Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werkgever houdt loon in bij einde dienstverband
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
r.denbreejen



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 12:52    Onderwerp: Werkgever houdt loon in bij einde dienstverband Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag allemaal,

Mijn inmiddels ex-werkgever heeft alles tot boven het minimumloon van mijn salaris ingehouden.
Bij verder navraag doelt hij op een bedrag van 3000 euro aan studiekosten.

Hij had het over een beslagvrije voet maar ik gaf aan dat hij deze niet volledig kan bepalen omdat ik ook nog een lening afbetaald en andere zaken waardoor ik het met het minimumloon niet redt.
Ik heb al een brief ter loonvordering gestuurd en rente, maar de werkgever ontwijkt mijn vragen.

Ik heb aangegeven dat het een verplichte 'opleiding' was van de werkgever en dat de kosten niet in het studiebeding staat maar dat er gesproken wordt over een boekwaarde, en dat er geen glijdende schaal is.

Verder heb ik aangegeven dat ik een contract voor bepaalde tijd had, en dat de risico's niet van tevoren waren verteld.
Ik had een contract van 7 maanden. Nu is het dienstverband niet door de werkgever verlengd. Maar er staat in het studiekostenbeding dat als de opleiding niet binnen een jaar wordt gehaald ik een boete van 1000 euro moet betalen. Maar als de werkgever mijn contract niet verlengd hoe kan ik dan onder deze boete uitkomen?

Ik hoor graag jullie gedachtes hierover en hoor ook graag of er meer info nodig is.
Ik moet per a.s. vrijdag het volledig bedrag doen anders krijg ik een incassobureau op mijn dak.

De bedrijfsadvocaat is ook al ingeschakeld begreep ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 1:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In beginsel komen opleidingen voor rekening van werkgever. Was de opleiding verplicht voor het werk? Kwam het initiatief van werkgever?

Ik zou met de huidige info durven stellen dat de kosten voor rekening werkgever komen. Immers krijg je ook geen kans de boel af te ronden als men je contract niet verlengt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019 15:59    Onderwerp: Re: Werkgever houdt loon in bij einde dienstverband Reageer met quote Naar onder Naar boven

r.denbreejen schreef:
Mijn inmiddels ex-werkgever heeft alles tot boven het minimumloon van mijn salaris ingehouden.
Bij verder navraag doelt hij op een bedrag van 3000 euro aan studiekosten.

Als het bedrag al is ingehouden, waarom zou hij dan een incassobureau op je afsturen (zoals je verderop schrijft)?

Quote:
Ik heb aangegeven dat het een verplichte 'opleiding' was van de werkgever en dat de kosten niet in het studiebeding staat maar dat er gesproken wordt over een boekwaarde, en dat er geen glijdende schaal is.

Verder heb ik aangegeven dat ik een contract voor bepaalde tijd had, en dat de risico's niet van tevoren waren verteld.
Ik had een contract van 7 maanden. Nu is het dienstverband niet door de werkgever verlengd. Maar er staat in het studiekostenbeding dat als de opleiding niet binnen een jaar wordt gehaald ik een boete van 1000 euro moet betalen. Maar als de werkgever mijn contract niet verlengd hoe kan ik dan onder deze boete uitkomen?

Het studiebeding lijkt inderdaad niet geldig te zijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 12 sep 2019 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

" Maar als de werkgever mijn contract niet verlengd hoe kan ik dan onder deze boete uitkomen?"

Door dat vooraf duidelijk te communiceren? En als 1 + 1 niet 2 is, dan kun je dat zelf ook aan zien komen.

Was de opleiding af te ronden binnen die 7 maanden tijd?

Wat belet je die opleiding alsnog af te ronden (deze zal immers al betaald zijn)?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 13 sep 2019 0:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vermeulen_J schreef:
" Maar als de werkgever mijn contract niet verlengd hoe kan ik dan onder deze boete uitkomen?"

Door dat vooraf duidelijk te communiceren?

Wat valt er voor TS hier duidelijk te communiceren?

Mocht je bedoelen "eigen schuld, dikke bult, dit had je zelf moeten zien aankomen en nu moet je niet klagen", dan is dat onjuist. Het studiekostenbeding geldt zeer waarschijnlijk niet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Vermeulen_J schreef:
" Maar als de werkgever mijn contract niet verlengd hoe kan ik dan onder deze boete uitkomen?"

Door dat vooraf duidelijk te communiceren?

Wat valt er voor TS hier duidelijk te communiceren?

Mocht je bedoelen "eigen schuld, dikke bult, dit had je zelf moeten zien aankomen en nu moet je niet klagen", dan is dat onjuist. Het studiekostenbeding geldt zeer waarschijnlijk niet.


Je hebt een lopende studie (of andere zaken) en je wordt ontslagen. Dan zou mijn eerste vraag zijn wat er dan gebeurt met die lopende zaken.

De werkgever wil mij ontslaan, dan mag die ook zorg dragen voor de gevolgen die dat heeft. Of het ontslag moet jezelf aan te rekenen zijn, dan spelen er mogelijk andere zaken, maar in dit geval is het het niet verlengen van een tijdelijk contract. Een contract dat korter is dan het maximum termijn van de studie.

Ik verwacht dat het recht geheel aan de zijde van de TS staat, maar er is nu gezeur over omdat daar waarschijnlijk niet over is gecommuniceerd tijdens het moment dat ter oren is gekomen dat het contract niet wordt verlengt.
Daar heb je in theorie minstens een maand de tijd voor gehad, als de werkgever tijdig heeft aangezegd. Maar ik had het aangekaart op het moment dat de studie is aangeboden/aangegaan, enkel en alleen om dit soort zaken voor te zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds