Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oplichters
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
enske76








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 20:13    Onderwerp: Oplichters Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik ken twee oplichters die het gemunt hebben op kwetsbare en naieve vrouwen.
Je word verliefd op ze en ze zorgen dat ze je geld afnemen en ze liegen en bedriegen.
Met zielige verhalen en valse beloftes zijn er al heel wat vrouwen ingetrapt.
Zeker vrouwen die jong,gescheiden of in scheiding liggen want die zijn het meest beiinvloedbaar!!
Ik wil mensen waarschuwen voor deze mannen maar weet niet of ik hun namen hier openbaar mag maken.
Er word niet veel gedaan tegen deze mannen en ze komen er steeds mee weg en ik wil daar een stokje voor steken.
Maar goed ,ik weet niet wat mijn rechten zijn en of ik te ver ga.

Wie heeft er tips en kan mij vertellen of ik hun namen mag plaatsen?

Groetjes Enske
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 1:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het heeft geen zin om op dit forum namen te noemen, want die zullen direct worden verwijderd. Bovendien is de kans dat een potentieel slachtoffer die naam leest ongeveer 0,0001%. Mocht dat potentiele slachtoffer de naam toch lezen, dan zal zij die morgen weer vergeten zijn.

Wie is opgelicht kan aangifte doen bij de politie.

Wie zich makkelijk laat beïnvloeden, tja, we leven in een vrij land.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
enske76








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is wel heel makkelijk gezegd!!

Als het jou was overkomen praatte je wel anders!

Dacht dat dit een serieus forum was.

Dus omdat het een vrij land is ,is alles maar geoorloofd???
Dacht het dus niet .....
Zo gebeurd er dus niets als mensen zo denken en trouwens ik heb al eerder op een forum over hun gescheven en ik heb daar al zeker 6 slachtoffers door gevonden ,dus .....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat om de juridische benadering. Die is dat er geen instrumenten zijn om gemakkelijk beinvloedbare mensen op voorhand te beschermen tegen andere mensen die nog geen strafbaar feit hebben gepleegd. Als dit wel kon dan zou iedereen andere mensen voor iedereen kunnen waarschuwen. Dit zou heel vaak ongegrond zijn en dus onder de noemer laster, smaad etc. vallen. Als je zo stellig zeker weet dat ze al opgelicht hebben, dan moeten ze voor de reeds gepleegde strafbare feiten worden opgepakt.

Wat wel mag overigens is mensen waarschuwen voor de handelswijze van deze oplichters zonder namen etc. te noemen. Beschrijf gewoon wat ze doen en waarschuw ervoor zodat andere mensen hier alerter op zijn, is dat een optie? Gedupeerden zullen zichzelf herkennen, ook zonder per se namen te hebben genoemd. Je kunt ook zeggen dat dat vaak in de omgeving X gebeurt bijvoorbeeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Art. 161, Sv, Boek 2, Titel 1, Afdeling 4. Bevoegdheid tot aangifte.
Quote:
Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.


Art. 326, Sr, Boek 2, Titel 25. Oplichting.
Quote:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

enske76 schreef:
Dacht dat dit een serieus forum was.

Dit forum is inderdaad geen schandpaal.

Quote:
Dus omdat het een vrij land is ,is alles maar geoorloofd???
Dacht het dus niet .....

Niet alles is geoorloofd, vandaar dat ik suggereer om aangifte te doen bij de politie.

Quote:
Zo gebeurd er dus niets als mensen zo denken en trouwens ik heb al eerder op een forum over hun gescheven en ik heb daar al zeker 6 slachtoffers door gevonden ,dus .....

Ik geloof best dat je slachtoffers kunt vinden waarvoor je waarschuwing te laat komt, maar denk je serieus dat naïeve jonge vrouwen op dit forum komen kijken voor wie ze in de toekomst moeten oppassen? Dat lijkt me niet.

(Naïeve jonge vrouwen graag hun hand opsteken.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
enske76








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk idd niet dat mensen mij altijd zullen geloven,maar ik ondek net dat ik alweer een slachtoffer heb die steun bij mij zoekt.
Als ik die namen mag noemen weet ik zeker dat mensen die in aanraking komen met die namen ze wel even eerst nadenken voordat ze met hun in zee gaan.
Maar goed als ik geen namen mag plaatsen dan gaat dat moeilijk.
Ze komen uit de omgeving,apeldoorn,oss,berg en dal.
En zoals ik al zei bewerken ze je zo dat je bang word en veel meer voor ze doet dan dat goed is voor je .Ze profiteren en bestelen je .
Bestaat er geen vrouwensite of waarschuwingssite waar ik dan wel alles op mag melden?

IK blijf erbij dat ik mensen mag waarschuwen en kan voorkomen dat mensen met deze mannen in aanmerking komen.

Enske
Bekijk profiel Stuur privé bericht
enske76








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen reactie's meer?Tips?Wie zou mij kunnen zeggen wat ik kan doen?

Groetjes Nicole
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sugestie,s,,,???

marktplaats in advies en oproepen, plaatsen.

Je kan ook de Anonieme Tiplijn bellen,aangifte doen, namen noemen, als ze een luisterend oor hebben.
Voordat er nog meer slachtoffers vallen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

enske76 schreef:
Geen reactie's meer?Tips?Wie zou mij kunnen zeggen wat ik kan doen?

Had ik al gezegd dat je aangifte kon doen?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
enske76








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 20:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangifte had ik al gedaan maar de politie doet niets,.
Het moet bekendheid krijgen dat het oplichters zijn.
Wat voor site;s zijn er die er iets mee kunnen doen?

Enske
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Probeer deze eens: www.opgelicht.net, www.opgelicht.nl, www.opgelicht.org (en ja, die bestaan allemaal!).

Heeft de politie overigens gezegd waarom ze niets doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
enske76








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee hebben ze niet gezegt en voor mij is het al 2 jaar geleden.
En andere slachtoffers hebben ook aangiftes gedaan maar ze doen niets.Pas als je vermoord word komen ze in aktie.
Bij dhr vissers is wel zijn werk afgenomen en zijn laatste slachtoffers waren er twee tegelijkertijd ,maar weten nu van elkaar en hebben hem gedumpt.Maar hij heeft zo weer een nieuw slachtoffer.Hij vind ze vaak via datingsites of via het werk .

Die sites zijn niet eerlijk.Ik heb daar ooit mijn verhaal gedaan maar had er niet veel aan ,wel slachtoffers gevonden.Ik heb meer aan echte juridische adviezen of sites.

Enske
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Veel mensen zijn nu eenmaal naïef en beïnvloedbaar. Dat is altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven. En er zullen ook altijd personen zijn die daar misbruik van maken.

Zorg ervoor dat je je eigen leven op het spoor krijgt of houdt, en probeer niet de hele wereld te redden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik krijg geen reactie over Marktplaats. daar kun je echt je verhaal kwijt en de advertentie oproep zo vaak mogelijk plaatsen en weer bovenaan zetten
Daarnaast,,,
kun je de raad van bona fides, zeker ter harte nemen:
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds