Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 13:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

To Be2 or not to BE2: datingsite met weinig ideele kantjes
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jouendag



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 0:54    Onderwerp: To Be2 or not to BE2: datingsite met weinig ideele kantjes Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allen,

Ik heb een aanmaning gekregen van Intrum Justitia namens de online datingsite BE2.

De indruk die ik heb gekregen van dit bedrijf is dat het voornaamste doel is: geld verdienen. Het bijeenbrengen van mogelijke geliefden wordt als doel genoemd, maar de manier waarop dit gebeurd, doet sterk vermoeden dat elk handelen van het bedrijf gericht is op gewin.

Na het betalen van bijna 180 euro voor 6 maanden lidmaatschap, en mijn inschrijving, kreeg ik erg weinig respons op mijn profiel. En de berichten die ik stuurde werden zelden beantwoord. Onder het mom van "privacybescherming" mogen alleen betalende of geselecteerde leden elkaar(s) berichten lezen en toesturen. Nu ben ik geen Marylin Monroe, maar wel een vrouw die in het dagelijks leven regelmatig sjans heeft. Samengevat: de bemiddeling is een wassen neus.

Ik vergat de site, en kreeg (op andere wijze) een relatie. Toen ik een half jaar later een nieuwe afschrijving van 180 euro liet storneren (ik herkende de bron eerst niet), stuurde ik een mail naar het bedrijf om per direct op te zeggen. Het blijkt dat je inschrijving wordt verlengd zonder verzoek om bevestiging. Ik ontving een weigering terug.

Balans tussen kosten en verleende diensten?

Het kan best zijn dat de algemene voorwaarden op de site vermelden dat een lidmaatschap automatisch verlengd wordt. Maar er is ook balans tussen wat een bedrijf levert en wat het kost. Dit is voor mijn gevoel afzetterij, tegen oplichting aan. Ik weiger dan ook te betalen!

Mijn vraag is nu:
Welke kans heb ik, om de vordering naast mij neer te leggen? Wat als ik de aanmaning van Intrum Justitia naast mij neerleg? Zijn er andere lotgenoten die dit hebben gedaan, en kregen die vervolgaanmaningen/een procedure? En kan een internetbedrijf wel een automatische afschrijving doen zonder getekende machtiging? Hoe staan mijn kansen? Graag hulp!

Vriendelijke groet,
Veronique.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kans is m.i. nihil.

De algemene voorwaarden bepalen dat de overeenkomst stilzwijgend wordt verlengd. Dat is toegestaan, dus de verlenging is rechtsgeldig. Dat je niet tevreden bent over de prestatie van de site maakt die verlenging niet ongeldig. Daarnaast betekent je ontevredenheid nog niet dat de site zijn verplichtingen uit die overeenkomst niet nakomt. Er is geen tevredenheidsgarantie gegeven, neem ik aan.

De automatische afschrijving zonder machtiging is wel merkwaardig. Daar kun je m.i. ook bij je bank een klacht over indienen, want die moet zoiets controleren.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Frederique64



Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 10:55    Onderwerp: Be2 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

In het geval van BE2 denk ik dat je wel degelijk een kans maakt.
Deze organisatie biedt namelijk geen enkele mogelijkheid om WEL op een correcte manier je lidmaatschap op te zeggen!!

Hoe je je lidmaatschap moet opzeggen, staat alleen vermeld in de algemene voorwaarden. Volgens deze voorwaarden moet je opzeggen via de link "instellingen" van je Premiumlidmaatschap. Die link werkt echter niet, en heeft bij mijn weten nooit gewerkt, in ieder geval niet in het afgelopen half jaar.
Volgens de voorwaarden is het enige alternatief als je niet via de website afzegt, dat per fax te doen. Echter: het faxnummer waar je dan je opzegging naar toe mag sturen, wordt nergens vermeld. Nergens op de hele site! Het is ook niet mogelijk dat faxnummer op een andere manier te achterhalen.

Dat is natuurlijk absoluut geen redelijke handelswijze. Want geen enkele klant kan dus op tijd afzeggen!

Ook is het niet redelijk dat je meteen een incassobureau op je dak krijgt. De normale gang van zaken is dat je eerst een of twee keer een betalingsherinnering krijgt.
Verder zou een nette gang van zaken zijn dat je er eerst aan wordt herinnerd dat binnenkort je lidmaatschap automatisch wordt verlengd, en dat zowel op de site als in die herinneringsmail je duidelijk wordt gemaakt hoe je dan wel kunt afzeggen.
Ik ben er zelf inmiddels al een tijdje van overtuigd dat BE2 inderdaad sterk naar oplichting riekt, en in ieder geval niet op een faire manier zaken doet. Zelf heb ik inmiddels al een klacht ingediend bij de Consumentenautoriteit (Dat is wat anders dan de Consumentenbond. De Consumentenautoriteit is een overheidinstantie en kan ook boetes opleggen.)
Ik raad mensen aan die deze zelfde ervaringen hebben hetzelfde te doen.
Veel succes!

Frederiue
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Frederique64



Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 11:48    Onderwerp: Tros Radar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tip: kijk ook eens op de site van Tros Radar. Dan zul je zien dat er een heleboel mensen zijn met problemen met deze organisatie...!

En deze is er ook nog:
http://www.datingwebsites.nl/reviews/be2.nl/-grote-oplichters.php

Frederique
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jouendag



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2009 14:34    Onderwerp: Dank Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Frederique,

Allereerst dank je!

Inmiddels hebben we een aangetekende brief naar BE2 toegezonden met de melding dat we de vordering/overeenkomst vernietigbaar achten. Op dit moment wil ik even hun reactie afwachten, voordat ik hier zeg op welke gronden. Maar ik heb wel veel gehad aan de website van de consumentenautoriteit (onderdeel online overeenkomsten) en een bepaald arrest. Zodra ik een reactie heb zal ik er meer over zeggen.
Ik heb ook aangegeven dat ik eventueel klachten zou gaan bundelen, voor een eventueel verweer, als zij de vordering juridisch willen doorzetten.

Er zijn veel mensen (denk ik) die niet het verweer kunnen opbrengen tegen deze manier van werken van BE2 - ze zijn niet illegaal, alleen is naar mijn mening hun oogmerk niet integer. Wolven in het bos die pronken met hun mooie vacht, niet begaan met klanten, maar met winst.

Groeten,
Veronique.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NogEenGedupeerde



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): LOI
Studieomgeving (MA): UA
Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2010 21:30    Onderwerp: Het kan nog frauduleuzer Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij gaat het nog een stapje verder:
ik bekeek laatst mijn bankafschriften, staat daar een onbekend afschrift van een zeker bedrijf genaamd BE2NL bij.

Dit bedrijf is mij niet bekend, en ik heb zeker geen dienst of product bij hun besteld. Ik heb even een google-search gedaan, en wat blijkt nou:
op http://www.datingwebsites.nl/reviews/be2.nl/2148-dr.php is te lezen dat mensen zich met willekeurige fictieve bankrekeningnummers registreren bij BE2NL, en dat de betaling dan nog lukt ook.

Waarschijnlijk ben ik hier de dupe van geworden. Tot overmaat van ramp blijk ik het bedrag niet eens te kunnen storneren. Dit is werkelijk te gek voor woorden; als het op deze manier mogelijk is dat iedere gek alleen maar je rekeningnummer hoeft te hebben om hier geld af te kunnen schrijven, dan is het einde zoek en kan ieders rekening naar hartelust worden geplundert.

Ik ben hier natuurlijk nog niet klaar mee; ik ga morgen naar de politie om aangifte van diefstal te doen, en zal hier desnoods ook een zaak van maken. Ik houd in principe mijn bank (ABN, waardeloze service tot nu toe) hiervoor verantwoordelijk, want zij moeten er op toe zien dat mijn geld veilig beheerd wordt en niet iedereen er zonder enige controle van af kan boeken.

Maar de oorzaak is hier natuurlijk BE2NL. Dit is toch wel een zeer duidelijk voorbeeld van fraude, aangezien ik helemaal niets met dit bedrijf te maken heb, en al helemaal geen gebruik heb gemaakt van hun diensten.

Wordt vervolgd...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jouendag



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2010 13:13    Onderwerp: Update Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na het ontvangen van aanmaningen hebben wij een aangetekende brief gestuurd met enkele juridische bezwaren, en sindsdien niets meer gehoord van BE2. De aanmaningen zijn gestopt. Ons argument was dat de algemene voorwaarden op hun website niet via 1 klik op een ander medium zijn op te slaan of af te drukken. Zie o.a.
http://weblog.ictrecht.nl/webwinkels/algemene-voorwaarden-van-otto-niet-van-toepassing/

Over het hierboven genoemde met de rekeningnummers. Is het wellicht zo dat banken verplicht zijn een controle uit te voeren op een geldige combinatie tussen rekeningnummer en opgegeven naam, en zo ja, kan op die gronden wellicht een stornering worden afgedwongen?

Allen veel succes met laag bij de grondse bedrijven als BE2!

Groet V.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2010 8:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee de banken hebben geen verplichting om te controleren, die verantwoordelijkheid ligt bij de rekeninghouder.

De bank heeft wel de verplichting te storneren, indien de afschrijving betwist wordt. Storneert de bank niet, dan is de bank wel verantwoordelijk. Zie hiervoor de ALV.

Bovendien kan bij misbruik van de incasso-machtiging de vergunning van de incasseerder worden ingetrokken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2010 9:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
De bank heeft wel de verplichting te storneren, indien de afschrijving betwist wordt. Storneert de bank niet, dan is de bank wel verantwoordelijk. Zie hiervoor de ALV.

Wiens algemene voorwaarden? Die van Currence vermelden expliciet dat eenmalige incasso's niet kunnen worden gestorneerd.
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
BartjeD



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 173


BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Bij mij gaat het nog een stapje verder:
ik bekeek laatst mijn bankafschriften, staat daar een onbekend afschrift van een zeker bedrijf genaamd BE2NL bij.

Dit bedrijf is mij niet bekend, en ik heb zeker geen dienst of product bij hun besteld. Ik heb even een google-search gedaan, en wat blijkt nou:
op http://www.datingwebsites.nl/reviews/be2.nl/2148-dr.php is te lezen dat mensen zich met willekeurige fictieve bankrekeningnummers registreren bij BE2NL, en dat de betaling dan nog lukt ook.

Waarschijnlijk ben ik hier de dupe van geworden. Tot overmaat van ramp blijk ik het bedrag niet eens te kunnen storneren. Dit is werkelijk te gek


Hoe gaat het met de diefstal?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds