Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tegenbod vaststellingsovereenkomst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Porlamar



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 0:18    Onderwerp: Tegenbod vaststellingsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Werkgever heeft mij een (te laag berekende) transitievergoeding voorgesteld in combinatie met 2 maanden opzegtermijn (vrijstelling van werkzaamheden). Transitievergoeding zou € 9.900 moeten zijn. Betreft ontslag met wederzijds goedvinden, initiatief werkgever, altijd goed gefunctioneerd en geen dossier opgebouwd. Kantonrechtersformule zou op € 24.500 uitkomen. Omdat ik zelf geen ervaring heb met deze situatie: is het raar om de uitkomst van die kantonrechtersformule als eerste tegenbod neer te leggen? Of riskeer ik daarmee verslechtering van de nu nog goede relatie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2019 10:16    Onderwerp: Re: Tegenbod vaststellingsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Porlamar schreef:
Werkgever heeft mij een (te laag berekende) transitievergoeding voorgesteld in combinatie met 2 maanden opzegtermijn (vrijstelling van werkzaamheden). Transitievergoeding zou € 9.900 moeten zijn. Betreft ontslag met wederzijds goedvinden, initiatief werkgever, altijd goed gefunctioneerd en geen dossier opgebouwd. Kantonrechtersformule zou op € 24.500 uitkomen. Omdat ik zelf geen ervaring heb met deze situatie: is het raar om de uitkomst van die kantonrechtersformule als eerste tegenbod neer te leggen? Of riskeer ik daarmee verslechtering van de nu nog goede relatie?


Wat is dan de reden voor ontslag?

De kantonrechtersformule bestaat al een aantal jaar niet meer en er bestaat dus geen recht op toepassing daarvan.
Ik zou dat dus zeker niet voorstellen, maar de normale transitievergoeding, plus vrijstelling van werk.

Een transitievergoeding is bovendien ook niet verplicht bij zo'n overeenkomst.

En wat dacht u van vergoeding van een coaching/outplacement/opleidingstraject?

En daarnaast vergoeding van de juridische kosten voor het checken van de overeenkomst. Zo'n screening is van groot belang, omdat er veel meer speelt dan alleen een vergoeding.

Andere zaken die van belang zijn, zijn bijvoorbeeld de juiste opzegtermijn zodat de WW aansluit en u niet 1 of meer maanden zonder inkomen zit, wel/geen uitbetaling vakantiedagen, regelingen inzake bedingen over bijv. concurrentie en/of studiekosten.

Kortom, schakel een arbeidsrechtjurist in. Dat levert u veel voordeel op.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op ma 11 feb 2019 17:03, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vaststellingsovereenkomst is een 'blanco cheque'. Uiteraard zijn exorbitante eisen dan niet aan de orde.

De transitievergoeding is in ieder geval het minimum waar u aan kunt denken.
Maar met lege handen vertrekken is net zo goed mogelijk, het is maar waar je zelf mee akkoord gaat.

Er zijn diverse zaken die meespelen. Denk ook aan het process dat uw werkgever zou moeten doorlopen om 'van u af te komen' en wat dat wel niet zou kosten, dat kan zo een jaarsalaris zijn en een heleboel moeite voor vuile spelletjes.

Ook dingen als het vinden van een andere baan en hoe makkelijk dat gaat. Kun je van de WW rondkomen als je lang naar een baan moet zoeken?

Je kunt eigenlijk nooit 'te veel' eisen bij wederzijds goedvinden.

Én denk ook, gaat de werkgever niet akkoord met een redelijk tegenbod, dan blijft u lekker doorwerken. Of dat nog een prettige samenwerking wordt is een 2e, maar als je daar niet gevoelig voor bent kan dat de werkgever nog veel meer kosten.

Elke situatie is anders, maar de reguliere transitievergoeding + 2 maanden betaald verlof én een inhoud waardoor de WW gegarandeerd is lijkt mij prima.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vermeulen_J schreef:
Je kunt eigenlijk nooit 'te veel' eisen bij wederzijds goedvinden.

'te' is nooit goed.
In mijn praktijk zie ik nog wel eens dat de deal door zo'n houding stuk loopt en werknemer uiteindelijk slechter af is.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Vermeulen_J schreef:
Je kunt eigenlijk nooit 'te veel' eisen bij wederzijds goedvinden.

'te' is nooit goed.
In mijn praktijk zie ik nog wel eens dat de deal door zo'n houding stuk loopt en werknemer uiteindelijk slechter af is.


Er is uiteraard wel enige 'redelijkheid en billijkheid' van toepassing. Een jaarsalaris 'eisen' terwijl je er net 2 jaar gewerkt hebt is niet redelijk. Maar aan de andere kant kan de werkgever je anders ook niet zo makkelijk ontslaan zonder een geldige reden (dossieropbouw e.d.)

Ik zou echter wel graag een voorbeeld zien over hoe het dan slechter uitpakt?
Dan lijkt mij dat er andere zaken meespeelde waardoor een vaststellingsovereenkomst niet de enige uitweg was en je in je onderhandelpositie niet sterk staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Update:

Eindelijk regeling compensatie transitievergoeding (met terugwerkende kracht) https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-10547.html

Op 26 februari 2019 is de Regeling compensatie transitievergoeding in de Staatscourant gepubliceerd.
Deze treedt in werking per 1 april 2020 en een aanvraag om compensatie kan vanaf dan worden ingediend. De aanvraag voor compensatie die ziet op ‘oude’ (dat wil zeggen tussen 1 juli 2015 en 1 april 2020) betaalde transitievergoedingen moet uiterlijk worden ingediend op 30 september 2020. De compensatie voor transitievergoedingen die op of na 1 april 2020 worden uitbetaald (‘nieuwe gevallen’) moet binnen 6 maanden na betaling worden aangevraagd.


https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/02/26/regeling-compensatie-transitievergoeding-gepubliceerd
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds