Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gevraagd: hulp bij bezwaar tegen CBR
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BJR



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 20 jul 2019 22:14    Onderwerp: Gevraagd: hulp bij bezwaar tegen CBR Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Enige tijd gehelden heb ik een auto ongeluk gehad. Dit was op een rechte weg en heb een lichtmast geraakt met ongeveer 50 km per uur. Ik was diep in gedachten, had haast en schrok van hoe laat het al was. Ik heb het gaspedaal te hard ingedrukt.
Op basis van dit ongeluk, de dingen die ik in shock heb gezegd in de ambulance en oude - niet verkeersrelevante- meldingen over mijn psychische gezondheid hebben de politie doen besluiten mijn rijbewijs in beslag te nemen. Ter plekke ben ik niet geinformeerd over de procedure en schrok behoorlijk toen ik een brief van het CBR ontving waarin stond dat ik 'een zelfmoordpoging heb gedaan met een motorvoertuig' en last zou hebben van 'abnormale opwindingstoestanden'.

Beide kan ik tegenspreken maar ben benieuwd naar mijn rechten in deze situatie. Ik moet nu een medisch onderzoek ondergaan met daarbij het gegeven dat mijn rijbewijs wordt ingehouden tot de uitslag bekend is. Daar moet ik minimaal €400 voor betalen. Dat wil en kan ik niet.
Het besluit van de politie om ter plekke mijn rijbewijs af te pakken is niet gebaseerd op feitelijke waarnemingen of enig medisch inzicht. Ik weet inmiddels dat dit voor hen ter beoordeling is en het CBR de verdere besluiten maakt. Daarmee heeft het CBR zeer privacygevoelige informatie over mij in handen gekregen en hier op gebaseerd hun besluit gemaakt.
Ik ga bezwaar maken tegen het besluit en vroeg me af op welke punten ik moet letten. Zijn er bepaalde wetten waar ik naar kan refereren?
Alvast bedankt voor eventuele hulp, elk beetje helpt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politie heeft op grond van art. 130 lid 1 WVW aan het CBR mededeling gedaan van een vermoeden van geestelijke ongeschiktheid. Omdat de politie blijkbaar oordeelde dat de verkeersveiligheid voldoende ernstig gevaar liep, heeft zij op grond van art. 130 leden 2 en 3 BW je rijbewijs ingevorderd.

Het CBR heeft nu op grond van art. 131 lid 1 WVW besloten dat een onderzoek naar de rijvaardigheid of geschiktheid plaats moet vinden. Daarbij wordt gelet op art. 131 lid 2 sub a WVW de geldigheid van het rijbewijs geschorst tot wordt besloten dat je geschikt bent om te rijden.

Volgens art. 23 lid 3 sub b Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011 dient het CBR tot zo'n onderzoek te besluiten in geval van de volgende feiten en omstandigheden:
Quote:
II. geestelijke geschiktheid

a. verwardheid, geheugenstoornissen, oriëntatiestoornissen;

b. ernstig gestoord inzicht of gedrag;

c. ernstig onaangepast rijgedrag;

d. agressiviteit in het verkeer;

e. paniekaanvallen;

f. abnormale opwindingstoestanden;

g. poging tot zelfdoding in het verkeer;

h. een van de in onderdeel A, subonderdelen I of II, genoemde gedragingen, indien het vermoeden bestaat dat ze het gevolg zijn van onvoldoende geestelijke geschiktheid.

Bij deze beoordeling dient het CBR af te gaan op de inhoud van de mededeling van de politie, welke normaal gesproken zal overeenkomen met het bij het ongeluk opmaakte proces-verbaal. Vermoedelijk kon het CBR op basis van het proces-verbaal niet anders besluiten dan het heeft gedaan. Als van die mededeling uiteindelijk niets klopt, zal dat uit het geschiktheidsonderzoek wel blijken. Bezwaar maken tegen de oplegging van het onderzoek lijkt mij weinig kansrijk, want het besluit tot oplegging lijkt mij correct (al weet ik natuurlijk niet wat er precies in het pv staat).

De kosten van de oplegging en de uitvoering van het onderzoek komen voor jouw rekening (art. 25 lid 2 Regeling).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds