Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Inzage camerabeelden na mishandeling
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
_User_



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2021 19:40    Onderwerp: Inzage camerabeelden na mishandeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goeiedag,

Ik ben mishandeld in een (bekende) supermarkt door twee beveiligers en een assistent-manager. Daarna ben ik gearresteerd op verdenking van mishandeling. Daarna ben ik na een paar uur vrijgelaten zonder verhoor. ''Er is geen letsel aangetroffen, we moeten de gijzeling beeindigen'' was de boodschap. Ik heb aangifte gedaan, maar de politie zei dat ze te weinig informatie hebben om een onderzoek te starten. Uiteindelijk kwam het tot een Artikel 12 zitting. Het beklag is inmiddels afgewezen en ik snap dat deze beslissing definitief is.

Toch vind ik dat ik nog steeds recht heb op inzage in de camerabeelden, omdat de wet mij nu eenmaal deze recht geeft. De vraag is hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

- De supermarkt meldt dat ze alleen camerabeelden leveren aan de politie. En reageert ook niet op mijn verzoek per email.
- De politie meldt dat de betreffende supermarkt de camerabeelden niet heeft geleverd.
- Het O.M. meldt dat niet te verwachten valt dat de camerabeelden op vordering alsnog ter beschikking zullen worden gesteld.
- De rechter van het gerechtshof meldt dat het niet aannemelijk is dat nader onderzoek, zoals het vorderen van camerabeelden, voldoende aanknopingspunten zal opleveren om met succes een strafvervolging tegen beklaagden in te kunnen stellen.

Ik vind zelf dat de verwachting van een persoon (hoe hoog hij ook is geplaatst) wat betreft de camerabeelden bij deze niet relevant is.
De actie (vordering) dient uitgevoerd te worden en daarna zien we wel wat het resultaat is vind ik. Want ik heb sowieso recht op inzage in de camerabeelden. Wat de mening/verwachting van de rest ook is. Wat vinden jullie?

Volgens mijn voormalige advocaat moet ik voor inzage contact opnemen met de supermarkt zelf. Maar dat heb ik al gedaan zonder resultaat. Het Gerechtshof geeft aan dat ze niet meer willen corresponderen over deze zaak, omdat de uitspraak al vastligt.

De camerabeelden zijn ook van belang als ik een rechtzaak wil starten met als doel een schadevergoeding (kapotte bril, schaafwondjes, mentale schade)

Ik zou het zeer op prijs stellen mocht iemand de juiste antwoorden voor mij hebben!


Laatst aangepast door _User_ op di 30 mrt 2021 20:43, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
_User_



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2021 19:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

--edit sorry, ik zocht een knop maar heb het gevonden --
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 10 apr 2021 20:51    Onderwerp: Re: Inzage camerabeelden na mishandeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

_User_ schreef:
Goeiedag,

Ik ben mishandeld in een (bekende) supermarkt door twee beveiligers en een assistent-manager. Daarna ben ik gearresteerd op verdenking van mishandeling. Daarna ben ik na een paar uur vrijgelaten zonder verhoor. ''Er is geen letsel aangetroffen, we moeten de gijzeling beeindigen'' was de boodschap. Ik heb aangifte gedaan, maar de politie zei dat ze te weinig informatie hebben om een onderzoek te starten. Uiteindelijk kwam het tot een Artikel 12 zitting. Het beklag is inmiddels afgewezen en ik snap dat deze beslissing definitief is.

Toch vind ik dat ik nog steeds recht heb op inzage in de camerabeelden, omdat de wet mij nu eenmaal deze recht geeft.

Op grond waarvan meent u dat de wet u dit recht geeft?
Quote:

De vraag is hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

De vraag is of u wel dat recht hebt en wat u ermee wilt bereiken? Maar als een juridische (civiele) vordering hebt, die u meent te kunnen bewijzen met de beelden, dan zou u gerede kans maken met een bewijsbeslag.
Quote:

- De supermarkt meldt dat ze alleen camerabeelden leveren aan de politie. En reageert ook niet op mijn verzoek per email.
- De politie meldt dat de betreffende supermarkt de camerabeelden niet heeft geleverd.
- Het O.M. meldt dat niet te verwachten valt dat de camerabeelden op vordering alsnog ter beschikking zullen worden gesteld.
- De rechter van het gerechtshof meldt dat het niet aannemelijk is dat nader onderzoek, zoals het vorderen van camerabeelden, voldoende aanknopingspunten zal opleveren om met succes een strafvervolging tegen beklaagden in te kunnen stellen.

Dit is allemaal niet meer relevant, want de artikel 12 procedure is achter de rug. De enige manier om nu aan de beelden te komen en er iets mee te doen is langs civiele weg.

Let wel op dat als je beslag gaat leggen, je gehouden bent ook te procederen en dat procederen niet zonder risico's is. Zelfs als je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand, loop je het risico van een proceskostenveroordeling (als je verliest, moet je de door de rechtbank vastgestelde forfaitaire proceskosten van de tegenpartij vergoeden)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
_User_



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2021 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb begrepen dat je al recht hebt op inzage in camerabeelden als je alleen al in beeld bent geweest. Dus er hoeft niet eens een bijzondere gebeurtenis op de beelden te zien te zijn om recht te hebben op inzage. Het zichbaar zijn van je lichaam op de camerabeelden is voldoende.

Een verlies van de zaak kan ik me in dat geval financieel niet verloorloven. Maar wat nou als op de camerabeelden te zien is dat mijn bril eraf valt terwijl ik fysiek aangevallen wordt. Hoe groot is dan de kans dat ik het ga verliezen?

Verder is het zo dat de politie, OM en Gerechtshof hebben geweigerd om de camerabeelden te vorderen. Waarom zou de civiele rechtbank dit wel doen?

Op de vraag of de politie de camerabeelden heeft gezien toen ik in de cel zat op verdenking van mishandeling, wilt de politie geen antwoord op geven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds