Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Corona Toegangs Bewijs (CTB)
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2021 14:54    Onderwerp: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Betreft mogelijke verplichte wetgeving tot vaccinatie en het CTB, wil ik het volgende bespreekbaar maken:

1. Het IVBPR (Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke rechten)
Artikel 7:
"Niemand mag worden onderworpen aan folteringen, of aan wrede, onmenselijke of vernederende behandeling of bestraffing. In het bijzonder mag niemand, zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming, worden onderworpen aan medische of wetenschappelijke experimenten."

Via: https://www.allfactsmatter.nl/factcheck/vaccin-goedkeuring-onder-de-loep/
"De claim dat de vaccins zijn goedgekeurd is dus misleidend omdat de huidige status van deze middelen is dat ze alleen zijn toegelaten voor ‘Emergency Use’, voor gebruik in noodgevallen dus! De fase 3 testen lopen namelijk nog door tot 2023."

Nemen we dit in samenhang met artikel 94 Nederlandse Grondwet:
"Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties."

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.

2. Nu ik er over nadenk, heeft artikel 7 IVBPR jo. artikel 94 GW verregaande gevolgen voor:
- sluiting winkels, enz. als C maatregel
- het dragen van mondkapjes
- alleen toegang tot publieke ruimtes met QR code

(Tevens kan men de vraag stellen of fitness ruimtes en sportvelden "publieke ruimtes" zijn. Aangezien níet iedereen volgens mij, toegang heeft tot de fitness ruimte, men dient lid/betalende klant te zijn of bij voetbal, lid van de KNVB te zijn.)

Het zijn immers allen experimentele maatregelen (wetten), nu er geen onderbouwde wetenschappelijk medisch bewijs voor deze maatregelen zijn.
Ergo t.a.v de mondkapjes plicht, geeft de wet aan dat het een níet werkend mondkapje dient te zijn.

3. Wet BIG
De wet BIG regelt de bevoegdheid én bekwaamheid van zorgverleners.

Op de televisie krijgen we met grote regelmaat medische adviezen van Dhr. Oosterhaus en Mw. Koopmans.

Als ik zoek via https://zoeken.bigregister.nl/zoeken/kenmerken vind ik beiden hier níet terug.

Als ik verder in de wet BIG zoek, vind ik geen opname van "viroloog" als zijnde bevoegd en bekwaamheid tot het uitvoeren van medisch handelen. Is het dan geoorloofd dat deze mensen medische adviezen geven?

Viroloog is zover ik begrijp ook geen beschermde titel, iedereen kan zich viroloog noemen.

Zie: https://www.idsemergencymanagement.com/2020/05/25/wat-zijn-beschermde-titels/


Nu de wet BIG is opgesteld om te zorgen dat zorgverleners én bekwaam én bevoegd zijn, kan men dan stellen dat er bij bovengenoemde personen, er sprake is van ongekwalificeerd handelen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: za 01 jan 2022 15:49    Onderwerp: WOB Verzoek. Reageer met quote Naar onder Naar boven

WOB Verzoek 1, via:
https://www.rijksoverheid.nl/contact/informatie-rijksoverheid/e-mail-sturen


Quote:
1 Januari 2022
Betreft: WOB verzoek

Inleiding
Op de televisie krijgen we met grote regelmaat medische adviezen van viroloog en infectieziekten deskundige Dhr. A.D.M.E. Oosterhaus en viroloog Mw. M.P.G. Koopmans.

Vraag:
1. Is Dhr. Oosterhuis bevoegd én bekwaam, ingevolge de wet BIG, tot mededisch handelen, waaronder het geven van medische adviezen?
2. Is Mw. Koopmans bevoegd én bekwaam, ingevolge de wet BIG, tot medisch handelen, waaronder het geven van medische adviezen?
3. Is de titel "viroloog", ingevolge de wet BIG een beschermde titel?

Verzocht wordt om binnen de wettelijk gestelde termijn te antwoorden.



WOB Verzoek 2


Quote:
1 januari 2022
Betreft WOB Verzoek

Vraag
1. Is de term "infectieziekten deskundige" ingevolge de wet BIG een beschermde titel?

Verzocht wordt om binnen de wettelijk gestelde termijn te antwoorden.


Zodra de overheid heeft gerageerd, zal ik het antwoord hier delen.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 1:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een beetje open deuren intrappen op tv mag iedereen, of het nou over het Nederlands elftal gaat of over de coronamaatregelen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: di 26 apr 2022 17:57    Onderwerp: Re: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.


Dan zul je eerst moeten aantonen dat het een wetenschappelijk experiment betreft zoals bedoeld in de genoemde wetgeving. Dat zal niet lukken omdat wappie-standpunten in de rechtszaal geen stand houden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 9:31    Onderwerp: Re: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
@Paul schreef:

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.


Dan zul je eerst moeten aantonen dat het een wetenschappelijk experiment betreft zoals bedoeld in de genoemde wetgeving. Dat zal niet lukken omdat wappie-standpunten in de rechtszaal geen stand houden.


https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-receives-application-conditional-marketing-authorisation-covid-19-mrna-vaccine-bnt162b2

Quote:
EMA has received an application for conditional marketing authorisation (CMA) for BNT162b2, a COVID‑19 mRNA vaccine developed by BioNTech and Pfizer.


EMA hanteert volgens jou ook wappie standpunten ...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2022 1:32    Onderwerp: Re: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
cia76 schreef:
@Paul schreef:

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.


Dan zul je eerst moeten aantonen dat het een wetenschappelijk experiment betreft zoals bedoeld in de genoemde wetgeving. Dat zal niet lukken omdat wappie-standpunten in de rechtszaal geen stand houden.


https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-receives-application-conditional-marketing-authorisation-covid-19-mrna-vaccine-bnt162b2

Quote:
EMA has received an application for conditional marketing authorisation (CMA) for BNT162b2, a COVID‑19 mRNA vaccine developed by BioNTech and Pfizer.


EMA hanteert volgens jou ook wappie standpunten ...

Voor dit soort onzin is Twitter de juiste plek, niet dit forum. Op Twitter kun je ook proberen je kennis van de Engelse taal bij te schaven.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds