Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Misverstand bij tankstation, hoe los ik dit op?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arjanpoortman



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 20 jul 2019 14:00    Onderwerp: Misverstand bij tankstation, hoe los ik dit op? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een aantal weken geleden wou ik tanken bij een tankstation, ik heb 15 euro getankt en binnen bij de winkel een fles olie gekocht. Bij de kassa ging ik er vanuit dat de tankbeurt ook werd afgerekend. Het was s'nachts en ik was immers de enige die getankt had. Ik heb keurig met de pin betaald en ben na een fles olie op de auto te hebben gegooid weg gereden.

Een paar weken later wou ik weer tanken. Mijn tankbeurt werd plots beëindigd. Na navraag binnen, kreeg ik foto's onder me neus waarop ik te zien was en waarbij werd beweerd dat ik zonder te betalen voor het tanken zou zijn door gereden. Er zou zijn omgeroepen voordat ik weg reed, echter heb ik niks gehoord. En dus werd als een soort crimineel door de eigenaar van het tank station aangesproken. Ik heb meerdere malen aangegeven dat het om een misverstand gaat en ook aangeboden om alsnog te betalen. Dit mocht niet, want er was al melding van gedaan bij het hoofdkantoor van shell.

Vervolgens ben ik mijn bankafschriften gaan nakijken en inderdaad blijkt dat ik die nacht alleen 10 euro voor de fles olie heb betaald. De kassa medewerker heeft de tankbeurt dus niet mee gerekend en ik heb niet opgelet met het pinnen of ik ook de tankbeurt afrekende. Heel erg jammer, want dat had een hoop gedoe gescheeld.

De auto die ik gebruikte was niet de auto van mij. Nu kreeg afgelopen week deze persoon de rekening toegestuurd. Een boette van wel 145 euro. Ik ben het hier uiteraard niet mee eens en wil me verdedigen, het gaat immers om een misverstand. Echter de boette staat op iemand anders zijn naam, waardoor ik mijzelf eigenlijk niet kan verdedigen.

Kan de persoon van wie de auto is aansprakelijk gesteld worden voor het misverstand wat is ontstaan door mijn tankbeurt? En kan ik mij op een eventuele andere manier verdedigen? Ik word verantwoordelijk gesteld(eigenlijk dus de eigenaar van de auto), maar mij lijkt dat de kassamedewerker ook verantwoordelijk is voor het juist afhandelen van de rekening? Er is te zien op camera beelden dat ik netjes betaald heb voor de olie Wat kan ik het beste in deze situatie doen, want ik voel me echt onterecht behandeld. En 145 euro voor een misverstand is wel heeel erg veel. En mezelf niet kunnen verdedigen, maakt het wel heel erg lastig om hier wat mee te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019 13:25    Onderwerp: Re: Misverstand bij tankstation, hoe los ik dit op? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik word verantwoordelijk gesteld(eigenlijk dus de eigenaar van de auto), maar mij lijkt dat de kassamedewerker ook verantwoordelijk is voor het juist afhandelen van de rekening?

Je hebt bij de kassa blijkbaar niet aangegeven dat je ook getankt had. Daarmee is het jouw fout.

Het gaat hier zeer waarschijnlijk niet om een strafrechtelijke boete maar om een civielrechtelijke vordering tot betaling van de schade die de pomphouder heeft geleden. Die schade is blijkbaar begroot op 145 euro.

De eigenaar van de auto kan in principe gewoon aangeven dat hij/zij op dat tijdstip daar niet getankt heeft en dus ook zeker niet is weggereden zonder te betalen.

Beter of in ieder geval eerlijker zou het zijn om uit te leggen wat er gebeurd is. Dus:
- Niet de kentekenhouder heeft getankt zonder te betalen, maar jij. De camerabeelden bevestigen dit.
- Je hebt door onoplettendheid per vergissing niet betaald.
- Je hebt een paar weken geleden al aangeboden alsnog te betalen om daarmee de schade ongedaan te maken. Daar zijn als het goed is ook camerabeelden van. Jouw aanbod is toen afgeslagen.
- Je bent nog steeds bereid de werkelijk schade, namelijk 15 euro, te vergoeden.

Daarnaast kun je aangeven dat je niet bereid bent om de resterende 130 euro (misschien is het 131 euro?) te betalen, omdat dat bedrag geen vergoeding lijkt te zijn van daadwerkelijk geleden schade. Bovendien heeft de pomphouder door jouw eerdere aanbod tot betaling niet te accepteren in strijd gehandeld met zijn schadebeperkingsplicht.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds