.
Nee hoor, hoe kom je daarbij?

Het lijkt me dat je er vrij duidelijk in was dat naar jouw mening geen aandacht had behoren te worden besteed aan de berichtgeving door Geen Stijl.

Maar hier is jouw conclusie dat het mij om de bron zou gaan en niet om de inhoud van het bericht nog niet de noodzakelijke gevolgtrekking van. Dit is namelijk niet waar.

Quote:
Dan is het aan jou om onjuistheden in die berichtgeving aan te kaarten. Dat doe je echter niet, je baseert je - voor zover voor ons zichtbaar - slechts op het feit dat Geen Stijl de bron is.

Maar ik merkte slechts iets op. In plaats van dit soort vragen te stellen werd er anders op gereageerd waardoor deze draad loopt zoals die loopt. Ik verkeerde namelijk in de oprechte vooronderstelling dat mijn opmerking niet zo veel onderbouwing behoefde. Ik had niet gedacht dat er zo veel mensen (op rechtenforum althans) niet ook zelf al inzagen dat de inhoud van de betreffende berichtgeving zeer ongenuanceerd en onvolledig is zonder dat ik daar onderbouwing voor hoef te geven. In dit geval zelfs zo ongenuanceerd dat het wat mij betreft eerder onwaarheden verkondigen is dan serieus zaken aan de kaak stellen.

Overigens denk ik dat bij gebrek aan onderbouwing voor mijn opmerking nog steeds niet de noodzakelijke gevolgtrekking is dat ik me dan louter op de bron zou baseren. Dit argument valt wat mij betreft onder de categorie "nice try".
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:


Ik vraag me af of je de brieven die de pandbrigade uitstuurt wel hebt gelezen.


Dat heb ik. Ik heb ook het krantenartikel gelezen waarin de gemeente uitlegt geeft over dit project. Ik ga niet verdedigen dat de gemeente dit allemaal op een perfecte manier doet, maar de achterliggende gedachte van het project (dat overigens mede op verzoek van burgers uit de wijken gestalte heeft gekregen) vind ik goed. Het dwingende in de brieven zou wat mij betreft niet standaard moeten zijn, maar enkel als er gerede aanleiding toe is. Dus hier zou ik in de uitvoering van het project wat aan bijschaven. Maar aan de andere kant, het kan heel goed zijn dat er in casu gerede aanleiding bestaat.

Ik zeg dus niet dat de gemeente het allemaal perfect doet, maar de berichtgeving van Geen stijl vind ik veel te gekleurd. Mensen gaan dan dingen denken van de overheid die niet waar zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Maar hier is jouw conclusie dat het mij om de bron zou gaan en niet om de inhoud van het bericht nog niet de noodzakelijke gevolgtrekking van. Dit is namelijk niet waar.

Dan heb je wel je best gedaan om mij op het verkeerde been te zetten met zinnen als "Wanneer de volksvertegenwoordiging afhankelijk wordt van bronnen als Geen stijl, is er m.i. iets zeer ernstigs aan de hand hier in Nederland."

Quote:
Ik verkeerde namelijk in de oprechte vooronderstelling dat mijn opmerking niet zo veel onderbouwing behoefde. Ik had niet gedacht dat er zo veel mensen (op rechtenforum althans) niet ook zelf al inzagen dat de inhoud van de betreffende berichtgeving zeer ongenuanceerd en onvolledig is zonder dat ik daar onderbouwing voor hoef te geven.

En we wachten nog steeds op je onderbouwing.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 21:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
cia76 schreef:
Maar hier is jouw conclusie dat het mij om de bron zou gaan en niet om de inhoud van het bericht nog niet de noodzakelijke gevolgtrekking van. Dit is namelijk niet waar.

Dan heb je wel je best gedaan om mij op het verkeerde been te zetten met zinnen als "Wanneer de volksvertegenwoordiging afhankelijk wordt van bronnen als Geen stijl, is er m.i. iets zeer ernstigs aan de hand hier in Nederland."


Dit heb ik gezegd in een ander bericht en was van algemene aard. Overigens ben ik deze mening nog steeds toegedaan. Maar mijn insteek bij onderhavige berichtgeving heeft zich tegen de inhoud gericht en niet tegen de bron. Dit kan worden afgeleid uit minn allereerste opmerking over het bericht luidende:
Quote:
Het lijkt mij dat die ongenuanceerde berichten van Geen Stijl niet de feiten zijn waarvan uitgegaan moet worden.
Wanneer je je dan afvraagt of ik me tegen de bron richt of tegen de inhoud van de berichtgeving zou je dat kunnen navragen. Maar jij concludeerde zonder dit na te gaan. Ik ben mij pas tegen de bron in zijn algemeenheid gaan richten na jouw opmerking
Quote:
Het is Geen Stijl die aan deze zaak algemene bekendheid probeert te geven. Credit where credit is due.
Los van de onderhavige berichten ben ik het namelijk niet eens met deze opmerking omdat ik in zijn algemeenheid vindt dat dergelijke bronnen als geen stijl mensen te veel op het verkeerde been zetten en daardoor meer dan terecht aversie tegen de overheid aanwakkeren.


Quote:
Quote:
Ik verkeerde namelijk in de oprechte vooronderstelling dat mijn opmerking niet zo veel onderbouwing behoefde. Ik had niet gedacht dat er zo veel mensen (op rechtenforum althans) niet ook zelf al inzagen dat de inhoud van de betreffende berichtgeving zeer ongenuanceerd en onvolledig is zonder dat ik daar onderbouwing voor hoef te geven.

En we wachten nog steeds op je onderbouwing.


Had je daar al naar gevraagd dan? Dat is me even ontgaan sorry. Ik ben echter niet bereid om de volledige berichtgeving te gaan ontleden in wat waar is en wat niet. De verwijzingen naar en vergelijking met Gestapo, Mafiapraktijken etc. vind ik zeer ongepast. Stellen dat de gemeente in privékasten komt neuzen simpelweg omdat het kan is natuurlijk onwaar. Dat de gemeente zich beroept op de Algemene wet bestuursrecht om deuren te forceren is ook niet waar en wordt ook niet aangetoond. Vervolgens de Awb citeren om aan te tonen dat de gemeente verkeerd bezig is, is onterecht. De gemeente baseert zich namelijk op goede rechtsgronden zoals bijvoorbeeld artikel 100 a Wonw in combinatie met de Algemene wet op het binnentreden. Bij een volledige uiteenzetting van wat waar is en wat niet zal ik ook best steken laten vallen. Ik ben ook niet van plan om dit voor 100 % te gaan doen. Maar bij het lezen van het bericht zie ik gewoon dat dit aan ale kanten inhoudelijk rammelt en is de toonzetting dermate negatief richting overheid dat een discussie op basis van die berichtgeving mij niet gepast voorkomt. Derhalve concludeerde ik tot het niet serieus nemen van deze berichten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds