Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 23:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Voorgesprek RAIO-opleiding
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 22:18    Onderwerp: Voorgesprek RAIO-opleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand (recent) een voorgesprek gehad voor de RAIO-opleiding? Ik heb donderdag een dergelijk gesprek en ik zou graag willen weten wat ik ongeveer kan verwachten. Ik weet dat je wordt beoordeeld op enkele basisvaardigheden, zoals uitdrukkingsvaardigheid, evenwichtigheid en wijze van optreden, maar het zou fijn zijn als iemand iets over een dergelijk gesprek zou kunnen vertellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen ervaring hier, maar ik wil je heel veel succes wensen & ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen straks...
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik was afgelopen donderdag op de Nobiles Carrieredagen, daar heb ik de presentatie over de raio bijgewoond. Daar raadden ze vooral aan je goed te verdiepen in de opleiding en het uiteindelijke werk, goed voor ogen te hebben waarom je voor de raio solliciteert.. Ze zeiden ook dat je een willekeurig gerecht kan bellen en naar de contact-raio kan vragen, die kan wat over het gesprek vertellen en misschien nog een paar tips geven (dit zou ik echt zeker doen!!).

Heel veel succes!!
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat en MiriamvL nog bedankt voor de succeswensen en het goede advies. Ik heb vanochtend het voorgesprek gehad en ik ben door naar het assessment. Dat wordt ongetwijfeld zeer pittig, maar ik ga mijn best doen.

Je kan idd een willekeurig gerecht bellen en vragen naar de contactraio (alhoewel ze bij de rechtbank in Den Haag volgens mij geen idee hadden waar ik het over had Confused ). Bedankt voor de tip, ik heb er echt wat aan gehad Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hee, gefeliciteerd!!! Good
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed zeg! Good

Wat had de contactraio zoal te vertellen? *nieuwsgierig*
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 14:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt!

De contactraio vertelde me wat over haar voorgesprek. Ze gaf aan dat het met name gaat om je eigenschappen/kwaliteiten en dat je daar dan concrete voorbeelden van moet geven.

Tijdens het gesprek beoordelen ze je op allerlei eigenschappen en basisvaardigheden, zoals evenwichtigheid, je presentatie en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.

Ze stellen veel vragen in de trant van 'wat zou je in een dergelijke situatie doen?' en 'hoe zou je met dit of dat omgaan?'. Het is vooral belangrijk dat je veel voorbeelden kunt geven van hoe je in bepaalde situaties hebt gehandeld. Ik vond dat soms best nog wel lastig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
odette



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 10:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hee Hallo,

Heb je inmiddels dat assesement gehad? Ik ben erg benieuwd hoe dat was en wat er zoals van je wordt verwacht.

T.z.t zou ik zelf ook graag voor de RAIO solliciteren, dus ik ben me nu al vast wat aan het inlezen/voorbereiden.

succes in ieder geval

odette
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik heb inmiddels (precies een maand geleden) mijn assessment gehad, helaas zonder positief gevolg.

Het assement was best wel een zware dag. Ik moest een aantal, ik geloof 5, persoonlijkheidsvragenlijsten maken en vragenlijsten over manier van werken. Verder bestond de dag nog uit 2 simulaties. Voor de eerste simulatie moest ik in een beperkte tijd een hoop informatie bestuderen en vervolgens presenteren. Bij de 2e simulatie moest ik een gesprek voeren met een 'boos/luidruchtig/imponerend iemand' zeg maar en dan wordt er gekeken hoe je daar mee omgaat.

Succes als je besluit te gaan solliciteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je leeftijd klopt, vind ik je hier nog wel erg jong voor. Probeer het "later" nog eens. Ik zet in op een positieve uitslag voor jou!! Applause
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tommie



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb deze maand de eerste test, de intelligentietest. Wat voor testen krijg je? Ook cijferreeksen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De beschrijving van vaal007 doet me erg denken aan een assessment die ik een paar jaar terug heb ondergaan. Weliswaar niet voor de RAIO-opleiding. In ieder geval kreeg ik daarbij ook cijferreeksen. Ook de gebruikelijke figuurtjes die roteren. De vraag was typisch niet naar het volgende element in de reeks, maar naar een element dat er tussenuit was gehaald (bijv. het 2e element van een serie van 5). In ieder geval niet zo gemakkelijk als deze.

Een andere test, die me voor de RAIO erg geschikt lijkt, was de taaltest. Voorbeeld van een vraag: je ziet 3 van 4 woorden. De 4 woorden vormen 2 paar, waarbij de woorden in het ene paar tot elkaar in dezelfde verhouding staan als de woorden van het andere paar. Aan de positie van de 3 woorden kun je echter niet zien welke 2 (van die 3) een paar vormen, en wat de positie is van het andere woord. Het 4e woord moet je dan kiezen uit 4 mogelijkheden.

Eenvoudig voorbeeld:

jong dom
slim X

Wat moet je voor X invullen?
A: vies
B: oud
C: mooi
D: knap

Nog best lastig zodra het abstracte begrippen worden en de verhouding complexer is dan "tegenstelde van".

Bij de persoonlijkheidsvragenlijsten wordt ook gemeten hoe consistent je antwoorden zijn. Bij te lage consistentie wordt aangenomen dat je geprobeerd hebt wenselijke antwoorden te geven en kun je het misschien verder wel schudden. Dus als je sociaal wenselijk gaat antwoorden, zorg er dan voor dat je intelligent genoeg bent om te onthouden wat voor persoonlijkheid je hebt gekozen Razz. Maar goed, het ontkennen van jezelf heeft ook geen zin en als je echt niet geschikt bent val je toch wel door de mand.

Hopelijk kiezen ze voor de toneelstukjes situaties waarin je je goed kunt verplaatsen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.


Laatst aangepast door bona fides op do 08 feb 2007 22:55, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 22:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt toch wel informatie gekregen over de assessment? Ze raden toch een bepaald boekje aan om je mee voor te bereiden? Ik kan me van een RAIO-voorlichting herrineren dat je geen cijferreeksen krijgt..
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 22:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik kan me van een RAIO-voorlichting herrineren dat je geen cijferreeksen krijgt..

Hmm, dan zou ik de mensen achter de RAIO-opleiding toch aanraden zo'n test toe te voegen... Cool
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tommie



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 22:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Je hebt toch wel informatie gekregen over de assessment? Ze raden toch een bepaald boekje aan om je mee voor te bereiden?


Klopt, alleen is dit boek erg uitgebreid en worden heel veel verschillende intelligentietests beschreven. In de informatie van de RAIO staat alleen dat de intelligentietest bestaat uit 4 testen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds