Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 09 jun 2024 2:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gebruik wettenbundel blinde student
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Iseut



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 66


BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 14:03    Onderwerp: Gebruik wettenbundel blinde student Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Een (blinde) collega van mij studeert (net als ik overigens) rechten aan de OU. Zij heeft problemen met het gebruik van de wettenbundel. Wie kent een andere blinde rechtenstudent en zou willen bemiddelen bij het uitwisselen van contactgegevens, zodat mijn collega haar (toch wel specifieke probleem) met hem/haar kan bespreken? Wellicht zijn er mogelijkheden/oplossingen waarvan zij het bestaan niet vermoedt.

Overigens heeft zij al contact opgenomen met de OU hierover, maar vooralsnog heeft dit geen contacten/oplossingen opgeleverd.

Alvast bedankt!

Iseut
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Ik heb eens zitten denken. Ik ken zelf niemand en ben zelf ook niet blind, maar ik kreeg het volgende idee.

Kluwer heeft een CD-rom met de wetteksten bijgeleverd. Volgens mij moet het mogelijk zijn om met een spraakprogramma wat op de computer zit de inhoud van de CD-rom op te laten lezen. En dan is het probleem denk ik grotendeels uit de wereld.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 15:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken geen blinde of slechtziende rechtenstudenten, maar desgewenst wil ik wel een oproepje plaatsen op ons uni-intranet. In dat geval zou het handig zijn contactgegevens van je collega te hebben. Bijv. een mailadres of mobiel nummer. PB dat maar even als collega dat wil, evenals of dat "publiek" geplaatst mag worden.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 16:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het idee van Gwenny wel een goed plan mbt de wettenbundel. Hoef je alleen nog maar de OU zover te krijgen dat ze ervoor zorgen dat bij tentamens een laptop of zo beschikbaar is met daarop alles wat nodig is voor iemand die blind is. Koptelefoontje erbij, of eventueel in een apart kamertje....

Als de OU zich daar even in verdiept voor wat betreft tentamens is er denk ik vast wel een oplossing te verzinnen waarbij de OU geen last heeft van angst voor spieken of zo.

Maarre... OU materiaal wordt altijd aangeleverd in de vorm van boeken en/of werkboeken. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij dat aanpakt. Bij werkboeken heb je wellicht nog dat je het electronisch aangeleverd kunt krijgen door de OU, maar boeken is dan al snel wat lastiger.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 16:31    Onderwerp: Hulp gezocht voor blinde medestudente Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Iseut: aan de UM geeft een blinde docente les; waarschijnlijk kan zij wel raad geven aan jouw medestudente. Ik heb haar gegevens zojuist per pb aan je doorgestuurd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Iseut



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 66


BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 9:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de reacties,

Hartstikke bedankt Martine! Ik denk dat wij met dit contact al heel erg zijn geholpen. Als er nieuws is, zal ik zeker een vervolgbericht plaatsen.

Om even een misverstand uit de wereld te helpen: blinde studenten mogen bij de OU gewoon gebruik maken van een laptop, die inderdaad kan "praten" en voorzien is van een brailleregel. Dat is ook het probleem niet. De OU kon alleen niet helpen met het gebruik van de wettenbundel of contact tot stand brengen met andere blinde studenten.
Het studiemateriaal van de OU is bovendien toegankelijk gemaakt voor blinden (ik dacht digitaal of ingesproken). Wat dat betreft dus geen kwaad woord over de OU.

Het probleem is dat de blindenbibliotheek Kluwer aanlevert in twee Word-bestanden van elk zo'n 6000 pagina's. Daar valt niet mee te werken (althans tot nu toe is het ons niet gelukt). Mijn collega probeert het nu met de wettenrom van Vermande. Misschien gaat dat beter, maar wat ik er tot nu toe van gezien heb, is dat ook niet ideaal.

Het leek mij (en haar natuurlijk) daarom heel handig om dit soort problemen eens met een lotgenoot te bespreken. Vandaar dit oproepje.

tiksimone: bedankt voor het aanbod, maar ik ben erg voorzichtig met het publiek maken van contactgegevens. Ik denk dat mijn collega eerst contact op zal nemen met de docente van Martine. Daarna zien we wel even verder.

groeten,

Iseut
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Iseut



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 66


BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Inmiddels hebben mijn collega en de docente van Martine per mail tips en trucs uitgewisseld. De Vermande wettenrom is ontworpen voor zienden en leverde daardoor enkele problemen op voor mijn collega.

De docente van Martine tipte mijn collega dat de blindenbibliotheek ook een hanteerbaarder versie van Kluwer moest hebben. Deze heeft mijn collega nu aangevraagd. Probleem opgelost.

Bedankt voor jullie reacties!

Iseut
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de update!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed nieuws!

Wens haar maar succes met haar studie, en jij natuurlijk ook veel succes Very Happy .

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 20:28    Onderwerp: Super! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ontzettend fijn om te horen! Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds