Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
reparatiehuwel...
Top Best Forex...
aansprakelijkh...
Dakvenster zon...
Verplicht uitj...

Carrière
Boekel De Nere
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 19 mrt 2024 13:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Coronavirus - uitzonderingstoestand
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2020 16:46    Onderwerp: Coronavirus - uitzonderingstoestand Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over de draconische maatregelen in andere landen – bijvoorbeeld Italië of de VS – die onder het mom van bestrijding van het coronavirus zijn genomen, heb ik kritiek gelezen.
De enige kritische geluiden over de inbreuken op onze “grondrechten” in Nederland, die ik gelezen heb, is dat deze niet ver genoeg gaan…


Ik vind de malloten die (zonder te kijken of er een fietser aankomt) op het fietspad lopen, om zo 1,5 meter afstand te houden tot andere voetgangers bijzonder frustrerend. Mijn “favoriet” van deze variant zijn de hufters die op 1,5 meter naast elkaar wandelen, waarvan één op het fietspad!
Of de vakkenvullers in de supermarkt, die met hesjes dat ik 1,5 meter afstand moet bewaren op een halve meter langs me lopen…

Ik vraag me af hoe veel kappers, winkel- en horeca-eigenaars failliet gaan als gevolg van deze situatie.


Persoonlijk vind ik mediahysterie en de genomen maatregelen buitenproportioneel voor een relatief gering gevaar voor de volksgezondheid, en denk dat Willem-Alexander en consorten deze situatie misbruiken om de laatste van onze vrijheden weg te nemen.
Volgens mij is het meer de mediahysterie, en de daarop volgende paniek, die ervoor zorgt dat de ziekenhuizen het werk niet aankunnen (en het toiletpapier uitverkocht was), dan het coronavirus.

Wereldwijd sterven 750.000 mensen per maand aan de gevolgen van honger en ruim 180.000 aan diarree.
Het merendeel van deze doden zou voorkomen kunnen worden met goede voeding en drinkwater.

Sommige deskundigen stellen dat meer ouderen zullen sterven als gevolg van de genomen maatregelen, dan door COVID-19: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=1673


Staatsrechterlijk wordt deze situatiën een uitzonderingstoestand toestand genoemd, die beschreven is in artikel 103 van de Grondwet:
Quote:
1. De wet bepaalt in welke gevallen ter handhaving van de uit- of inwendige veiligheid bij koninklijk besluit een door de wet als zodanig aan te wijzen uitzonderingstoestand kan worden afgekondigd; zij regelt de gevolgen.
2. Daarbij kan worden afgeweken van de grondwetsbepalingen inzake de bevoegdheden van de besturen van provincies, gemeenten, openbare lichamen als bedoeld in artikel 132a en waterschappen, van de grondrechten geregeld in de artikelen 6, voor zover dit de uitoefening buiten gebouwen en besloten plaatsen van het in dit artikel omschreven recht betreft, 7, 8, 9, 12, tweede en derde lid, en 13, alsmede van artikel 113, eerste en derde lid.
3. Terstond na de afkondiging van een uitzonderingstoestand en voorts, zolang deze niet bij koninklijk besluit is opgeheven, telkens wanneer zij zulks nodig oordelen beslissen de Staten-Generaal omtrent het voortduren daarvan; zij beraadslagen en besluiten ter zake in verenigde vergadering.



Dit is verder uitgewerkt in de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden. Waar het zogenaamd de Minister-president is die hiertoe besluit, wordt dit afgekondigd (en opgeheven) met een “koninklijk besluit”.
Zie artikel 2 van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden:
Quote:
Het koninklijk besluit waarbij hetzij de beperkte noodtoestand hetzij de algemene noodtoestand wordt afgekondigd, wordt terstond medegedeeld aan de Staten-Generaal.



Aangezien hier sprake is van een gezondheidszorg kwestie, geeft de Wet publieke gezondheid (Wpg) de meeste informatie over de speciale bevoegdheden. Veel van de te nemen maatregelen worden decentraal genomen, door burgemeesters.
COVID-19 is geclassificeerd als risicogroep A (de hoogste categorie).
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: di 31 mrt 2020 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen informatie gevonden over de hoeveelheid bekeuringen die de Nederlandse politie heeft uitgedeeld voor het overtreden van het groepsverbod.

Ik heb ook geen informatie gevonden over hoe locatiegegevens van mobiele telefoons gebruikt worden om groepen op te sporen in Nederland (wel in andere landen).

Veel niet-urgente behandelingen in ziekenhuizen zijn uitgesteld.

Gister zag en hoorde ik 2 F16’s laag over Amsterdam vliegen.

Omdat er minder reizigers zijn, worden minder bussen, trams en treinen ingezet. Het gevolg is dat het nog steeds “te druk” is in het lokale OV om 1,5 meter afstand te bewaren.

Het centrum van Amsterdam is uitgestorven doordat er geen tienduizenden toeristen meer rondkuieren.

Sinds de sportaccommodaties gesloten zijn, zijn er in wezen meer mensen die buiten “sporten” dan normaal.
Denk vooral niet te diep na. Waar praktisch alle sportaccommodaties gesloten zijn, zijn praktisch alle speeltuintjes nog open.

Toen ik bij de Albert Heijn een krant wilde kopen, werd me met klem verteld dat ik een eerste een winkelmandje moest pakken. Blijkbaar zijn de maatregelen niet bedoeld om de kans op een besmetting te verminderen, want zo’n mandje vergroot de kans op besmetting.
Als het ze werkelijk te doen zou zijn om het verminderen van de kans op besmetting, dan zouden ze beleid invoeren dat mensen bij voorkeur boodschappen direct in hun eigen tas stoppen.

Zijn er misschien andere redenen waarom er een effectief samenscholingsverbod is ingevoerd (niet alleen in Nederland)?!?


Het volgende artikel schets het onthutsende beeld dat ze deze wereldwijde “crisis” maar liefst 1,5 jaar willen laten voortduren (uitmelken). Zelfs in ons platte Nederland zou dat tot protesten kunnen leiden, dus worden de draconische maatregelen elke keer voor een relatief korte termijn (4, 6 weken) afgekondigd, verlengd.

Een belangrijk doel van de hele coronavirus “pandemie” is een cultuuromslag bewerkstelligen, zodat we nog minder weerstand bieden tegen de inbreuken op onze “vrijheden” door de overheid.
Ik kan me zo voorstellen dat we het na 1,5 jaar volledig normaal vinden als anti-vaxxers als criminelen behandeld worden als ze bezwaar hebben tegen de COVID-19 vaccins (onafhankelijk van de vraag of ze misschien gelijk hebben): http://archive.is/aVbKo
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je betoog, inclusief aangevoerde argumenten, leest alsof we beter niets hadden kunnen doen. Nu we mét maatregelen al zien dat de zorg kraakt in zijn voegen en ICs vollopen met ouderen en ook gezonde jongere mensen onder 65 jaar is het niet zo moeilijk om in te schatten hoe het er uit zou hebben gezien als we de boel de boel zouden hebben gelaten: middeleeuwse toestanden waarbij zoveel mensen direct besmet raken en sterven dat we onze toevlucht zouden hebben moeten nemen tot massagraven. Let wel: geen geflatteerd aantal van 150 per dag zoals nu wordt gerapporteerd omdat veel Corona-gerelateerde doden niet worden getest en dus niet in de aantallen worden meegenomen, maar eerder orde grootte 1000 of 2000 per dag.

Ik ben het op een aantal punten ook niet eens met de essentie van een aantal maatregelen (overheid/RIVM heeft waanzinnig geblunderd in dit hele traject...), maar je kan naar mijn mening toch beter je aluhoedje afzetten want je ziet spoken die er niet zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen1967 schreef:
Ik ben het op een aantal punten ook niet eens met de essentie van een aantal maatregelen (overheid/RIVM heeft waanzinnig geblunderd in dit hele traject...), maar je kan naar mijn mening toch beter je aluhoedje afzetten want je ziet spoken die er niet zijn.

Dat is niet mijn samenvatting van het geraaskaal van één of andere complot gek.
Dit zijn de complotten, die niet eens verborgen worden door het wereldwijd gerespecteerde Massachusetts Institute of Technology (MIT): https://www.technologyreview.com/s/615370/coronavirus-pandemic-social-distancing-18-months/
Firestarter schreef:
Het volgende artikel schets het onthutsende beeld dat ze deze wereldwijde “crisis” maar liefst 1,5 jaar willen laten voortduren (uitmelken). Zelfs in ons platte Nederland zou dat tot protesten kunnen leiden, dus worden de draconische maatregelen elke keer voor een relatief korte termijn (4, 6 weken) afgekondigd, verlengd.

Een belangrijk doel van de hele coronavirus “pandemie” is een cultuuromslag bewerkstelligen, zodat we nog minder weerstand bieden tegen de inbreuken op onze “vrijheden” door de overheid.
Ik kan me zo voorstellen dat we het na 1,5 jaar volledig normaal vinden als anti-vaxxers als criminelen behandeld worden als ze bezwaar hebben tegen de COVID-19 vaccins (onafhankelijk van de vraag of ze misschien gelijk hebben): http://archive.is/aVbKo




Jeroen1967 schreef:
Nu we mét maatregelen al zien dat de zorg kraakt in zijn voegen en ICs vollopen met ouderen en ook gezonde jongere mensen onder 65 jaar is het niet zo moeilijk om in te schatten hoe het er uit zou hebben gezien als we de boel de boel zouden hebben gelaten: middeleeuwse toestanden waarbij zoveel mensen direct besmet raken en sterven dat we onze toevlucht zouden hebben moeten nemen tot massagraven. Let wel: geen geflatteerd aantal van 150 per dag zoals nu wordt gerapporteerd omdat veel Corona-gerelateerde doden niet worden getest en dus niet in de aantallen worden meegenomen, maar eerder orde grootte 1000 of 2000 per dag.

Als je dit allemaal serieus neemt, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je je hermetisch opsluit in je woning en je boodschappen laat bezorgen…

Vandaag vloog een bommenwerper recht over mijn hoofd in Amsterdam.

De symptomen van COVID-19, zijn niet te onderscheiden van het “oude” coronavirus, verkoudheid, griep of een gasvergiftiging…

Er is geen bewijs dat COVID-19 de doden veroorzaakt. Er is geen idee hoe veel er daadwerkelijk wereldwijd besmet zijn met COVID-19. Dat zou alleen bepaald kunnen worden door een gigantische hoeveelheid tests, maar in Nederland (en elders) worden alleen ernstig zieke mensen getest op COVID-19.
Dit verhoogt zeker het stervingspercentage.

Enig idee hoe je een virus kunt detecteren met een CT longscan?!?
Dat hebben ze in China gedaan om het aantal gevallen en doden van COVID-19 te vergroten!

Volgens de volgende Engelse vertaling van een Chinees "wetenschappelijk" artikel, was meer dan 80% van de "positieve" COVID-19 gevallen "false-positive".
Quote:
When the infection rate of the close contacts and the sensitivity and specificity of reported results were taken as the point estimates, the positive predictive value of the active screening was only 19.67%, in contrast, the false-positive rate of positive results was 80.33%. The multivariate-probabilistic sensitivity analysis results supported the base-case findings, with a 75% probability for the false-positive rate of positive results over 47%.

Conclusions: In the close contacts of COVID-19 patients, nearly half or even more of the 'asymptomatic infected individuals' reported in the active nucleic acid test screening might be false positives.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32133832-potential-false-positive-rate-among-the-asymptomatic-infected-individuals-in-close-contacts-of-covid-19-patients/


Nu heeft de farmaceutische industrie weliswaar de wetenschappelijke criteria van Kochs postulaten “afgeschaft”, maar dit blijft de enige wetenschappelijke methode om te bepalen of een ziekte (en dood) veroorzaakt wordt door een virus. Er is niet eens een poging gedaan om iets “wetenschappelijk” te bewijzen.
Doe aub geen poging om wetenschap te begrijpen; dat gaat je blijkbaar boven de pet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kochs_postulaten
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Dit zijn de complotten, die niet eens verborgen worden door het wereldwijd gerespecteerde Massachusetts Institute of Technology (MIT)


Complotten? Het artikel beargumenteert dat social distancing misschien wel eens een way-of-life zou moeten worden. Als we geen sluitend vaccin of medicijn tegen COVID-19 vinden is dat gewoon een hele valide conclusie en geen 'complot'. COVID-19 is géén griepje...

Quote:
Er is geen bewijs dat COVID-19 de doden veroorzaakt.


Hier kan je wel stoppen. Nog nooit heeft een influenzavirus gezorgd voor de puinhopen die we nu zien op de IC's. Tijdens een gewone griepgolf waarbij het virus zich ongehinderd door de maatschappij kan bewegen is het wel eens druk op de IC maar niet meer dan dat. Nu, met alle verregaande maatregelen om verspreiding van het virus tegen te gaan, lopen de IC's toch vol en het ziektebeeld is iets wat nog nooit bij griep is gezien: 2 tot 3 weken aan de beademing als je eenmaal op de IC belandt.

Quote:
Doe aub geen poging om wetenschap te begrijpen; dat gaat je blijkbaar boven de pet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kochs_postulaten


Poeh hé.... Een Wikipage gevonden. Leuk hoor dit soort algemene regels, net zoals de roboticawetten van Asimov, maar Koch's derde postulaat gaat bijvoorbeeld al niet op voor HIV omdat sommigen daar genetisch immuun voor blijken te zijn:

https://www.wired.com/2005/01/genetic-hiv-resistance-deciphered/

Bespaar ons je Wiki-kennis, kijk om je heen, en denk zelf na.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De grote woorden van Minister van Financiën Wopke Hoekstra over de weigering financiële noodhulp aan Italië en Spanje te geven, kregen veel aandacht van onze nationale pers …
Ik verwacht geen grote woorden van Wopke Hoekstra over de plannen om maar liefst 10% van het BNP in de bodemloze broekzakken van de Verenigde Naties te storten…

In de volgende video beschrijft Secretaris-generaal van de VN António Guterres dat alle landen van de wereld ten minste 10% van hun BNP moeten bijdragen. Dit is het lieve sommetje van $8,7 biljoen; 2900 maal het huidige jaarlijkse budget van de VN van $3 miljard.

Eén van de doelen van dit “liefdadige” plan is: “attention to continued delivery of sexual reproductive health services, such as access to contraceptives without prescription during the crisis”.
Ik ben maar een simpele ziel en begrijp niet zo goed hoe contraceptie, een virus “epidemie” stopt. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat contraceptie een belangrijk speerpunt in de strijd tegen een virus is, zie bijvoorbeeld HIV en AIDS.

Guterres eist ook $100 miljard voor de Wereldgezondheidsorganisatie.
https://youtu.be/etxjLz7eRU4


Zie enkele citaten uit de toespraak van Guterres:
Quote:
What is needed is a large-scale, coordinated and comprehensive multilateral response amounting to at least 10 per cent of global gross domestic product (GDP). Developed countries can do it by themselves, and some are indeed doing so.

But, we must massively increase the resources available to the developing world by expanding the capacity of the IMF — namely through the issuance of special drawing rights — and the other international financial institutions to rapidly inject resources into the countries that need them. Coordinated swaps among central banks can also bring liquidity to emerging economies. Debt alleviation must be a priority, including immediate waivers on interest payments for 2020.
(...)

Finally, when we get past this crisis — which we will — we will face a choice. We can go back to the world as it was before or deal decisively with those issues that make us all unnecessarily vulnerable to crises. Our road map is the 2030 Agenda for Sustainable Development and the 17 Sustainable Development Goals.

The recovery from the COVID-19 crisis must lead to a different economy. Everything we do during and after this crisis must be with a strong focus on building more equal, inclusive and sustainable economies and societies that are more resilient in the face of pandemics, climate change and the many other global challenges we face.
http://archive.is/vvSQc
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2020 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guterres is weer zo'n typisch geval van een pratende trekpop die denkt dat 'ie iets heel belangrijks aan het doen is op globaal niveau, daar zijn we het denk ik wel over eens. Stukjes die jij had gequoot:

Quote:
What is needed is a large-scale, coordinated and comprehensive multilateral response amounting to at least 10 per cent of global gross domestic product (GDP). Developed countries can do it by themselves, and some are indeed doing so.


Nu al percentages van GDP roepen terwijl je niet eens een inschatting op een bierviltje hebt hoeveel daadwerkelijk nodig is: nee!

Quote:
But, we must massively increase the resources available to the developing world by expanding the capacity of the IMF — namely through the issuance of special drawing rights — and the other international financial institutions to rapidly inject resources into the countries that need them. Coordinated swaps among central banks can also bring liquidity to emerging economies. Debt alleviation must be a priority, including immediate waivers on interest payments for 2020.


Ach ja, hij bedoelt het IMF wat in het verleden al zo'n daverend succes was. Daarbij: gewoon maar geld smijten naar een hulpbehoevende heeft geen enkele zin want problemen worden groter als je ze met geld voedt. Problemen worden pas kleiner als je oplossingen met geld voedt... We zitten nu met de kwestie Italië en de door hen gewenste Eurobonds in hetzelfde schuitje. Zonder een volledige herstructurering van hun economie (pensioen, sociaal stelsel, zwart werken, belasting-inning, industrie/arbeid, etc.) heeft het geen enkele zin om voor de zoveelste keer veel geld in zo'n zwart gat te donderen.

Quote:
Finally, when we get past this crisis — which we will — we will face a choice. We can go back to the world as it was before or deal decisively with those issues that make us all unnecessarily vulnerable to crises. Our road map is the 2030 Agenda for Sustainable Development and the 17 Sustainable Development Goals.


Covid19 heeft geen bal met 'sustainability' te maken. Als je een volgende virus-crisis beter wil managen, dan ga je daar specifiek maatregelen voor treffen. Maar kom niet aan met zo'n wollig jeukverhaal waarbij Covid19 als excuus wordt gebruikt om er een heel andere agenda mee door te drukken.

Quote:
The recovery from the COVID-19 crisis must lead to a different economy. Everything we do during and after this crisis must be with a strong focus on building more equal, inclusive and sustainable economies and societies that are more resilient in the face of pandemics, climate change and the many other global challenges we face.


Zelfde lulverhaal, zaken met elkaar verbinden die niets met elkaar te maken hebben. De doelen die Guterres noemt zijn op zich OK, maar hebben geen verband met Covid19. Als je die verbinding wel zou willen maken kom je mogelijk zelfs op het tegenovergestelde uit, iets als "We hebben nu gezien dat een pandemie de hele wereldeconomie en maatschappij binnen enkele weken volledig lam kan leggen. Omdat klimaatverandering lange termijn betreft van tientallen jaren is het verstandig om ons daar nu even niet om te bekommeren maar ons te concentreren op de grote risico's van een nieuwe virusuitbraak die nu opeens zou kunnen opdoemen." Maar dat is een logische conclusie die de Groene Khmer natuurlijk niet aanstaat...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2020 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Firestarter schreef:
Ik heb ook geen informatie gevonden over hoe locatiegegevens van mobiele telefoons gebruikt worden om groepen op te sporen in Nederland (wel in andere landen).

Ik ben meer verrast dat dit zo “lang” geduurd heeft, dan dat het gebeurt!

Het Nederlandse kabinet wil 2 apps introduceren om nog beter de bevolking te controleren.
De eerste app controleert of je in de buurt bent geweest van een coronapatiënt en de tweede brengt je dan in contact met een dokter, zodat je direct medisch advies krijgt.

De eerste app is de interessantste en houdt bij waar je bent geweest en iedereen die bij je in de buurt is geweest.
Als één van die personen geregistreerd wordt als coronavirus geval, dan krijg je automatische bericht en moet je 2 weken binnen blijven.

Je zou misschien denken dat de app je locatie in de gaten houdt en op basis daarvan conclusies trekt, maar onze fantastische pers wil liever niet dat je dat denkt.
Daarom beweerde minister Hugo de Jonge, dat:
Quote:
Wij gaan de beste app selecteren met een belangrijke voorwaarde: de privacy moet gewaarborgd blijven.

Als een minister dat beloofd, dan hoef je daar natuurlijk niet aan te twijfelen. Vanzelfsprekend kan een app als deze ook voor andere doeleinden gebruikt worden, maar denk daar maar liever niet te diep over na…

Mogelijk verschijnt de app nog deze maand.
Volgens Premier Mark Rutte wordt de (eerste) app mogelijk verplicht gesteld, maar hebben ze liever dat dit vrijwillig opgelegd wordt (door voorwaarden te stellen):
Quote:
We houden de optie open, maar bij elke optie is het cruciaal dat de privacy in acht nemen.


Het is goed mogelijk dat je in de toekomst alleen maar bepaalde gelegenheden (als b.v. de horeca) mag betreden op vertoon van de app: https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/corona-app-overheid/
http://archive.is/R1G6t
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22888


BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2020 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Firestarter schreef:
Daarom beweerde minister Hugo de Jonge, dat:
Quote:
Wij gaan de beste app selecteren met een belangrijke voorwaarde: de privacy moet gewaarborgd blijven.

Als een minister dat beloofd, dan hoef je daar natuurlijk niet aan te twijfelen. Vanzelfsprekend kan een app als deze ook voor andere doeleinden gebruikt worden, maar denk daar maar liever niet te diep over na…

Meestal gaat dat met "ja maar kinderporno" als tussenstap.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: do 09 apr 2020 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Je zou misschien denken dat de app je locatie in de gaten houdt en op basis daarvan conclusies trekt, maar onze fantastische pers wil liever niet dat je dat denkt.


De locatie hoeft niet opgeslagen te worden, er is alleen per gebruiker een lijst nodig met andere gebruikers welke dicht in de buurt zijn geweest. Als je bijvoorbeeld alleen maar kijkt welke bluetooth verbindingen beschikbaar zijn (bereik slechts enkele meters), dan kan je die beschikbare verbindingen aan je lijst toevoegen en de app stuurt die lijst dan door naar een centrale server. Locatiegegevens zijn dan zelfs nooit gebruikt.

Quote:
Daarom beweerde minister Hugo de Jonge, dat:
Quote:
Wij gaan de beste app selecteren met een belangrijke voorwaarde: de privacy moet gewaarborgd blijven.


Dit klinkt een beetje vreemd: alsof je kijkt wat allerlei partijen gaan bouwen en dan daaruit een app kiest die aan privacy regels voldoet. Een competente (whaaaaaaahahahaha: overheid, ICT en 'competent' Bonk ) partij kijkt waar hij qua privacy aan moet voldoen, en zorgt dat de app daaraan voldoet 'by design' door een juiste methodiek te kiezen.

Quote:
Het is goed mogelijk dat je in de toekomst alleen maar bepaalde gelegenheden (als b.v. de horeca) mag betreden op vertoon van de app


Als dat nog een stap verder gaat (overheidsgebouwen of OV bijvoorbeeld) kom je op het punt dat de overheid feitelijk de verplichting oplegt om een mobieltje in je bezit te hebben. Interessant... En dan weet je nog niets: want je zou toegang geweigerd kunnen worden als de app aangeeft dat je de afgelopen 2 weken in de buurt bent geweest van iemand met Corona. Maar misschien heb je zelf al Corona gehad en is de app voor jou irrelevant omdat je immuun bent. En dat kan je dan weer niet bewijzen, want onze alwetende overheid test bijna niemand.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: za 11 apr 2020 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Verenigde Natie liegt niet dat deze “pandemie” de wereldeconomie vernietigd, met arme mensen in de onderontwikkelde landen die hieraan kapot gaan. Volgens de VN, wordt deze complete crash van de wereldeconomie NIET veroorzaakt door de overdreven hysterische reactie.
De VN “vergeet” te melden dat deze crash een enorme hoeveelheid doden tot gevolg zal hebben.

Ik schat in dat in het vervolg van dit beleid de arme landen nog dieper in de schulden komen, met de IMF en Wereldbank die eisen stellen, die meer kwaad dan goed doen (dat zal niet de eerste keer zijn): https://rechtenforum.nl/forum/thread/title/TTIP+-+Venezuela/t/45408/


Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie moet het leger ingezet worden tegen de bevolking in de derde wereld. Dat kun je bestrijding van een “epidemie” noemen...
Quote:
In many developing countries (that is, low- or middle-income economies as classified by the World Bank) the pursuit of foreign policy goals may involve use of military forces to participate in peacekeeping operations, military exercises and humanitarian relief missions, or to carry out more traditional military tasks such as the securing of borders. Here, we consider the growing importance of developing country militaries in global affairs, and the threats and opportunities this growth presents for infectious disease surveillance and control in civilian populations. We use examples from Peru and Thailand to show how militaries in developing countries can strengthen surveillance programmes run by ministries of heath.
(…)
In humanitarian emergencies, well-equipped militaries may use their logistical, communication, organizational, epidemiological and mobile laboratory resources to establish surveillance for populations vulnerable to epidemics.
https://www.who.int/bulletin/volumes/85/3/06-037101/en/
http://archive.is/DHJpT
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2020 17:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Meestal gaat dat met "ja maar kinderporno" als tussenstap.

Door een klein percentage van de “normale” doden als COVID-19 te classificeren, kan dit tot de “sum of all fears” gemaakt worden. Wie maakt zich nog druk over pedo’s als de pers honderdduizenden doden rapporteren?!?

In 2019 probeerden president Trump’s schoonzoon Jared Kushner en vrouw Ivanka Trump het HARPA programma door te drukken, dat artificiële intelligentie zou gebruiken om terroristische aanslagen te voorkomen.
Terwijl HARPA niet doorging, wordt een vergelijkbaar project nu opgestart waarbij “coronavirus” de vervangende reden is voor “terroristische aanslagen”.

Op 22 maart stuurden 3 bedrijven een voorstel aan Jared Kushner, Vicepresident Mike Pence en Secretaris van de HHS Alex Azar, om een applicatie te ontwikkelen die patiënten registreert.
Deze 3 bedrijven – Collective Medical, PatientPing and Juvare – hebben nauwe verbanden met Google, die op zijn buurt in nauw verband staat met de CIA (o.a. In-Q-Tel).

Google Ventures’ Dr. Krishna Yeshwant is een directeur bij PatientPing en heeft Google’s investering in Editas Medicine begeleid.
Editas Medicine is de “CRISPR” genenaanpassende start-up gesteund door Bill Gates en zijn voormalige adviseur Boris Nikolic: http://archive.is/OKIFP


Bill Gates heeft de afgelopen 5 jaar een deel van zijn miljarden geïnvesteerd om de wereld klaar te maken voor de virus “pandemie”. Het is geen geheim dat Bill Gates overbevolking als het grootste gevaar van onze Heerlijke Nieuwe Wereld beschouwt; en gezondheidszorg (vaccins in het bijzonder) als de oplossing voor de “bevolkingsbom”.

Dezelfde Bill Gates is de grootste private financier van de Wereldgezondheidsorganisatie, die heeft opgeroepen het leger in te zetten in Afrika ter bestrijding van deze “epidemie”.

De coronavirus vaccins die ontwikkeld worden, zijn de controversiële DNA en mRNA vaccins, die tot doel hebben ons genetisch materiaal zo aan te passen dat ons lichaam antilichamen aanmaakt (CRISPR technologie)…
Blijkbaar willen vaccinproducenten voor God spelen!

Met financiering van de Bill and Melinda Gates Foundation, heeft het Massachusetts Institute of Technology (MIT) een hightech “tattoo” ontwikkeld, die gebruikt kan worden om te registreren dat iemand gevaccineerd is (b.v. met het coronavirus vaccin).
De tattoo is onzichtbaar voor het blote oog maar kan afgelezen worden met een speciale smartphone: http://web.archive.org/web/20200409062742/https://www.strategic-culture.org/news/2020/04/08/bill-gates-crosses-digital-rubicon-says-mass-gatherings-may-not-return-without-global-vaccine/



Jeroen1967 schreef:
Quote:
Je zou misschien denken dat de app je locatie in de gaten houdt en op basis daarvan conclusies trekt, maar onze fantastische pers wil liever niet dat je dat denkt.


De locatie hoeft niet opgeslagen te worden, er is alleen per gebruiker een lijst nodig met andere gebruikers welke dicht in de buurt zijn geweest. Als je bijvoorbeeld alleen maar kijkt welke bluetooth verbindingen beschikbaar zijn (bereik slechts enkele meters), dan kan je die beschikbare verbindingen aan je lijst toevoegen en de app stuurt die lijst dan door naar een centrale server. Locatiegegevens zijn dan zelfs nooit gebruikt.

Waarschijnlijk zijn zulke argumenten voor de gemiddelde Nederlander overtuigend, maar het gebruik van Bluetooth slaat nergens op! Bluetooth is ongeschikt om de locatie van een mobiele telefoon te bepalen!
Onze autoriteiten hebben al de beschikking over de locatiegegevens van onze telefoon, waarvoor geen Bluetooth nodig is. In 2006 werd “Onder de tap” van Wim van der Pol al gepubliceerd, die het massaal aftappen van mobiele telefoons in Nederland beschrijft (om de locatie te bepalen en gesprekken af te luisteren): https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=19&p=53459#p5797

Misschien dat Jeroen1967 een andere verklaring kan verzinnen, maar ik zie geen andere reden voor het installeren van een app waarbij toestemming gegeven wordt om Bluetooth te gebruiken (niet alleen in Nederland!), om bestanden van en naar onze telefoons te kopiëren…


In andere landen is de pers misschien wat minder gecensureerd dan in onze platte Nederland?
Het volgende artikel uit 2016 beschrijft een rechtszaak in het Verenigd Koninkrijk over het installeren op en lezen van informatie van mobiele telefoons en (andere) computers door het GCHQ: http://web.archive.org/web/20180707182210/https://www.wired.co.uk/article/gchq-hacking-legal
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2020 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Bluetooth is ongeschikt om de locatie van een mobiele telefoon te bepalen!

Dat is dus juist het hele idee erachter en de reden waarom je Bluetooth zou kunnen gebruiken met minimale privacy issues. Je hebt de locatie van de telefoon helemaal niet nodig voor je Corona-app, je hoeft alleen te weten wie er dicht in de buurt zijn geweest want dat is de basisfunctie van de hele operatie: wie was er bij wie in de buurt. En daarvoor kan Bluetooth voldoende zijn: detecteert je mobiel A een mogelijke Bluetooth verbinding van B dan is die binnen een paar meter in de buurt en kan je die aan je lijst toevoegen en vice-versa. Die lijsten sla je centraal op. Als later blijkt dat B positief is getest kan je alle mobieltjes in zijn lijst (waar A dus in zit) een bericht sturen. Waar A en/of B ooit zijn geweest is niet bekend, alleen dat ze dicht bij elkaar zijn geweest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerder deze maand riep de Duitse juriste Beate Bahner op tot massale protesten tegen de “overdreven” corona maatregelen in Duitsland.
Bahner’s website werd verwijderd van het internet.

Vervolgens werd ze gearresteerd en opgesloten in een psychiatrisch ziekenhuis.
Beate Bahner is inmiddels weer vrijgelaten, nadat er geprotesteerd werd voor de deur van het politiestation waar ze werd verhoord: https://www.ukcolumn.org/article/coronavirus-lockdown-german-lawyer-detained-opposition
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2020 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen1967 schreef:
Dit klinkt een beetje vreemd: alsof je kijkt wat allerlei partijen gaan bouwen en dan daaruit een app kiest die aan privacy regels voldoet. Een competente (whaaaaaaahahahaha: overheid, ICT en 'competent' :bonk: ) partij kijkt waar hij qua privacy aan moet voldoen, en zorgt dat de app daaraan voldoet 'by design' door een juiste methodiek te kiezen.

De diverse voorgestelde corona-apps zijn afgekeurd, nadat de landsadvocaat, de Autoriteit Persoonsgegevens en diverse experts vinden dat al deze apps ongeschikt zijn.
De Autoriteit Persoonsgegevens kan geen oordeel geven over de apps, omdat de voorstellen nauwelijks zijn uitgewerkt.

Volgens woordvoerder van het van het ministerie van Volksgezondheid Ron Roozendaal moet de overheid de specificaties eerst “preciezer” vaststellen:
Quote:
Vorige week kwam er een globaal programma van eisen. Dat programma wordt deze week nog preciezer.


RTL Nieuws vond een datalek, en wachtwoorden in de broncode voor toegang tot servers met vertrouwelijke gebruikersgegevens bij één van de apps.

Vanavond maakt minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge in een brief aan de Tweede Kamer bekend hoe lang het nog gaat duren voordat deze apps ons door de strot gedouwd worden: http://archive.is/QOMeN


Wereldwijd zijn er verhalen van medisch personeel, die er hun verbazing over uitspreken dat door de coronavirus maatregelen, veel ziekenhuisbedden (en hele afdelingen) leeg zijn en medisch personeel niets te doen heeft.

Ik verwacht niet dat we geld terugkrijgen van de zorgverzekeraars: https://www.mumsnet.com/Talk/coronavirus/3886452-The-hospital-I-work-in-is-so-quiet?pg=1&order=


De Spaanse koning Felipe heeft het leger opgeroepen om plannen uit te werken, om dichtbevolkte gebieden te besproeien met desinfecteermiddelen ter bestrijding van de “epidemie”.

Eerder werden inwoners van China al besproeid met desinfecteermiddelen.
De verwachting is dat andere landen dit voorbeeld snel zullen volgen, inclusief Rusland en de VS.

Vanzelfsprekend zullen de mensen die last krijgen van hun longen door het inhaleren van de wolken desinfecteermiddelen, geclassificeerd worden als COVID-19 gevallen: https://www.activistpost.com/2020/04/spain-authorizes-military-planes-to-spray-disinfectants-over-cities.html
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds