Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Incasso gestart tijdens vakantie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FunkyFish



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 15:36    Onderwerp: Incasso gestart tijdens vakantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag,

Het is me niet gelukt om een definitief antwoord op het volgende te krijgen met de nodige Google uurtjes, dus hopelijk kan iemand hier opheldering bieden!

Ik heb een pakket besteld in China waar uiteraard invoerrechten voor betaald moeten worden. Deze heb ik afgekocht dus geen probleem, het gaat om nog geen 15 euro dus hoe dan ook te verwaarlozen. FedEx int deze echter een week later via post, en daarop stond dat ik deze moest voldoen voor een pakket uit Maleisië. Deze brief heb ik genegeerd, ik dacht dat waait wel over, foutje van FedEx, ik heb niets in Maleisie besteld. Maar een paar weken later kreeg ik een herinnering, dus ben gaan bellen om uit te zoeken waarom het land van herkomst op de factuur niet overeen kwam met de herkomst van het pakket. Ook de track&trace geeft namelijk aan dat het pakket verscheept is in China!
Ondertussen kreeg ik de derde herinnering, ging ik 5 weken op vakantie en kwam ik terug van vakantie en vond nog een herinnering op de mat. Deze maar betaald, ik had immers wel iets uit China ontvangen, het was een laag bedrag en bovendien krijg ik het gewoon terug omdat ik het heb afgekocht.

Maar ik open de rest van mijn vakantiepost en zie dat dit tijdens mijn vakantie is overgedragen aan een incassobureau en daarmee ook met 40 euro verhoogd met een betalingstermijn die ook binnen mijn vakantie viel. Ik heb ze gemaild om te vertellen dat ik op vakantie was, dat ik de aanmaning niet had kunnen betalen wat ze hadden kunnen weten als deze aangetekend was verzonden, en dat ik de factuur inmiddels aan FedEx heb betaald waarmee dit dossier hopelijk gesloten kon worden. Dat kon het niet Smile

Gelukkig gaat dit allemaal over een klein bedrag, maar ik ben iemand van principes... haha! Mijn vraag is dus: heb ik gewoon pech (of geluk omdat ik zo lang op vakantie was...) of is dit incassobureau onterecht mij bijzonder agressief aan het sommeren direct te betalen?

Groeten!
iemand die hier bij voorbaat al te veel tijd aan heeft besteed, uit principe
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat u op vakantie was is juridisch niet relevant. Dat komt dus voor uw rekening en risico.
Wel kan van belang zijn wat de verhoudingen tussen partijen zijn en of daardoor dus wel/niet een zogenaamde veertiendagenbrief had moeten worden verstuurd. Zo'n brief moet aan allerlei eisen voldoen, waaronder u gelegenheid geven om binnen 14 dagen na ontvangst van de brief alsnog zonder bijkomende kosten te betalen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
FunkyFish



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je antwoord!

Ik blijf me door FedEx toch een beetje bekocht voelen omdat ze dit in de eerste plaats hebben overgedragen aan een incassobureau terwijl ze zelf ook toegaven dat het land van herkomst op de factuur niet overeen kwam met land van hekomst van de verzender en dus ook twijfel hadden over deze administratie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dr.No



Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2018 8:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het je echt om het principe gaat, dan laat je je dagvaarden.
De kans dat ze daartoe overgaan lijkt mij overigens bijzonder klein.

En in het vervolg: "herinneringen? Niet ontvangen hoor!"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 18:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik acht de kans wat minder klein. FedEx is een groot bedrijf. Ik vermoed dat dit soort dingen simpelweg het stappenplan van het incassobureau doorlopen en dan ook gewoon doorgang gaan vinden. Het kost een bedrijf net zo goed tijd om alle zaken na te lopen op een zinnig bedrag.

Is er inmiddels nog nieuws?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds