Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nere
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opzeggen contract + extra betaling?(Bevat bericht verhuurd)
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
julioacosta



Leeftijd: 23
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2020 16:06    Onderwerp: Opzeggen contract + extra betaling?(Bevat bericht verhuurd) Reageer met quote Naar onder Naar boven

allo allemaal, ik wist niet waar dit moest in de website, maar hopelijk kan im advies krijgen.

Ik heb een huurcontract ondertekend (11 juni), en kan door persoonlijke omstandigheden niet meer verhuizen. Het contract was zodat ik op 1 september kan verhuizen. Ik heb de verhuuder met tijd laten weten (25 juni) dat ik het moest opzeggen. In het contract stond dat na onderteking, direct een borg van €485 betaald moest worden (1 maand huur). Deze heb ik niet betaald doordat ik niet zeker was over het verhuizen. De verhuurder heeft mij de volgende bericht gestuurd:
“Hallo Julio,
dat is geen goed nieuws. Ik betreur het dat u van gedachten bent veranderd. Ik moet u meedelen dat het ondertekenen van de huurovereenkomst betekent dat ik aansprakelijk ben voor het betalen van een borg plus een maand huur tot een totaalbedrag van 970 euro. Uw verplichting om de borg ONMIDDELLIJK te betalen, staat nog steeds en ik verzoek u dringend dit meteen te doen. Je hebt me veel extra werk en administratie opgelegd, behalve teleurstelling en frustratie.
Ook hier zijn de transfer gegevens hiervoor: 485 euro naar IBAN x. Naast uw betaling heb ik een formeel schriftelijk bericht nodig dat u wilt dat de overeenkomst op 30 september afloopt. Dan kan ik je toestaan ​​om een ​​maand eerder te vertrekken (helemaal niet te huren) en de kosten voor de huur te verlagen. Dank u.”
Ben ik door de wet verplicht om dit bedrag te betalen? Ik ben niet heel bekend met Nederlandse wet en heb advies nodig. Alles helpt.

Julio
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2020 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ben je volgens de wet verplicht. Als je een overeenkomst aangaat, ben je daar in beginsel aan gebonden.
Van belang is dus ook wat de voorwaarden zijn die in het huurcontract staan.

Het lijkt er op dat verhuurder niet heel blij is, maar er ook wel weer met je uit wilt komen. Hij geeft immers aan dat je er met 1 maand huren vanaf kunt komen. Er zijn zat overeenkomsten die pas na een jaar maandelijks opzegbaar zijn. Je schade zal in dit geval dan maximaal 485 euro kunnen zijn.
Tenslotte is het nog geen september en is er dus nog de kans een andere huurder te vinden.
De vraag is wat je in dat geval af kunt spreken met verhuurder. Hij kan natuurlijk ook zeggen van joh jouw prive is niet mijn probleem, we hebben een overeenkomst en je kijkt maar hoe je dat gaat betalen.

Wel een beetje vreemde zin dat je kunt opzeggen, te stellen dan helemaal niet te huren en dan de kosten van de huur te verlagen. Ja uh? Huur je dan wel of niet? Want als hij stelt dat je helemaal niet huurt, kan ie je ook geen huur rekenen natuurlijk. Ik denk eerder dat ie bedoelt dat je de woning niet betrekt en je om die reden een lager bedrag te rekenen voor september.
Dan kan ie er een andere huurder in september al in laten komen en 2x geld vangen en net doen alsof ie richting jou schappelijk is door wat minder te rekenen. Feit is dat je er dan natuurlijk zelf ook beter afkomt, dan wanneer ie je aan de overeenkomst houdt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vervelende situatie, maar ik zie niet in waarom je nog borg zou moeten betalen als je sowieso niet in de woning gaat wonen.

Het voorstel dat de verhuurder doet is een beetje merkwaardig. Ik zou er niet op in gaan.

Hoe het wettelijk zit hangt af van wat er precies in het contract staat dat je hebt getekend. Als daarin een (minimale) huurperiode is overeengekomen (bijv. voor 6 maanden of een jaar), dan zit je daar eigenlijk aan vast (maar kunnen die persoonlijke omstandigheden mogelijk wel een reden zijn waarom de verhuurder je er in redelijkheid niet aan kan houden).

Als zo'n periode niet is overeengekomen, dan zie ik eigenlijk niet in waarom je niet gewoon kunt opzeggen zoals je al hebt gedaan.

Hoe dan ook, het lijkt mij dat de verhuurder nog ruim de tijd heeft om de woning alsnog te verhuren, zodat er voor hem niets verloren is. Hij zal hier geen rechtszaak van maken. Als ik jou was zou ik niet betalen en ook niet iets nieuws tekenen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds