Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dreigende huisuitzetting
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2016 12:25    Onderwerp: Dreigende huisuitzetting Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds medio maart sta ik ingeschreven op mijn huidige adres en ben hier ook naartoe verhuist. Met de verhuurder had ik enkel een mondelinge overeenkomst toen ik gaandeweg de dagen erachter kwam dat hij de voorwaarden steeds veranderde heb ik er meerdere malen erop aangedrongen dat ik de afspraken geschreven wilde hebben. Hij reageerde steeds dat zijn makelaar ermee bezig was maar deze nog niet klaar was. Nu kwam hij maandag ineens binnen gelopen met de mededeling dat 1 mei hier iedereen weg moest zijn of het pand zou worden ontruimd door de gemeente. Na veel terugbelverzoeken bij de afdeling handhaving vd gemeente zelf na veel aandringen toch doorverbonden met de betreffende afdeling die vertelde dat 1 mei daadwerkelijk het pand ontruimd werd mits de bewoners niet weg zouden zijn. Het is een nogal groot kavel waar een woon, commercieel en industriebestemming op zit de verhuurder zei tegen mij dat niet geheel duidelijk was welk gedeelte van het kavel voor welke bestemming diende. Nu zegt die man van de gemeente dat de woonbestemming enkel geld voor het hierlangs gelegen woonhuis niet voor de kamerverhuur hoe de ruimte hier is ingedeeld. Maar dat dit bij het commerciele deel hoort. En ik daarom geen poot heb om op te staan. Al kom ik op straat te staan is dat niet hun probleem en weigeren ook enige hulp bij het vinden van vervangende woonruimte. Maar mogen zij hier zomaar mee dreigen zonder officiele brief of wat dan ook en kan dit wel zonder tussenkomst van de kantonrechter? Volgens de man bij de gemeente was het mondelinge huurcontract niet tot stand gekomen en gold deze niet als bindend, de bewijslast daarvan ligt dan toch bij de verhuurder, hij heeft mij de sleutel van het pand gegeven en kan met whatsappberichten en enkele mails wel het eea aantonen dat het om een huurovereenkomst gaat. Ook hebben de gemeente en de eigenaar na mijn inschrijving 2 weken gehad om aan te geven dat het een ongeldige inschrijving betrof dit hebben zij niet gedaan en nu zegt die ambtenaar ineens dat dat het geval is en ik het hier dus bij wijze van aan het kraken ben. Is dit het geval? Zoja, maar een kraker kan zonder tussenkomst van een kantonrechter toch ook niet zomaar zijn woning uit gezet worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2016 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebt u al huur betaald en kunt u dat bewijzen (bankafschrift/kwitantie)? En los van uw eventuele rechten, van de gemeente gaat u verliezen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2016 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De huur wilde ik contant aan hem betalen maar hij weigert een kwitantie uit te schrijven. Mits ik dat schriftelijk overmaak ben ik dan verzekerd dat het als huurbetaling gezien word? Hij heeft namelijk tegen de gemeente gezegd dat ik geen mondelinge overeenkomst met hem heb, wel heeft hij zijn bankgegevens achtergelaten. Tevens heb ik geen schriftelijk verzoek van de uitzetting enkel mondelinge toezegging. Moeten zij dat niet schriftelijk aangeven?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2016 15:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt betalen, uiteraard met de vermelding "huur periode ....". Maar als ik u was, zou ik niet voor mijn juridische gelijk gaan. Ik zou pragmatisch handelen en de problemen niet opzoeken, helemaal niets betalen en heel snel iets anders zoeken.
Dit wordt een gebed zonder eind en uiteindelijk moet u toch weg als de gemeente dat eist. Met alle stress en narigheid van dien, om nog maar niet te spreken van mogelijke bedreiging door verhuurder.
Maar ik heb slechts een paar decennia ervaring met huurrecht, huurders en verhuurders. Wink
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 0:08    Onderwerp: Re: Dreigende huisuitzetting Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ladyshady schreef:
Ook hebben de gemeente en de eigenaar na mijn inschrijving 2 weken gehad om aan te geven dat het een ongeldige inschrijving betrof dit hebben zij niet gedaan en nu zegt die ambtenaar ineens dat dat het geval is en ik het hier dus bij wijze van aan het kraken ben. Is dit het geval? Zoja, maar een kraker kan zonder tussenkomst van een kantonrechter toch ook niet zomaar zijn woning uit gezet worden?

Inschrijving bewijst niet dat je huurt. Het is slechts de plicht van zowel jou als de gemeente om je in te schrijven op het adres waar je daadwerkelijk woont. En dat is dus ook netjes gebeurd.

Een kraker kan door het OM zonder rechterlijk vonnis worden uitgezet. Dat moet wel vooraf worden aangekondigd. Maar jij hebt een huurcontract, ook al staat dat niet op papier, dus als het OM ontruiming aankondigt kun jij in beginsel via een kort geding een verbod op ontruiming afdwingen. Normaal gesproken zou je die ontruiming ook moeten kunnen tegenhouden door aan het OM duidelijk te maken dat je huurt en niet kraakt.

Als jij op straat komt te staan is dat het probleem van je huurbaas.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 7:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoezo is dat het probleem van de huisbaas? En welke consequenties heeft dat dan voor hem,? En hoe kan ik die afdwingen?
Over het kort geding; waar dien ik het in en aan welke voorwaarden moet het voldoen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 8:40    Onderwerp: Re: Dreigende huisuitzetting Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Als jij op straat komt te staan is dat het probleem van je huurbaas.
.
Ja, maar toch ook echt een heel groot praktisch probleem voor vraagsteller! Namelijk geen woonruimte! Die ellende zou je niet moeten willen.
@vraagsteller: schakel een huurrechtjurist in om u te helpen bij / af te houden (!) van een kort geding.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 19 apr 2016 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ladyshady schreef:
Hoezo is dat het probleem van de huisbaas? En welke consequenties heeft dat dan voor hem,? En hoe kan ik die afdwingen?

Als jij uit de woning wordt gezet komt hij de huurovereenkomst niet na, en kun jij schadevergoeding vorderen. Bijvoorbeeld de verhuiskosten en redelijke kosten van vervangende woonruimte.

Om dat af te dwingen moet je naar de rechter.

Quote:
Over het kort geding; waar dien ik het in en aan welke voorwaarden moet het voldoen?

Ik zou eerst aan de gemeente duidelijk maken dat je daar woont. Leg daarbij ook kopieën over van alle bewijzen die je hebt van het bestaan van een huurovereenkomst.

Als de gemeente van mening blijft dat je kraakt en het OM inschakelt om de woning te ontruimen, krijg je eerst een aanzegging van het OM. Op dat moment neem je contact op met het OM en probeer je tegenover het OM te bewijzen dat je een huurovereenkomst hebt. Het OM zal niet overgaan tot ontruiming als jij legaal in de woning verblijft.

Wil het OM toch doorzetten, dan kun je een kort geding aanspannen. Je zal dan de rechter ervan moeten overtuigen dat je een huurovereenkomst hebt. Het OM is verplicht de uitkomst van het kort geding af te wachten.

Als je niet zover wilt gaan, of denkt dat je niet veel kans maakt qua bewijs, of als er een andere wettelijke grond blijkt te zijn om je uit te zetten, dan kun je waarschijnlijk het best eieren voor je geld kiezen en zelf vóór de dag van de ontruiming de woning verlaten.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 4:16    Onderwerp: update onrechtelijk uit huis gezet! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op zondag 1 mei werd dus aangegeven door de huisbaas dat de woning door de gemeente in samenwerking met de politie het pand ontruimd zou worden. Ik heb hierop tegen de eigenaar gezegd dat ik dat niet kon geloven aangezien we niet eens schriftelijk op de hoogte hiervan gesteld waren of dat er een tussenkomst en uitspraak van de kantonrechter was geweest en ik dus contact op wilde nemen met de gemeente daarover.
Dat was volgens hem geen probleem (dat kon hij ook niet weigeren natuurlijk).
Toen heb ik anderhalve week lang terugbelverzoeken bij de gemeente voor de desbetreffende ambtenaren van de afdeling orde en handhaving ingediend. Pas toen ik vroeg of de telefoniste een cc van dat terugbelverzoek naar mijn emailadres wilde doorsturen zodat ik in ieder geval kon aantonen dat ik keer op keer gebeld heb kon ik worden teruggebeld.
Op vrijdag 29 april werd ik tegen 17.00 uur teruggebeld door een betreffende ambtenaar die mij mede deelde dat het pand niet door hun ontruimd zou worden en de eigenaar zelf aan hun had aangegeven dat op 1 mei hij zou zorgen dat het pand leeg zou zijn en er niemand meer zou wonen (ook al woont zijn dochter er nu nog steeds!!). Volgens haar hadden ze aan de eigenaar gevragen of dat wel een reële datum was aangezien wij als bewoners ook rechten hadden en of we daar wel mee akkoord zouden gaan om binnen 2 weken andere woonruimte te vinden en uit het pand verhuisd te zijn. Dat was volgens hem geen probleem, dus werd die datum door de gemeente aangehouden en zouden ze kort daarop ook komen controleren of dat er daadwerkelijk niemand meer woonde. Was dat wel het geval dan pas zouden ze beginnen met zowel de bewoners als de eigenaar officieel aan te schrijven dat dat gedeelte van het kavel niet bewoond mocht worden omdat dat gedeelte voor commerciele doeleinden gebruikt zou moeten worden. (enkel het woonhuis op het grote kavel was bestemd als woonvoorziening) en mocht het zover komen pas een kort geding aangepannen zou worden tegen de bewoners die niet zouden willen vertrekken.
Dit zou volgens die ambtenaar ook allemaal aan de eigenaar verteld zijn, mocht hij daar nog vragen over hebben kon hij met haar contact opnemen. Ook vertelde zij dat mochten de andere bewoners of ikzelf 4 of maximaal 8 weken nodig hebben om andere woonruimte te vinden zij daar helemaal niet te beroerd voor waren en zij ons ook die tijd zouden geven zolang zij maar maar wel een indicatie ervan hadden en ze wisten van hoe en wat. Ook dat moest ik naar de eigenaar communiceren mochten daar vanuit hem nog enige vragen over zijn kon hij daarover ook contact met haar over opnemen. Dit heb ik die vrijdagavond toen de eigenaar wederom zonder vooraf aangekondigd te hebben ineens binnen stond ook tegen hem verteld, volgens hem was dit naar hem heel anders verteld vanuit de gemeente en zou hij ook contact met hen opnemen hierover.
Toen was het zondagochtend 1 mei en klopte de eigenaar samen met zijn zoon op mijn kamerdeur terwijl ik nog lag te slapen. Ik werd daar wakker van en heb hem verteld dat ik daarvan niet gediend was en indien hij vragen of iets dergelijks had hij dit vooraf aan moest geven zodat ik kon zorgen dat hij niet voor niets kwam. Hij klopte wederom op de deur en bleef kloppen totdat ik weer open deed. Hij bleef aandringen dat ik 1 minuutje mee naar het winkelpand erlangs moest lopen om het een en ander met hem te bespreken over spullen die ik daar nog in opslag had staan. Ik heb hierop minimaal 4 keer geweigerd waarop de eigenaar mij hardhandig aan mijn arm mee naar buiten trok. Ik was op dat moment nog in mijn pyama en stond daardoor in mijn pyama buiten ben meegelopen richting het winkelpand, wilde toen aanstalten maken om planken vanuit het winkelpand naar mijn woonkamer te sjouwen, waarop de eigenaar mij hardhandig de toegang tot dat pand ontzegde mijn been en voet daardoor hard klemde tussen de voordeur omdat hij mij het pand niet in wilde laten. Ik weigerde om mijn voet tussen de deur weg te halen, waarop de eigenaar naar zijn zoon riep dat hij de politie moest bellen waar ik het niet meer dan eens over was.
Zijn zoon toen het algemene nummer van de politie gebeld, waarop de telefoniste mede deelde wat ik al verwachtte, namelijk dat hun daar niets mee konden doen aangezien het een civiele kwestie was. Daarop moest de zoon van de eigenaar met 112 bellen. Hij riep toen dat hij zich bedreigd voelde en ik riep daarop hetzelfde plus dat hij me op dat moment lichamelijk letsel toe bracht. Ook riep de eigenaar dat de wijkagent hiervan al op de hoogte zou zijn en of dat die ter plaatse kon komen. Zo gezegd zo gedaan, en de wijkagent kwam ter plaatse. Die was al bevooroordeeld en ik mocht niet eens mijn verhaal doen aan hen en moest mijn voet verwijderen, ook mocht ik geen aangifte doen en het pand niet meer betreden aangezien de eigenaar dat vanaf dat moment niet meer wilde hebben.
Ik mocht enkel door de eigenaar of zijn dochter (zijn zoon was inmiddels weggereden) mijn honden, gsm en laptop laten pakken. Zelf mocht ik niet naar binnen en werd dit toch door mij geprobeerd dan zou ik volgens de wijkagent worden opgepakt. Ik kon toen gelukkig een kennis van mij bellen die mij even later heeft opgehaald. Tot die tijd heb ik met mijn 2 honden in mijn pyama met mijn laptop en gsm in een boodschappentas huilend door de straat gelopen tot ik opgehaald werd. Volgens de eigenaar kon ik met hem contact opnemen dan zou hij mij de toegang tot het pand verschaffen zodat ik mijn spullen op kon halen.
Ik heb toen 2 dagen lang de eigenaar proberen te bereiken waarop hij steeds geen gehoor gaf. Ben ook verschillende keren langs het pand gereden om te kijken of ik mijn spullen op kon halen. Pas toen ik met de gsm van een andere bewoner daar hem probeerde te bellen nam hij op. Hij deelde mij mede dat hij nog geen tijd had gehad te reageren en tevens een dagje weg was met zijn vrouw dus ook niet eens in de buurt zou zijn. Terwijl hij op dat moment vanuit verderop in de straat mij stond te bellen!! en ik na het gesprek van diezelfde medebewoner vernam dat hij diezelfde zondag en maandag vrijwel de gehele dag daar is geweest!! Hij had in datzelfde telefoongesprek aangegeven dat hij mij die volgende ochtend op dinsdag 3 mei mij zou bellen om te laten weten hoelaat ik die dag mijn spullen op zou kunnen halen. Ik wilde daarop weten hoelaat hij zou bellen en rond hoelaat ik mijn spullen op zou kunnen halen aangezien ik daar wel het een en ander voor zou moeten regelen natuurlijk. Dat kon hij volgens hem nog niet zeggen want hij wilde wel uitslapen aangezien hij volgens hem een dagje weg zou zijn met zijn vrouw. Dat ik daar eigenlijk niet mee akkoord ging en hem nogmaals erop wees dat hij mij die zondag ervoor tegen mijn wil mijn woning uit heeft gesleurd had hij geen boodschap aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 9:07    Onderwerp: volgend probleem: eigenaar vernield en pleegt diefstal Reageer met quote Naar onder Naar boven

volgend probleem:
het terugkrijgen van mijn spullen
Uiteindelijk heb ik via de gemeente een afspraak kunnen maken met de eigenaar dat ik op woensdag 4 mei om 17.00 uur mijn spullen op zou kunnen laten halen (zelf mocht ik het pand niet betreden van de eigenaar ), onder toezicht van gemeente ambtenaars. Dit werd mij om 15.30 mede gedeeld ik heb hierop gezegd dat ik mijn uiterste best zou doen dit te halen, aangezien ik wel van andere afhankelijk was. Ik heb toen gelukkig een oom en een kennis van mij kunnen regelen die met een aanhanger daar ook om 17.00 uur aanwezig waren. ikzelf moest vanuit valkenswaard komen en was bezig daarvoor vervoer te regelen maar aangezien ikzelf het pand niet in mocht diende ik er naar mijn mening ook niet bij aanwezig te zijn. Toen kwam de eigenaar met een volgende eis, dat ik hem via de mail of whatsapp toe zou sturen dat ikzelf het pand niet zou betreden. Ik heb hem toen gestuurd:
Ik beloof hierbij plechtig dat ik het pand Loonseweg 16, 5527 AC te Hapert nooit illegaal ben binnengetreden en dat nu en in de toekomst ook nooit illegaal zou doen. Volgens de eigenaar was dat niet goed en hij wilde dat mijn oom en kennis zouden stoppen met het uithuizen van mijn spullen. heb hierop de gemeenteambtenaar aan de lijn gekregen die geen problemen zag en zei dat het door zou kunnen gaan maar wel vroeg of ik er zo spoedig mogelijk kon zijn. Rond 18.00 uur was ik er dan ook, van de ambtenaar mocht ik onder toeziend oog van hem het pand betreden als ik er ook weer uit zou gaan. Had voor het betreden van het pand al aan diezelfde ambtenaar aangegeven dat ik zeker mijn administratie wilde hebben, mijn twee iphones die beide een kapot scherm hadden en mijn verzameling miniatuurautootjes die ik wilde verkopen aangezien ik momenteel geen inkomsten heb. Dat was prima zolang het maar in mijn ruimtes stond en de dozen die ik in de gezamelijke ruimtes had staan zouden van latere zorg zijn. Naderhand ben ik erachter gekomen dat de dozen met autootjes door de eigenaar van mijn aanhanger is gehaald en dit onder toeziend oog van de ambtenaar gebeurde. Ook mijn iphones zijn ineens weg die had de eigenaar zich in de dagen dat ik mijn woning niet in mocht al toegeëigend. Ik kreeg toen ook maar beperkte tijd om de belangrijkste spullen te pakken en moest om 18.30 uur weer weg zijn daar. (dat was op voorhand niet afgesproken) Er werd mij verteld dat ik voor mijn overige spullen een nieuwe afspraak kon maken via de gemeente dat zij dan weer in overleg met de eigenaar zouden regelen dat ik mijn spullen kon ophalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 9:19    Onderwerp: Re: volgend probleem: eigenaar vernield en pleegt diefstal Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ladyshady schreef:
volgend probleem:
het terugkrijgen van mijn spullen
Uiteindelijk heb ik via de gemeente een afspraak kunnen maken met de eigenaar dat ik op woensdag 4 mei om 17.00 uur mijn spullen op zou kunnen laten halen (zelf mocht ik het pand niet betreden van de eigenaar ), onder toezicht van gemeente ambtenaars. Dit werd mij om 15.30 mede gedeeld ik heb hierop gezegd dat ik mijn uiterste best zou doen dit te halen, aangezien ik wel van andere afhankelijk was. Ik heb toen gelukkig een oom en een kennis van mij kunnen regelen die met een aanhanger daar ook om 17.00 uur aanwezig waren. ikzelf moest vanuit valkenswaard komen en was bezig daarvoor vervoer te regelen maar aangezien ikzelf het pand niet in mocht diende ik er naar mijn mening ook niet bij aanwezig te zijn. Toen kwam de eigenaar met een volgende eis, dat ik hem via de mail of whatsapp toe zou sturen dat ikzelf het pand niet zou betreden. Ik heb hem toen gestuurd:
Ik beloof hierbij plechtig dat ik het pand Loonseweg 16, 5527 AC te Hapert nooit illegaal ben binnengetreden en dat nu en in de toekomst ook nooit illegaal zou doen. Volgens de eigenaar was dat niet goed en hij wilde dat mijn oom en kennis zouden stoppen met het uithuizen van mijn spullen. heb hierop de gemeenteambtenaar aan de lijn gekregen die geen problemen zag en zei dat het door zou kunnen gaan maar wel vroeg of ik er zo spoedig mogelijk kon zijn. Rond 18.00 uur was ik er dan ook, van de ambtenaar mocht ik onder toeziend oog van hem het pand betreden als ik er ook weer uit zou gaan. Had voor het betreden van het pand al aan diezelfde ambtenaar aangegeven dat ik zeker mijn administratie wilde hebben, mijn twee iphones die beide een kapot scherm hadden en mijn verzameling miniatuurautootjes die ik wilde verkopen aangezien ik momenteel geen inkomsten heb. Dat was prima zolang het maar in mijn ruimtes stond en de dozen die ik in de gezamelijke ruimtes had staan zouden van latere zorg zijn. Naderhand ben ik erachter gekomen dat de dozen met autootjes door de eigenaar van mijn aanhanger is gehaald en dit onder toeziend oog van de ambtenaar gebeurde. Ook mijn iphones zijn ineens weg die had de eigenaar zich in de dagen dat ik mijn woning niet in mocht al toegeëigend. Ik kreeg toen ook maar beperkte tijd om de belangrijkste spullen te pakken en moest om 18.30 uur weer weg zijn daar. (dat was op voorhand niet afgesproken) Er werd mij verteld dat ik voor mijn overige spullen een nieuwe afspraak kon maken via de gemeente dat zij dan weer in overleg met de eigenaar zouden regelen dat ik mijn spullen kon ophalen.


Tja, ik heb u meer dan uitvoerig gewaarschuwd dat u alleen maar ellende zou krijgen ... Ik citeer mezelf: ...als ik u was, zou ik niet voor mijn juridische gelijk gaan. Ik zou pragmatisch handelen en de problemen niet opzoeken, helemaal niets betalen en heel snel iets anders zoeken.
Dit wordt een gebed zonder eind en uiteindelijk moet u toch weg als de gemeente dat eist. Met alle stress en narigheid van dien, om nog maar niet te spreken van mogelijke bedreiging door verhuurder.
Maar ik heb slechts een paar decennia ervaring met huurrecht, huurders en verhuurders. Wink....

_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 9:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben ook op zoek gegaan naar iets anders maar had dit niet binnen anderhalve week kunnen regelen. Wil u nu stellen dat ik dit mezelf op de hals heb gehaald? Dat al mijn rechten mijn ontnomen zijn, de eigenaar zelf voor rechter heeft gespeeld doet u misschien niets, maar mij wel!
graag oplossingen en mogelijkheden in plaats van uw gelijk te halen en verder niets bij te dragen.
want als u niet bij wil/kan dragen daarbij dan houd alstublieft wijselijk uw mond dicht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ladyshady schreef:
Ik ben ook op zoek gegaan naar iets anders maar had dit niet binnen anderhalve week kunnen regelen. Wil u nu stellen dat ik dit mezelf op de hals heb gehaald? Dat al mijn rechten mijn ontnomen zijn, de eigenaar zelf voor rechter heeft gespeeld doet u misschien niets, maar mij wel!
graag oplossingen en mogelijkheden in plaats van uw gelijk te halen en verder niets bij te dragen.
want als u niet bij wil/kan dragen daarbij dan houd alstublieft wijselijk uw mond dicht.

Ik heb u slechts op basis van jarenlange ervaring een pragmatisch advies gegeven. U gaf echter herhaaldelijk aan dat u alles wilde aanvechten. Terwijl u al vanaf maart weet dat u een laten we zeggen 'vreemde' verhuurder hebt. En mijn gelijk hoef ik niet, ik heb liever geluk. Verder geef ik ook absoluut niet aan dat verhuurder in zijn recht zou staan. Maar ik weet wel hoe de praktijk werkt en heb met mijn advies mijn steentje bijgedragen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 10:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als u met uw jarenlange ervaring had opgelet dan zag u dat ik vanaf medio maart daar woonde en pas halverwege april hiervan op de hoogte was.
Maar goed wat uw bijdrage dan is zal u zelf wel weten, ik zie het alleen niet. Maar dat zal waarschijnlijk aan mijn ongetrainde oog liggen....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ladyshady



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 10:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tevens als u ook maar enige vorm van interesse had getoond had ik u kunnen laten zien dat ik van de eigenaar voor ik erin huisde berichten met hem heb verstuurd waarin ik aan hem vraag wanneer ik in het pand zou kunnen en wanneer hij kon langskomen om het huurcontract te tekenen en of hij dit al naar mij door wilde mailen. Waarop hij mij stuurde dat ik er al in kon gaan maar dat zijn makelaar nog met het contract bezig was.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds