Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 20:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Merkenrecht probleem en domeinregistratie & recht!
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jinko



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 18:22    Onderwerp: Merkenrecht probleem en domeinregistratie & recht! Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey allemaal,

ik ben 3 maanden geleden ongveer een bedrijf gestart, Dat ook geregistreerd is bij de Engelse LTD en de bedrijfs naam geregistreerd bij Benelux merkenbank.+ Kamer van koophandel

Maar de belangrijke vragen zijn nu.. ik heb (om even anoniem te blijven) "Klaas 'd klaas Ltd".

Er bestaat al in zwitserland "Klaas & Klaas Ltd", En hoop dus dat zoverre alles goed gaat kwa beneluxregistratie (tot nu toe wel).

Maar buiten Europa (Africa) bestaat Klaas 'D Klaas al als bedrijfs naam en trademark ook logo.

Dus de naam Klaas & Klaas bestaat in zwitserland al en is ook BNL registreerd/vastgelegd, en Klaas 'D Klaas is vastgelegd door mij! De Afrikaanse Klaas 'D Klaas ltd "registratie & Trademark" kon ik niet vinden bij "zoeken" de http://www.bbie-obpi.org, Wel die van mij..

Nu kreeg ik een pak papier dat ik de domein namen etc die ik heb geregistreerd best lang geleden daarmee een conflict maak met die van de Afrikaanse Klaas 'D Klaas ltd, Ik heb b.v klaasdklaas.org.uk of klaas-d-klaas.com/nl en hun hebben klaasdklaas.com en dat ze het ook nog is in heel moeilijk en ingewikkeld engels neerzetten,
Ook zijn wij/verkopen wij op een ander gebied b.v electronica en zei eten en kleding.

kunnen ze mij wat doen? want ik schrik wel beetje.. ik heb veel geld ingestoken voor benelux registratie en LTD en shops
Tot nu toe staat bij de registratie van benelux dat alles goed is maar ik moet nog wachten tot 1 maart 2009 dan is het definitief! En de domein namen die ik geregistreerd heb b.v 5maanden geleden, zijn die toch gewoon van mij.. en mag ik die gebruiken.. hun kunnen toch niet verbieden die domeinen niet te mogen gebruiken?
Mijn bedrijfs naam is al ingeschreven als LTD en KVK mag ik nu het bedrijf doorblijven voeren?

ik hoop dat ik het een beetje goed hem omschreven

ander vraag.

hoe zit het met logo's als een logo geregistreert is en ik gebruik die logo en verrander de kleuren en de slogan bij de logo.. mag dat dan?

Dit vond ik nog op hun website:
Quote:
Klaas 'D Klaas retains all intellectual property rights in all material, including all text, graphics, user interfaces, visual interfaces, photographs, trademarks, logos, sounds, music, artwork and computer code (collectively, “Content”), including but not limited to the design, structure, selection, coordination, expression, “look and feel” and arrangement of such Content, contained on the Site, save in respect of those intellectual property rights owned by suppliers of Klaas 'D Klaas whose products are sold via the Site.

7.2 All data and information communicated to or from the Site and/or any site information and database(s), remain and shall be the sole property of Klaas 'D Klaas.

7.3 Klaas 'D Klaas grants you permission to view, electronically copy and print in hard copy portions of the Site for the sole purpose of placing an order with Klaas 'D Klaas, for your personal use only.

7.4 Any other use of materials on the Klaas 'D Klaas website, including a reproduction for purposes other than those noted above, modification, distribution or reproduction, without the prior written consent of Klaas 'D Klaas and/or the lawful trademark and/or copyright owner (where applicable) is strictly prohibited and constitutes an unlawful infringement of the intellectual property rights of Klaas 'D Klaas and/or such trademark and/or copyright owner.

7.5 You agree to strictly comply at all times with the Digital Rights Management rules applicable from time to time.


Laatst aangepast door jinko op za 27 dec 2008 19:37, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien is Nederlands niet je moedertaal, maar ook in dat geval zou je er goed aan doen om niet te schrijven zoals je spreekt. Je rijgt nu losse gedachten aan elkaar. Maak liever echte zinnen, beginnend met een hoofdletter en eindigend in een punt.

Verder moet je opletten dat je niet steeds "hun" (zij) schrijft zonder duidelijk te maken om wie het gaat.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jinko



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry ik heb het beetje verranderd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 19:38    Onderwerp: Re: Merkenrecht probleem en domeinregistratie & recht! Reageer met quote Naar onder Naar boven

jinko schreef:
Maar kwa naam mag ik het toch gebruiken omdat Klaas & Klaas ook bestaat, en benelux vastgelegd is, en Klaas 'D Klaas vastgelegd is door mij! De Afrikaanse Klaas 'D Klaas ltd "registratie & Trademark" kon ik niet vinden bij "zoeken" de http://www.bbie-obpi.org, Wel die van mij..

Als de Afrikaanse Klaas 'D Klaas geen merkrecht heeft dat geldt in de landen waar jouw bedrijf actief is, dan kunnen zij je op basis van het merkenrecht niets maken.

Quote:
Nu kreeg ik een pak papier dat ik de domein namen etc die ik heb geregistreerd best lang geleden daarmee een conflict maak met die van de Afrikaanse Klaas 'D Klaas ltd, Ik heb b.v klaasdklaas.org.uk of klaas-d-klaas.com/nl en hun hebben klaasdklaas.com en dat ze het ook nog is in heel moeilijk en ingewikkeld engels neerzetten,
Ook zijn wij/verkopen wij op een ander gebied b.v electronica en zei eten en kleding.

Dit gaat vooral over domeinnamen. Ik ken die regels niet zo goed, en volgens mij hangen die ook af van het soort domeinnaam (.com, .co.uk, .nl, etc.). Ik sluit niet uit dat het Afrikaanse bedrijf op één of andere manier één of meer van jullie domeinnamen kan opeisen.

Quote:
hoe zit het met logo's als een logo geregistreert is en ik gebruik die logo en verrander de kleuren en de slogan bij de logo.. mag dat dan?

Als je een bestaand logo overneemt en een beetje aanpast, maak je zeer waarschijnlijk inbreuk op het auteursrecht op dat logo. Daarnaast maak je mogelijk inbreuk op het merkrecht.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jinko



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okay Super dat je reageerd,

hoe kan ik het controleren,het is moeilijk alles uit te leggen i.v.m ik mijn bedrijfs naam niet mag zeggen? en die van de afrikaanse!

concreet heb ik:

-Klaas 'D Klaas (verzonnen naam) Als electronica bedrijf.

-Geregistreerde Co LTD in Engeland.

-Geregistreerd bij KVK in utrecht.

-Geregistreerd bij Benelux Merkenbank.

-BTW nummer van NL overheid.

- 12 domein namen van mijn bedrijf met de naam van mijn bedrijf

------------------------------------

En Klaas 'D Klaas Retailers (PTY) LTD <--zo geregistreerd, in Africa
heeft ook aantal domeinen en willen nu iets gaan doen tegen mij.. Wat een behoorlijke pakpapier is, en waar ik 80% niet van snap, Omdat het zo ingewikkeld getypt is! hun hebben Adams & Adams ingeschakeld en WIPO (Wolrd Intellectual Property Organisation)

Het Afrikaanse bedrijf noemt: Objection to the domain names klaasdklaasCHINA.com + KlaasdklaasCHINA.biz,klaasdklaasbusiness.info,klaas-d-klaas.nl,klaasnklaasCHINA.net

dus nog niet eens de directe concrete "klaasdklaas" domein alleen de klaas-d-klaas.nl

Verder kunnen ze op de inhoud van onze website niks maken omdat we nog niks online hebben staan wat met hun in conflict raakt!


+ hoe komt het dat op deze website: http://www.cipro.co.za over de registreerde merk niet weergegeven word maar op b.v http://www.bbie-obpi.org wel!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jinko



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kan iemand me helpen?

nu zit er al een 4 locks of verschillende domeinen i.v.m iets maar hoe kan dat nou omdat het niet de naam is maar klaasdklaaschina.biz bijvoorbeeld
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds