Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 08 jun 2024 23:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechten een zware studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 7 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 18:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Daar gaat het denk ik inderdaad mis Michael, je denkt dat iets blijkt en daarom schrijf je het maar op.
Denken moet je overlaten aan een koe, die heeft een grotere kop


Moet ik het dan zo zien, dat hetgeen jij opschrijft, niet eerst door jou gedacht wordt? Nee, blijkens bovenstaande denk ook jij, en vervolgens...schrijf je het op! Is dat kwalijk? Moge ook mijn denkbeelden jou ontrieven, zo doe je er verstandig aan, aan te geven, waardoor zij ontrieven, liever dan verklaren, waarom de steller ervan je niet bevalt. Overigens doe je zelfs dat laatste niet: je stelt enkel dat de steller jou niet bevalt. Very Happy
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Michael denkt helemaal niet zo veel, want Michael is rechtenstudent, en daarom dus best wel dom...


Helaas heb ik deze conclusie, al dan niet in scherts, eerder getrokken dan jij. Iemand maakt het anderen, door de grap eerst zelf te maken, onmogelijk, dat zij deze nog met gevolg tegen hem kunnen aanwenden. Cool
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lof overigens aan Raymonkey, die mijn opvattigen allicht niet kan billijken, maar zich niettemin handhaaft als kerel. Bovendien heeft enkel hij zich voorzichtig gewaagd aan overweging van de gedachte, dat de gemiddelde natuurkundestudent slimmer is dan wij. Is dat nu werkelijk zo'n absurde stelling? Hoogmoed! Smile
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Edith



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 720


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tsja...wat is slim?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edith schreef:
tsja...wat is slim?


De studie Rechten aan een eerlijke beoordeling onderwerpen. Laughing

Nee, in ernst, er zijn zeker zakelijke kenmerken aan te wijzen die gelden als blijken van intelligentie. Daarop stoelt een IQ-test, moge ook de methodologische zuiverheid ervan betwijfeld worden. Hoe dan ook, een kerel die met moeite z'n havo afrondt, is gewoon minder slim dan de gymnasiale wiskundebikkels.
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 20:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Hoe dan ook, een kerel die met moeite z'n havo afrondt, is gewoon minder slim dan de gymnasiale wiskundebikkels.


Tsja.. das toch een hele andere vergelijking trekken dan rechtenstudenten en bv. wiskundestudenten met elkaar vergelijken Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Autechre

Autechre

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 62


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik was wel degelijk op mijn pik getrapt! Razz
Nee maar even zonder gein: ik vind het jammer dat de rechtenstudie nogal gestigmatiseerd is. Als mensen vragen wat ik studeer, antwoord 'rechten', krijg ik vaak zo'n 'ow....' reactie. 'Dus je hebt lekker veel vrij?' of "wist je niet wat je wilde?' Terwijl ik al jaren wist dat ik wilde, en ik bovendien (voor mijn doen) erg intensief aan het studeren ben.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn hele kuddes mensen die slimmer zijn dan ik. Mensen die ik ken leren wiskunde, die ik misschien nooit of met heel veel moeite zou kunnen doorgronden. Maar vraag die mensen of Groot-Brittanië lid is van de EU en ze staren je aan alsof je net het russische alfabet achterstevoren hebt staan opboeren. Nu heeft dat misschien meer met kennis te maken, maargoed. Ik vind de generalisatie van Micheal toch te ver gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het helemaal met je eens! Inderdaad, wordt er nogal minderwaardig gedaan over de rechtenstudie, vaak ook wordt gezegd dat het geen wetenschappelijke studie is.. en andere faculteiten kijken zeker wel neer op de rechtenfaculteit! Maar goed.. ik weet ook van mezelf dat ik niet deze studie doe 'omdat ik niks anders wist' en wat anderen ervan denken moeten ze dan maar lekker zelf weten!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Autechre schreef:
Nou ik was wel degelijk op mijn pik getrapt! Razz
Nee maar even zonder gein: ik vind het jammer dat de rechtenstudie nogal gestigmatiseerd is. Als mensen vragen wat ik studeer, antwoord 'rechten', krijg ik vaak zo'n 'ow....' reactie. 'Dus je hebt lekker veel vrij?' of "wist je niet wat je wilde?' Terwijl ik al jaren wist dat ik wilde, en ik bovendien (voor mijn doen) erg intensief aan het studeren ben.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn hele kuddes mensen die slimmer zijn dan ik. Mensen die ik ken leren wiskunde, die ik misschien nooit of met heel veel moeite zou kunnen doorgronden. Maar vraag die mensen of Groot-Brittanië lid is van de EU en ze staren je aan alsof je net het russische alfabet achterstevoren hebt staan opboeren. Nu heeft dat misschien meer met kennis te maken, maargoed. Ik vind de generalisatie van Micheal toch te ver gaan.


Ok, dank. Maar waar zou ik dan generaliseren? Let wel, ik zeg, dat het niet onwaarschijnlijk is dat de gemiddelde rechtenstudent minder slim is dan de gemiddelde natuurkundestudent. Dat is wat anders dan te zeggen dat alle rechtenstudenten minder slim zijn dan welke natuurkundestudent dan ook. Smile
_________________
beatus qui sua novit vitia.


Laatst aangepast door Michael op do 18 nov 2004 21:40, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
Ik ben het helemaal met je eens! Inderdaad, wordt er nogal minderwaardig gedaan over de rechtenstudie, vaak ook wordt gezegd dat het geen wetenschappelijke studie is.. en andere faculteiten kijken zeker wel neer op de rechtenfaculteit! Maar goed.. ik weet ook van mezelf dat ik niet deze studie doe 'omdat ik niks anders wist' en wat anderen ervan denken moeten ze dan maar lekker zelf weten!


Precies, lekker puh. Cool
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Autechre

Autechre

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 62


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De nuanceringen die je nu aanbrengt in je stelling, las ik er hiervoor niet in. Ik vind het nu wel een stuk aannemelijker. Wink

Even een ander onderwerp aansnijden: zijn er hier mensen die Fiscaal Recht studeren? Ik ben van plan om die richting op te gaan, alhoewel ik privaatrecht en strafrecht nu ook wel erg leuk vind (op inleidend niveau dan). Is Fiscaal Recht lichter/even zwaar/zwaarder dan Nederlands Recht?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Edith schreef:
tsja...wat is slim?


Nee, in ernst, er zijn zeker zakelijke kenmerken aan te wijzen die gelden als blijken van intelligentie. Daarop stoelt een IQ-test, moge ook de methodologische zuiverheid ervan betwijfeld worden. Hoe dan ook, een kerel die met moeite z'n havo afrondt, is gewoon minder slim dan de gymnasiale wiskundebikkels.


Niet om het een of ander, maar je gaat hier wel voorbij aan het gegeven ''slim''. Slim zijn is meer dan goed kunnen studeren. Slim zijn kent allerlei afsplitsingen in zeer uiteenlopende gebieden. Bijvoorbeeld: Iemand met een zeer hoog EQ kan minder slim zijn volgens de definitie gebaseerd op het IQ, neemt niet weg dat zo'n persoon vaak veel slimmer is in het handhaven van zichzelf, en het carriere maken in, onze samenleving. Concluderend neem jij dus een ruim begrip, en probeer je het in een te nauw kader te plaatsen. Dat getuigt, mijns inziens, van minder slimheid dan je pretendeert te bezitten. Ondanks wollig taalgebruik! Jammer, zeker voor een (aankomend?) jurist.

no more Cheer up this time!
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 22:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Autechre schreef:
Begrijp me niet verkeerd, er zijn hele kuddes mensen die slimmer zijn dan ik. Mensen die ik ken leren wiskunde, die ik misschien nooit of met heel veel moeite zou kunnen doorgronden. Maar vraag die mensen of Groot-Brittanië lid is van de EU en ze staren je aan alsof je net het russische alfabet achterstevoren hebt staan opboeren.


Ben ik geheel met je eens Autechre, sommige mensen hebben een heel technisch inzicht, andere hebben weer een ander talenten, en waarom zou het ene talent een hoger IQ vereisen dan een ander... en wat is slim? Het is wel heel leuk en aardig als iemand geweldig is in wiskunde, maar als hij daarnaast zo wereldvreemd is dat hij niet aan de bak kan komen, is hij dan slimmer dan een goede advocaat met een eigen kantoor dat goed loopt? En die mensen bestaan, briljant in wis- of natuurkunde maar verder niet in staat om een ei te bakken of sokken van dezelfde kleur aan te trekken...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Go Marcel!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Go Marcel!!

Embarassed Embarassed Embarassed Rolling Eyes
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 7 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds