Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 20:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weggaan bij 'trage' accountant (zonder akkoord vennoten)
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Limith



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 13:13    Onderwerp: Weggaan bij 'trage' accountant (zonder akkoord vennoten) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie weet wat ik het beste kan doen?Het gaat om het volgende, mijn accountant heeft nog steeds geen jaarrekening over 2004 en 2005 van ons bedrijf.Wij hebben hier vele malen om gevraagd en de rekening is ook al door ons voldaan,alleen nog steeds geen jaarrekeningen/jaarcijfers gezien.Ik wil eigenlijk de gehele administratie daar weghalen en het elders laten controleren en de jaarrekekening laten opmaken.Mag en kan ik dit doen?Wat als mijn vennoten het hier niet mee eens zijn?(accountant is nl. een vriend van 1 van de vennoten).

Met vr.groet,Limith

Moderatie: titel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 13:30    Onderwerp: Re: Jaarcijfers. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Limith schreef:
Wie weet wat ik het beste kan doen?Het gaat om het volgende, mijn accountant heeft nog steeds geen jaarrekening over 2004 en 2005 van ons bedrijf.Wij hebben hier vele malen om gevraagd en de rekening is ook al door ons voldaan,alleen nog steeds geen jaarrekeningen/jaarcijfers gezien.Ik wil eigenlijk de gehele administratie daar weghalen en het elders laten controleren en de jaarrekekening laten opmaken.Mag en kan ik dit doen?Wat als mijn vennoten het hier niet mee eens zijn?(accountant is nl. een vriend van 1 van de vennoten).

Met vr.groet,Limith

Over welke rechtsvorm gaat 't ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Limith



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 14:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij zijn een BV.i.o.,dit loopt nu inmiddels 2 jaar en 7 maanden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 15:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Limith schreef:
Wij zijn een BV.i.o.,dit loopt nu inmiddels 2 jaar en 7 maanden.

2 jaar en 7 maanden 'i.o.' ?Dan hoef je je nergens zorgen over te maken, want de fiod komt dan binnenkort je boekenhouding toch wel overdoen.

Beseffen jij en/of je partners überhaupt wel dat jullie dus nog steeds een VOF zijn en derhalve persoonlijk aansprakelijk voor het *hele* bedrijf ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Limith



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst dank voor uw reactie.

Ik vergeet te vermelden dat wij(ik,mijn compagnon en Engelse compagnon) gestart zijn met een Ltd.De Engelse compagnon is 100% aandeelhouder in de Ltd.Na enkele maanden is de BV.i.o. opgericht,de oprichters zijn de Ltd.,mijn compagnon en ik,aandelenverhouding 60,20,20.Onlangs ben ik er achter gekomen dat wij nog steeds factureren uit naam van de Ltd.en dat de B.V.i.o. niet bekend is bij de Belastingdienst,de Belastingdienst meldde mij ook dat sinds juni 2005 de BTW afdracht door de Ltd. nihil is geweest.Onze omzet bedraagt dit jaar €750.000,-(per 1 okt.2006).

Ik besef zeker dat wij allen persoonlijk aansprakelijk zijn.Door verschil van inzicht en de beloftes om de B.V. te bekrachtigen en al het bovengenoemde,denk ik er serieus over om er uit te stappen.Maar om er uit te kunnen stappen moet ik eerst de jaarcijfers van de accountant hebben ontvangen,vandaar mijn eerdere vraag.

Met vr.groet Limith.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Limith schreef:
Allereerst dank voor uw reactie.

Ik vergeet te vermelden dat wij(ik,mijn compagnon en Engelse compagnon) gestart zijn met een Ltd.De Engelse compagnon is 100% aandeelhouder in de Ltd.Na enkele maanden is de BV.i.o. opgericht,de oprichters zijn de Ltd.,mijn compagnon en ik,aandelenverhouding 60,20,20.Onlangs ben ik er achter gekomen dat wij nog steeds factureren uit naam van de Ltd.en dat de B.V.i.o. niet bekend is bij de Belastingdienst,de Belastingdienst meldde mij ook dat sinds juni 2005 de BTW afdracht door de Ltd. nihil is geweest.Onze omzet bedraagt dit jaar €750.000,-(per 1 okt.2006).

Ik besef zeker dat wij allen persoonlijk aansprakelijk zijn.Door verschil van inzicht en de beloftes om de B.V. te bekrachtigen en al het bovengenoemde,denk ik er serieus over om er uit te stappen.Maar om er uit te kunnen stappen moet ik eerst de jaarcijfers van de accountant hebben ontvangen,vandaar mijn eerdere vraag.

Met vr.groet Limith.

Dit maakt het verhaal al weer wat meer complex. De eerste vraag is: wat wil jij bereiken door 'eruit te stappen'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Limith



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 8:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Financiele afspraken worden niet nagekomen zonder enige uitleg als ik daar om vraag.Verder is er een onhoudbare werksituatie ontstaan door verschil van inzicht en het wederzijds vertrouwen is weg.
Ja,wat wil ik bereiken,denk erover om als zelfstandige verder te gaan,daar ik geen toekomst zie in verdere samenwerking.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds