Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Graag advies over een verkoop geschil
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
CSH



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 13:42    Onderwerp: Graag advies over een verkoop geschil Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Er is een vervelende situatie ontstaan na de verkoop van mijn bagagewagen. Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van advies.

Zelf heb ik deze bagagewagen ook 2ehands via marktplaats gekocht(3 jaar geleden).
Na 2 jaar met volle tevredenheid met onze bagagewagen op vakantie te zijn geweest hebben we besloten om niet meer te gaan kamperen en heb ik mijn bagagewagen op marktplaatst gezet.

Al snel kreeg ik onderstaande reactie en deze heb ik beantwoord:
"Beste,

Ik heb een vraag over 'Zeer ruime bagagewagen'.
-Is dit een aanhanger van het merk Saris met een roestvrij gegalvaniseerd onderstel?
-Zijn de banden in goede staat?
Indien beide ja, dan wil ik hem graag overnemen voor € 400 en morgen ophalen.

Antwoord:Het is geen saris, deze aanhanger heb ik 2 jaar geleden gekocht van iemand die deze zelf in elkaar heeft gezet. Hij ligt heerlijk achter de auto. Banden zijn goed, het reserve wiel is voldoende als thuiskomertje.

Mvgr, "

De volgende dag is deze meneer naar de bagagewagen komen kijken en heeft besloten hem te kopen voor 400 euro.

Na +/- een week belt hij me op dat hij onderweg naar vakantie een klapband heeft gehad in Duitsland en dat de banden helemaal niet goed waren en volgens hem waren ingesmeerd met schoenpoets.

Dit vond ik erg vervelend en hoewel ik dacht dat ik dit niet hoefde te doen heb ik hem toch aangeboden om 75 euro over te maken ivm met de gemaakte kosten. Hier was hij tevreden mee, dus dit heb ik gedaan.

Nu weer een aantal dagen later krijg ik nog een mail dat hij nu in Italie is en er nog veel meer mis is met de aanhanger.
Hij geeft mij 2 opties:
-optie 1: banden vervangen en op hoop van zegen terugrijden. Hierna brengen wij de aanhanger naar u terug en ontvangen wij het aankoopbedrag plus de kosten voor nieuwe banden retour. De door u betaalde € 75 word in mindering gebracht. Kosten tot aan nu gemaakt zijn dan voor onze rekening.

- optie 2: wij vervangen de banden niet. Kosten tot aan nu gemaakt zijn voor onze rekening. Wij laten de aanhanger hier achter voor sloop. Wij ontvangen het aankoopbedrag terug € 400 plus de kosten van verzenden van onze spullen met TNT of een ander bedrijf.

Ik antwoord hem:
"Ik vind het allemaal erg vervelend.
Zelf zijn wij 2x met deze aanhanger weg geweest en dit zonder problemen. Dus zover ik weet, was deze bagagewagen helemaal goed.
Het is natuurlijk geen nieuwe aanhanger en daar was de prijs ook naar, mijns inziens.

U heeft de aanhanger bekeken en deze goed bevonden.
Ondanks dat we geen garantie hebben afgesproken heb ik toch €75 naar u overgemaakt omdat ik het erg vervelend vond dat de banden niet goed waren.

Ik heb geen verplichting om de bagagewagen weer terug te nemen en ik vind het dan ook niet niet prettig dat u me zo voor het blok zet met deze 2 opties.
Als u 100% zekerheid wil dat alles goed is, dan moet u een nieuwe kopen met garantie.
Ik ga dus ook niet in op deze opties."

Vervolgens krijg ik onderstaande mail weer terug:
"Het is niet mijn bedoeling geweest u voor het blok te zetten.

Echter mag ik er wel vanuit gaan dat er een passende oplossing hiervoor komt. Hetgeen u nu stelt is dat niet. Ik vraag geen garantie maar wel een product die overeenkomt met hetgeen u in de advertentie heeft vermeld versus geleverd.

Feitelijk hebben wij het hier over dwaling. Hetgeen vermeld in de advertentie en gemaild komt niet overeen met hetgeen feitelijk geleverd. Dit betekend dat ik de koopovereenkomst nietig verklaar. Ik hoop niet een schriftelijk/juridisch pad te moeten bewandelen en wens daarom ook telefonisch contact met u te hebben."

Kunnen jullie mij advies geven over wat ik hiermee aan moet?
Klopt het dat dit dwaling is?
Staat hij in zijn recht? Of heeft hij gewoon pech?
Ik weet bijvoorbeeld ook niet of hij de bagagewagen misschien wel te zwaar beladen heeft of dat hij te hard gereden heeft.

Alvast bedankt als er iemand de moeite neemt om ditl ange verhaal te lezen

Wink

Groet CSH
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen verstand van bagagewagens maar belangrijk is de nieuwwaarde.

Was die 2500 of 450...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
CSH



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze bagagewagen heb ik 2 jaar geleden 2e hands gekocht. Nieuw kosten bagagewagens van dit formaat +/- 1500 euro.
Deze bagagewagen is niet van een merk, maar door de eigenaar voor mij uit verschillende onderdelen in elkaar gezet. Dit heb ik de koper ook verteld (heb ik op mail).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 12:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1.
Quote:
U heeft de aanhanger bekeken en deze goed bevonden.

en
[b]2.
Quote:
Feitelijk hebben wij het hier over dwaling.
[/b]

Als u de moeite neemt om eerst te zoeken in het forum had u het antwoord gevonden.

Punt 1 is juist en betreft dwaling is dit een non-argument, immers de man heeft njet gedwaald hij heeft de aanhanger onderzocht.

Bij 2de hands aankopen geldt: What u C is what u get.

Niet meer reageren op de mails en relaxt verder gaan met uw leven.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
CSH



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw antwoord.
Ik had al gezocht in het forum en had al het vermoeden dat ik in mijn recht stond. Zelf ben ik niet zo juridisch onderlegd, dus ik wilde graag een bevestiging.

Bedankt voor uw tijd en moeite!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeer graag gedaan, Mevrouw, Mijnheer CSH, u komt mij als dame, heer over En u gaf al meer terug dan u hoeft.

Chapeau, Butt never gets fuc*ed up twice Sir!
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018 23:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij beroept zich blijkbaar op non-conformiteit ("Ik vraag geen garantie maar wel een product die overeenkomt met hetgeen u in de advertentie heeft vermeld versus geleverd.").

Wat er in de advertentie stond weten wij geloof ik niet, maar het is hem in ieder geval duidelijk gemaatk dat het niet om een splinternieuw product gaat. Je lijkt geen bijzondere eigenschappen te hebben beloofd die hij nu niet blijkt te hebben. Verder gaat het hier niet om een consumentenkoop, dus er is geen bewijsvermoeden dat gebreken die na de koop zijn ontdekt al bij de koop aanwezig waren. Hij moet dus bewijzen dat hij niet verkeerd met de zaak is omgegaan, niet andersom.

Een beroep op dwaling lijkt me (nog) minder kans te maken dan een beroep op non-conformiteit.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds