Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 29 mei 2024 2:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nederlands recht na HEAO-MER (Management, Economie & Rec
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
realmadridclubdefutbol



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HZe

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2005 15:40    Onderwerp: Nederlands recht na HEAO-MER (Management, Economie & Rec Reageer met quote Naar onder Naar boven

Momenteel zit ik in mijn laatste jaar van de opleiding HEAO-MER (Management, Economie & Recht). Volgend schooljaar zou ik graag verder willen studeren. Door deze opleiding ben ik er achter gekomen dat ik interesse heb in de aspecten mbt recht. De studie Nederlands recht lijkt me daarom een goede vervolgopleiding.

Nu heb ik de volgende vragen:

Bestaan er verkorte opleidingen Nederlands recht voor HEAO-MER studenten?

Kan ik met HEAO-MER de universitaire studie Nederlands recht in een kortere tijd dan 4 jaar (3 jaar bachelor, 1 jaar master) halen?

Bestaan er bijvoorbeeld pre-masters (1 jaar), om daarna in een master in te stromen mbt rechten voor HEAO-MER studenten?

Alvast bedankt voor jullie informatie!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 0:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De EUR heeft in elk geval een schakelprogramma.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 0:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Universiteit van Tilburg geeft bij HEAO-MER alleen de mogelijkheid voor een premaster en master Recht en Management.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De universiteit in Nijmegen heeft een vrijstellingenprogramma, wat inhoudt dat je (let wel: in theorie) je master in 2 jaar kunt halen. Zelf zit in nu het het 2e jaar en weet dat het in de praktijk anders werkt. De vakken die je in het eerste jaar gaat volgen zijn:
- burgerlijk recht 1 en 2
- burgerlijk procesrecht
- bestuursrecht 1 en 2
- geschiedenis van het privaatrecht of geschiedenis van het publiekrecht (zelf kiezen)
- rechtsfilosofie
- strafrecht (propedeuse)
Als je je master binnen 2 jaar wilt halen, zul je alle vakken in 1 keer moeten halen (inclusief je vakken uit het tweede jaar) en tijdens het volgen van de vakken ook je scriptie schrijven. Het is echter wel heel goed mogelijk om in ongeveer 2,5 jaar je master te halen.

Er is een informatieboekje speciaal voor HEAO-MER studenten waarin veel informatie staat. Dit boekje kun je bestellen op:
www.ru.nl
dan bij informatie voor: "aankomend studenten" aanklikken
dan onder voorlichting "brochure aanvragen" aanklikken
Dan staat helemaal onderaan de lijst: "rechten na HBO"

Mocht je nog specifieke vragen hebben kun je me ook een PB sturen!
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
realmadridclubdefutbol



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HZe

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2005 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat had ik ook al vernomen. Ik wilde dit namelijk eerst ook deze verkorte studie gaan volgen, maar kreeg vorige week post van de RU dat deze opleiding afgeschaft gaat worden, vanwege de slechte studieresultaten van studenten MER die deze studie volgden. Ik ben afgelopen zaterdag 5 november naar de open dag geweest en daar hebben ze mij uitgelegd dat ik nu bij de RU kan kiezen voor de 4-jarige opleiding Nederlands Recht (3 jaar bachelor, 1 jaar master).
Op zich lijkt dit me ook wel wat, net dat ik dan nog wel 4 jaar moet doorstuderen.

Je hebt natuurlijk wel bij de EUR een schakelprogramma van 1 jaar, en een master van 1 jaar, alleen met deze opleiding behaal je geen civiel effect. Ditzelfde geldt neem ik aan voor de premaster (1 jaar) en master (1 jaar) van de opleiding Recht & Management van de UVT (heb ik inmiddels gemaild).

Zodra ik later advocaat of andere toga-beroepen uit wil gaan oefenen, wil ik dus, en moet ik dus civiel effect halen.

Ik ga me erop orienteren. Zodra er mensen meer informatie voor mij hebben, dan hoor ik dat graag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2005 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
dat ik nu bij de RU kan kiezen voor de 4-jarige opleiding Nederlands Recht (3 jaar bachelor, 1 jaar master).


Damn that sucks en wijkt nogal af van It's me ... Peetje!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2005 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

realmadridclubdefutbol schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag 5 november naar de open dag geweest en daar hebben ze mij uitgelegd dat ik nu bij de RU kan kiezen voor de 4-jarige opleiding Nederlands Recht (3 jaar bachelor, 1 jaar master).

Je zult natuurlijk wel in aanmerking (kunnen) komen voor vrijstellingen bij een 4 jarige opleiding waardoor je snel(ler) door je studie kunt gaan.
En zo niet dan kun je altijd nog de tentamens van het "volgende" jaar alvast doen in de herkansingen (als dat mag).
Dan kun je ook in 2.5 of 3 jaar afstuderen gezien het feit dat je al veel voorkennis hebt.

Quote:
Zodra ik later advocaat of andere toga-beroepen uit wil gaan oefenen, wil ik dus, en moet ik dus civiel effect halen.
Je hebt natuurlijk wel bij de EUR een schakelprogramma van 1 jaar, en een master van 1 jaar, alleen met deze opleiding behaal je geen civiel effect. Ditzelfde geldt neem ik aan voor de premaster (1 jaar) en master (1 jaar) van de opleiding Recht & Management van de UVT

Je kunt civiel effect (meestal) ook bereiken door één of twee vakken extra af te ronden (o.a Burgerlijk procesrecht).
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor het civiel effect in Tilburg zijn naast de bachelor en de master nog 6 extra vakken nodig. Dat zijn 5 bachelorvakken en 1 mastervak uit Nederlands recht. Probleem daarbij is wel dat ook de eerstejaarsvakken verplicht zijn voor het civiel effect, anders heeft men niet genoeg ECTS uit juridische vakken!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
realmadridclubdefutbol



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HZe

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Voor het civiel effect in Tilburg zijn naast de bachelor en de master nog 6 extra vakken nodig. Dat zijn 5 bachelorvakken en 1 mastervak uit Nederlands recht. Probleem daarbij is wel dat ook de eerstejaarsvakken verplicht zijn voor het civiel effect, anders heeft men niet genoeg ECTS uit juridische vakken!


Kan je dit verder uitleggen? Volg je dit zelf ook?
Zodra ik aan de UVT de opleiding Recht & Management na HEAO-MER ga doen (dus premaster en master in totaal 2 jaar), kan ik door het volgen van deze vakken mijn civiel effect halen? Hoe lang ben ik dan bezig?
Is dat ook te doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds