Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 22:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Is fiscaal recht ECHT leuk?
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mrarty16



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 17:30    Onderwerp: Is fiscaal recht ECHT leuk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,

ik ben 19 en ga volgende jaar naar RUG om Fiscaal Recht te studeren.

ik vind vakken als MenO en Economie helemaal TOP!!!
Vooral MenO Laughing

Dus ik vraag me af of het een beetje leuk opleiding is, en of het een beetje VERDIENT... Smile (hoeveel Razz)

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niks over fiscaal recht inhoudelijk, maar over verdienen hoef je je geen zorgen te maken. Als ik m eniet vergis staat fiscaal recht in de top 5 van opleidingen waarmee je veel geld verdient.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat je verdient ligt aan jezelf; dat je je er druk om maakt is eigen probleem, maar je bent nog jong genoeg om nog wat te leren op dat laatste punt.

Voor de rest: fiscaal recht is fantastisch, alleen jammer dat de staatsecretaris elke oplossing, elke constructie weer blokkeert Sad

't Is overigens wel droger dan gort, zeker wanneer je geen praktijkervaring hebt op het gebied waar je je begeeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 1:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad een zeer boeiende studie. Soms vraag ik me echter wel af wat er 'Recht' aan is, omdat er dan alleen maar cijfertjes voorkomen. Maargoed, errrrug leuk allemaal!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 7:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sterker nog, fiscaal recht is vaak helemaal niet recht. Net na de invoering van een nieuw stelsel misschien nog wel, maar na verloop van tijd verwordt het tot een stapel regels om niet-beoogd gebruik tegen te gaan, terwijl de fiscaal jurist juist naar die mogelijkheden op zoek is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mrarty16



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klinkt goed hoor Wink Ben namelijk gek op cijferwerk enzow...

Nog een vraag: Hoe zit het met CUM LAUDE titel? Krijg je daarmee meer werk of meer geld? En hoe moelijk is het eigelijk om er 1 te halen???

Verder nog een vraag: Hoe zit eht met stage lopen? In welke jaar doe je dat? En krijg je dan ook betaald?

En hoe zit het met studieverenigingen? Is er een voor FISCAAL RECHT? Of is een ander vereniging beter??

Alvast bedank voor jullie reacties!!! Laughing

LIJKT ME EEN TOP STUDIE!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mrarty16 schreef:
Nog een vraag: Hoe zit het met CUM LAUDE titel? Krijg je daarmee meer werk of meer geld? En hoe moelijk is het eigelijk om er 1 te halen???

Wat voor cijfers haal je nu op het VWO?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 23:07    Onderwerp: Fiscaal recht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mrarty,
Natuurlijk wens ik je veel succes met je studie fiscaal recht. Maar neem dit advies van mij aan: probeer niet alleen op het geld af te gaan. Je weet nog niet eens of het bevalt, er zijn veel factoren die een studie aangenaam maken of juist niet. Geld alleen is niet zaligmakend, cliché maar zeker waar.

Om cum laude te slagen, weet ik uit ervaring, zul je geinteresseerd moeten zijn in de stof en ook bereid moeten zijn om net dat beetje extra te doen, kortom met een 'iedere-avond-bier-voor-1-euro'-mentaliteit geef ik je weinig kans. Je zult als fiscalist waarschijnlijk wel je kansen op de arbeidsmarkt oppoetsen, maar die zijn in de fiscaliteit al prima.

Stage lopen doe je meestal in je laatste bachelorjaar of in je masterjaar.
Een aantal instellingen hanteert een stagevergoeding, ik geloof dat die rond de 500 euro bruto per maand ligt, maar dat kan verschillen.

Succes met je studie en probeer ook nog een beetje een leuk mens te blijven, grof geld verdienen komt later wel, of niet natuurlijk Wink

Groetjes,

Martine.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuke mensen krijgen juist makkelijker een baan en verdienen meer geld.
Cijfers tellen wel, maar op kantoor wil men een gezellige collega die clienten weet te trekken en aan zich weet te binden.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mrarty16



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

k bedankt iedereen!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dewaltons



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 16:12    Onderwerp: Re: Is fiscaal recht ECHT leuk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

mrarty16 schreef:

ik vind vakken als MenO en Economie helemaal TOP!!!
Vooral MenO Laughing


Ikzelf vond MeO ook een leuk vak. Echter het opstellen van balansen, RR, hypotheken etc etc komt niet helemaal terug in Fiscaal Recht.

Natuurlijk moet je kennis hebben van deze economische begrippen en ermee om kunnen gaan.

Ik heb zelf Fiscale Economie aan de HEAO gedaan en volg nu Fiscaal Recht aan de UvT.

Fiscale opleidingen vormen een samenhang tussen economie en (fiscaal)recht. Tijdens mijn FE opleiding heb ik redelijk veel bedrijfsadministratie gehad (dit is vergelijkbaar met MeO). Ik weet zo niet of soortgelijke vakken ook aangeboden in het 1ste t/m 3de jaar van studie Fiscaal Recht. Ik volg het premaster-traject namelijk.

Maar als je echt met cijfers wil werken. Dus balansen, resultatenrekeningen etc. , dan is misschien accountancy meer iets voor. je. Tenslotte AC'ers maken de jaarrekeningen en de FE'ers maken de aangiften op basis van die jaarrekeningen.

Of de studie Fiscaal Recht leuk is? Het is niet alleen fiscaal, je krijgt ook vakken mbt tot andere rechtsgebieden: staats- en bestuursrecht, verbintenissenrecht, strafrecht etc etc.

Succes met je keuze!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael Dekkers



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 196


BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Voor de rest: fiscaal recht is fantastisch, alleen jammer dat de staatsecretaris elke oplossing, elke constructie weer blokkeert Sad


Met beleidsregels, die geen enkele werking hebben zolang de wet niet is gewijzigd. Oke, de inspecteur houdt zich eraan, maar de HR niet Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds