Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag over stalking
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FredFreeksma



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 17 nov 2022 18:10    Onderwerp: Vraag over stalking Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Hopelijk heb ik dit in het juiste subforum gepost, zo niet, excuses bij deze Smile

Ik zit met de volgende situatie.

Een paar dagen geleden stonden er opeens twee agenten voor de deur.

Ze gaven aan dat normaal gesproken de wijkagent dit doet maar die was niet beschikbaar (?)

De agenten vertelden mij dat mijn gedrag t.o.v. een supermarktmedewerker naar stalking toe neigt en dat de supermarkt stappen kan ondernemen als dit gedrag voortduurt. De agent heeft niet gezegd dat ik officieel aan stalking doe en ook niet dat ik een misdrijf heb begaan. Ze gaven eerst het dringende advies om bij ALLE filialen van de supermarkt weg te blijven en na doorvragen alleen bij dat ENE filiaal en even later was het enkel op de zaterdag bij dat filiaal wegblijven en dan is er niets aan de hand.

De werknemer in kwestie heeft eerder dit jaar mij diverse keren slecht behandeld en ik ben daarop uiteindelijk boos geworden. Mijn reactie destijds was spontaan en ondoordacht. Ik heb hem namelijk 1x met mijn auto een kort stuk gevolgd na werktijd (geen gevaarlijke dingen gedaan overigens)

Korte tijd later, toen ik weer bij de supermarkt was, kwam hij samen met zijn manager naar mij toe en hij gaf toen aan dat hij niet meer achtervolgt wilde worden en dat hij anders de politie in zou schakelen. Ik heb toen excuses aangeboden en verder geen contact meer gezocht (tenzij kortdurend oogcontact tijdens het langslopen meetelt)

Hij heeft zijn manager en collega’s tegen mij opgestookt en dingen groter gemaakt dan ze zijn.

Het speelt al een half jaar. Ik doe daar mijn boodschappen op de Zaterdag en als ik daar ben dan kijk ik een paar keer zijn kant op omdat ik wat nerveus ben. Ik heb de laatste keer 2x vriendelijk ‘goedenavond’ tegen hem gezegd. Ik ga wel altijd naar een andere kassa dan diegene waar hij achter zit en wil verder ook geen ruzie. Blijkbaar vond hij het feit dat ik hem 2x aansprak reden genoeg om de politie in te schakelen voor stalking (?) waarschijnlijk via zijn manager dus. De politie zou beelden hebben gezien van mijn gedrag in de supermarkt.

Nu heb ik wat juridische info opgezocht maar het eea is voor mij niet helemaal duidelijk.

Bij stalking zie ik staan dat de frequentie en de intensiteit, en of daar verdere strafbare feiten bij zitten van belang is om het officieel ‘stalking’ te noemen. Ik zie verder geen voorbeelden erbij, behalve de overduidelijke- en extreme voorbeelden.

Qua frequencie is het zo dat ik op die plek maar 1x per week kom om boodschappen te doen, vaak sla ik ook een week over (of twee). Het is wel zo dat ik wel eerst, voordat ik de supermarkt bezoek, langs de kassa’s loop (2x, heen en terug) want het betreft een winkelpassage waar de supermarkt ook in zit. Ivm gratis parkeren en het feit dat ik in het centrum ga winkelen moet ik daar dus eerst twee keer doorheen lopen en soms zie ik hem dan ook en hij mij.

Ik doe verder geen strafbare dingen. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat ik wel een beetje nerveus ben in de supermarkt en daarom wat twijfelend rondloop en rondkijk daar.

Ik heb namelijk wel het idee dat de agenten de gemakkelijkste weg hebben gekozen: bluf iemand af, ddan heb je het minste werk. Verder ben ik natuurlijk wel benieuwd naar wat nu exact mijn rechten en plichten zijn in deze situatie.

Is het nu raadzaam om daar weg te blijven op de zaterdag (komt niet zo goed uit)?

Of is het een idee om op zaterdag iets voorzichtiger te zijn, zoals buitenom lopen zodat ik minder vaak langskom, of goed oppassen dat ik niet kijk. Ik neem aan dat “goedeavond” zeggen toch niet wenselijk is?

Wat is nu “frequent” of vaak en welke gradaties zijn hierin?

Wat is nu “intensiteit” en welke gradaties zijn hierin en waar valt mijn gedrag in de supermarkt onder?


Alvast vriendelijk bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 17 nov 2022 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voordat je wordt veroordeeld wegens stalking moet er wel heel wat meer gebeuren dan wat je hier beschrijft.

Meer voor de hand liggend lijkt me dat de supermarkt je de toegang ontzegt op basis van hun huisrecht. Maar daar lijkt het op het moment geen sprake van te zijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
FredFreeksma



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 19 nov 2022 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie.

bona fides schreef:
Voordat je wordt veroordeeld wegens stalking moet er wel heel wat meer gebeuren dan wat je hier beschrijft.


Dank je, dat lijkt mij ook. Het probleem is alleen dat er allerlei zaken/waarnemingen uit z’n verband worden getrokken of verdraaid, toegevoegd of juist verzwegen, of zelfs ronduit verzonnen door hem zodat de politie blijkbaar extra vervelend doet tegen mij.

Ik heb gistermiddag contact opgenomen met de politie om een afspraak te maken met de wijkagent voor een persoonlijk gesprek.

Gisteravond was ik samen met een vriend bij de desbetreffende supermarkt want we gingen ervan uit dat hij daar niet zou zijn. De politie gaf namelijk tijdens het eerste gesprek aan dat zolang ik daar niet op zaterdag ben, er niets aan de hand is. Helaas was hij daar dus WEL en zodra ik hem zag verlieten we direct de winkel. Er kwam een teamleider achter ons aan en die verzocht onsniet in de winkel te komen omdat 1 personeelslid dat “niet fijn” vindt. We hebben toen het een en ander uitgelegden dat was een kort maar goed gesprek waarbij ik ook wat ruimte kreeg om een gedeelte van mijn kant van het verhaal en de “geschiedenis” ervan kon vertellen. De teamleider gaf toen aan dat ik enkel op vrijdagavond en zaterdag hier niet moet komen en dat ze wel openstaan voor een gesprek met de filiaalleider en de wijkagent en mij om de lucht te klaren. Mogelijk, gaf ze aan, komt er uiteindelijk uit dat ik gewoon weer alle dagen daar kan zijn en ze gaf ook direct aan dat de supermarkt zelf geen problemen met mij heeft want “je hebt de supermarkt niets misdaan”


Vanmorgen werd mijn huisgenoot gebeld, niet door de wijkagent van mijn woonplaats maar van de plaats waar de winkel staat. Hij gaf aan dat de wijkagent van mijn woonplaats, en uberhaupt de politie in het algemeen, geen gesprekken / bemiddeling doet en in dit geval dus ook geen gesprek wil. Hij verwees ons enkel naar de supermarktmanager. Hij gaf ons verder ook geen mogelijkheid om mijn verklaring aan te vullen, hier hebben we wel naar gevraagd. Ik weet niet of dat de normale gang van zaken is?


Hij gaf verder aan dat hij een nieuwe melding had ontvangen over gisteravond. Mijn huisgenoot dacht in eerste instantie aan het feit dat we naar de supermarkt gingen maar het bleek dat ik gezien zou zijn samen met mijn huisgenoot in zijn auto bij het huis van diegene die ik zogenaamd zou stalken. Nu is het zo dat mijn huisgenoot zijn auto daar had neergezet, allebei niet wetende dat hij daar precies tegenover woont (ik was er zeker van dat hij in een andere plaats woont maar blijkbaar woont hij sinds kort(?)op 50-100m van ons huis.


Hij heeft mij en mijn huisgenoot daar gezien tijdens het parkeren en toen we net uit wilden stappen zag ik hem vlakbij opeens uit een steegje komen, samen met een collega, en daarop besloten we niet uit te stappen om een confrontatie te voorkomen en ik bleef daar dus een paar minuten zitten (het was overigens al donker)

Volgens de agent die mij belde zou hij bang zijn geworden en het huis niet uit durven komen maar hij kwam dus wel naar buiten en bleef een paar minuten op ong. 10 meter afstand staan, daarna fietsten ze weg.


Ik heb begrepen dat hij het verdacht vond dat ik daar in de auto zat en hij heeft dit gemeld aan de politie en die verdenkte mij dus van het zich ophouden bij het huis van hem, hij gaf ook aan dat ik naar binnen zou kijken maar dat klopt ook al niet. Ik heb uitgelegd dat mijn buurvrouw een bipolaire stoornis heeft en constant idiote klusjes wilt laten doen door buren (en door mij) en als je dan een keer “nee” zegt dan kan ze erg boos worden en gaat ze dingen van je slopen. Met name auto’s. ook auto’s van andere buren. Ik wist dat ze weer in haar manische fase zat gisteravond en uit voorzorg parkeerde mijn huisgenoot zijn auto ergens uit zicht, op een willekeurige plek. Helaas bleek dit dus precies de plek vlak voor zijn huis te zijn en heeft hij mij dus gezien en de verkeerde conclusie getrokken. Ik heb dit uitgelegd aan de agent maar hij gaf niet echt een reactie daarop. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik loop graag buiten rond en de kans is soms best groot dat ik hem tegen kan komen maar ik zit niet te wachten op hem…

Voor wat betreft de supermarkt zei de agent dat hij beelden had gezien van een tijd geleden en daarop zou ik te zien zijn geweest dat ik iedere keer zijn kant op zou kijken en dat dat als vervelend werd ervaren.

Ook heb ik recentelijk 2x “goedenavond” tegen hem gezegd in de winkel en de agent zei ook dat een andere keer ik daar bijvoorbeeld 5x ben langsgelopen op 1 dag en dat vond die medewerker ook niet fijn. Ik had moeten antwoorden dat we daar de auto gratis parkeren en dat we door die winkelpassage waar de supermarkt ook in zit, heen moeten lopen om naar de winkels in het centrum te gaan en er weer doorheen om weer terug naar de auto te gaan, dit wordt dus ook verkeerd geinterpreteerd. Helaas heb ik door de druk op mij en het tijdsgebrek van de wijkagent dit niet kunnen uitleggen, net als een paar andere zaken helaas zoals het feit dat de werknemer zijn huis niet uit zou durven omdat ik daar in de geparkeerde auto zat maar dat we hem vervolgens dus gewoon op 10m van mijn auto bleef staan.

Verder gaf de agent ook andere zaken aan die ik gedaan of gezegd zou hebben maar helemaal niet kloppen zoals het zogenaamd hem uitnodigen bij mij thuis (nooit gezegd) of dingen verzwegen die ik juist wel heb gezegd zoals een tijdje geleden → “als je wilt dat we geen contact meer hebben dan moet je dat gewoon tegen me zeggen” en toen gaf hij aan dat dat niet hoeft en dat hij het wel fijn vindt als er iemand tegen hem praat.


Ik heb sterk het gevoel dat hij mij erin probeert te luizen of iets dergelijks, hoe kan ik mij het beste tegenover valse beschuldigingen en leugens wapenen? Het lijkt erop dat hij gebruik maakt van de politie en zijn manager om via zijn uit z’n verband getrokken feiten mij veroordeeld te krijgen…

Ik wil heel graag nog een gesprek aanvragen om het eea uit te leggen bij de wijkagent, o.a. de dingen hierboven die ik vergeten ben uit te leggen, maar de wijkagent lijkt daarvoor niet open te staan. Ik heb hier toch recht op?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds