Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contractrecht: foute informatie op website huurmakelaar
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
yirara



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2018 18:51    Onderwerp: Contractrecht: foute informatie op website huurmakelaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Recent eenjarig contract voor een nieuwe huurwoning getekend. Op de website van de makelaar en een tweede makelaar stond Bouwjaar: 2016, energielabel A. De woning en het gebouw op begane grond zien heel modern uit. De anderen twee verdiepingen en de trap omhoog is van baksteen en past bij de straat, ook al zijn de anderen gebouwen van rond 1900.

Nu blijkt dat de woning juist niet heel energiezuinig is en heel moeilijk te verwarmen. De muren zijn niet koud, de ramen hebben dubbel of betere glas. Maar de bodem is het probleem, en de vloerverwarming die erin zit. Iemand uit de buurt zij dat dit gebouw voormalig een autoshowroom was. Verder onderzoek heeft nu aangetoond dat het gebouw van 1954 is en blijkbaar in 2016 verbouwd was tot woonruimtes. Als dit bekent geweest was was het contract zeker niet getekend. Aan de makelaar werd bij de bezichtiging gezegd dat een moderne, energiezuinige woning belangrijk was.

Zou dit een redenen zijn om de huurprijs nog eens te onderhandelen om meer financiƫle ruimte te hebben voor de onverwacht hoge gasrekening (op dit moment 3-5m^3 per dag)? Aangezien beide makelaars op hun websites hetzelfde bouwjaar tonen en dit ook op Funda stond lijkt het dat de eigenaar deze informatie doorgegeven heeft. Het contract ging op 1. November in.

Bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft u zelf al gecheckt of het energielabel klopt? Dat is op diverse sites te checken.

En de vraag is natuurlijk of het genoemd verbruik echt hoog is voor uw soort woning en samenstelling huishouden. Ook dat kunt u op diverse sites zelf berekenen.

Als u echt misleid bent, heeft u zeker een punt. Dat de woning oorspronkelijk dateert uit 1954 is niet zo relevant, er is immers gerenoveerd in 2016. Dat wordt wel vaker op deze wijze aangegeven.

Wel van belang zijn de antwoorden op de bovengenoemde twee punten.

Let op: maak uitdraaien met datum van de door u genoemde bewijzen op de sites van de makelaars.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
yirara



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 16:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Heeft u zelf al gecheckt of het energielabel klopt? Dat is op diverse sites te checken.

En de vraag is natuurlijk of het genoemd verbruik echt hoog is voor uw soort woning en samenstelling huishouden. Ook dat kunt u op diverse sites zelf berekenen.

Als u echt misleid bent, heeft u zeker een punt. Dat de woning oorspronkelijk dateert uit 1954 is niet zo relevant, er is immers gerenoveerd in 2016. Dat wordt wel vaker op deze wijze aangegeven.

Wel van belang zijn de antwoorden op de bovengenoemde twee punten.

Let op: maak uitdraaien met datum van de door u genoemde bewijzen op de sites van de makelaars.


Bedankt voor uw antwoord.

Ik heb gekeken of het energielabel klopt. De energie-index komt overeen met een woning van label A. Maar er staat Label C. Ik heb gelezen dat als er geen energielable is gewoon C aangegeven wordt. Geen idee of dat klopt.

Verbruik is moeilijk inteschatten.
Een persoon, onder de week onderweg van 8-18:00.
Grote van de woning: 70m^2.
Begane grond, andere woning links, binnentrap (verwarmt) rechts. Woningen bovenop.
Berekeningen van energieleveranciers schatten dat soort woning in op 800-900m^3/jaar. Een vrijstaande woning van 2016 komt neer op rond 1050m^3/jaar. Ik zal er waarschijnlijk ruim boven zitten aangezien het op dit moment nog niet koud is.

Volgens metingen is het probleem de bodem in de woning waarm de houden. Aangezien dit een voormalige autoshowroom is zou het mogelijk kunnen zijn dat er een enorm dikke betonplaat in ligt, en de vloerverwarming boven op of in het bovenste gedeelte ervan. Zoiets zou heel moeilijk te verwarmen zijn tegenover een woning die echt nieuw is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

yirara schreef:

Ik heb gekeken of het energielabel klopt. ...


Het energielabel klopt dus feitelijk. Vraag bovendien een kopie aan verhuurder.

yirara schreef:
.. Ik zal er waarschijnlijk ruim boven zitten aangezien het op dit moment nog niet koud is.

Waarom zou u daarboven zitten? Het gaat om het gemiddelde, dus u moet ook de zeer lange jaarlijkse periode mee tellen dat u niet stookt.

yirara schreef:
Volgens metingen is het probleem de bodem in de woning waarm de houden. Aangezien dit een voormalige autoshowroom is zou het mogelijk kunnen zijn dat er een enorm dikke betonplaat in ligt, en de vloerverwarming boven op of in het bovenste gedeelte ervan. Zoiets zou heel moeilijk te verwarmen zijn tegenover een woning die echt nieuw is.

Wat u aangeeft zijn slechts aannames. Vraag de verhuurder naar de bodemisolatie e.d.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
yirara



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
yirara schreef:

Ik heb gekeken of het energielabel klopt. ...


Het energielabel klopt dus feitelijk. Vraag bovendien een kopie aan verhuurder.

yirara schreef:
.. Ik zal er waarschijnlijk ruim boven zitten aangezien het op dit moment nog niet koud is.

Waarom zou u daarboven zitten? Het gaat om het gemiddelde, dus u moet ook de zeer lange jaarlijkse periode mee tellen dat u niet stookt.

yirara schreef:
Volgens metingen is het probleem de bodem in de woning waarm de houden. Aangezien dit een voormalige autoshowroom is zou het mogelijk kunnen zijn dat er een enorm dikke betonplaat in ligt, en de vloerverwarming boven op of in het bovenste gedeelte ervan. Zoiets zou heel moeilijk te verwarmen zijn tegenover een woning die echt nieuw is.

Wat u aangeeft zijn slechts aannames. Vraag de verhuurder naar de bodemisolatie e.d.


Bedankt. Ik zal het aan de makelaar en het bedrijf dat dit pand managed vragen.

Nee, ik weet niet wat het probleem is. Maar zelf als de muren warm zijn is de bodem koud.

Ik kan op dit moment maar een voorspelling maken. 4m^3 verbruik op dit moment. Als ik de verwarming de hele dag op 19C laat lopen nog meer. Als ik de verwarming uit zet als ik naar bed ga en na mijn werk weer aanzet duurt het tot 21:00 totdat de temperatuur van op dit moment 17C weer naar 19C geklommen is. En ik verwarm niet eens de slaapkamer. In feite verwarm ik een oppervlakte van rond 40m^2.

Als ik dus een hoekwoning van tot 50m^2 grote als voorbeeld neem kom ik met verschillende rekenaars uit van rond 550m^3 per jaar. Met mijn voorspelling op dit moment zit ik op 1200m^3 gas, wat ik volgens online berekeningen niet eens bereik als ik een vrijstaand huis van 50m^2 met slechte isolatie gebruik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 23:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vloerverwarming de hele dag (en nacht) aan laten staan schijnt minder energie te verbruiken dan uit en aan (en is in ieder geval aangenamer gelet op de traagheid).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
yirara



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 9:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Vloerverwarming de hele dag (en nacht) aan laten staan schijnt minder energie te verbruiken dan uit en aan (en is in ieder geval aangenamer gelet op de traagheid).


Ik heb allebij geprobeert: de hele dag op 19C en terwijl ik weg ben wat lager. Het verbruik is ongeveer hetzelfde. En het is nog niet eens onder 10C in de nacht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 9:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt er - gezien wat u nu schrijft - op dat er iets mis is met de vloerverwarming. Meld dit bij verhuurder/diens aanspreekpunt en vraag dit op te lossen binnen een redelijke termijn. Stel verhuurder desnoods in gebreke.

En hoezo komt u op 1200 m3? Niemand stookt 300 dagen per jaar! Zie biivoorbeeld de grafiek voor gasverbruik per maand ophttps://www.energiesite.nl/veelgestelde-vragen/wat-is-een-gemiddeld-gasverbruik/. Daaruit blijkt dat de helft van het jaar het verbruik heel laag is (geen verwarmingsgebruik, alleen stoken voor douchen, koken etc.).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
yirara



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Het lijkt er - gezien wat u nu schrijft - op dat er iets mis is met de vloerverwarming. Meld dit bij verhuurder/diens aanspreekpunt en vraag dit op te lossen binnen een redelijke termijn. Stel verhuurder desnoods in gebreke.

En hoezo komt u op 1200 m3? Niemand stookt 300 dagen per jaar! Zie biivoorbeeld de grafiek voor gasverbruik per maand ophttps://www.energiesite.nl/veelgestelde-vragen/wat-is-een-gemiddeld-gasverbruik/. Daaruit blijkt dat de helft van het jaar het verbruik heel laag is (geen verwarmingsgebruik, alleen stoken voor douchen, koken etc.).


Ik wacht erop dat de eigenaar contact met mij opneemt. Dus dat komt hopelijk goed.

Op dit moment verbruik ik rond 4.5m^3/dag. Dit is natuurlijk inclusieve koken, douchen, spoelen, wasmachine, etc. Vanaf volgende week gaat het kouder worden en ik moet mogelijk ook de slaapkamer meer verwarmen dan nu. Dus het verbruik zal omhoog gaan.

ik verwacht dat de winter behoorlijk koud wordt (ik ben van het vak), en dus zullen de stookosten vanaf rond december tot februari behoorlijk wat hoger zijn dan nu. Maart lagere stookkosten. Vanaf medio April zal ik waarschijnlijk alleen nog de kosten voor warm water en koken hebben. Wat dus neerkomt op stoken van ergens in October tot ergens in April, dus rond 6 maanden aangezien een woning van 17C toch ietsje fris is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

yirara schreef:
...Wat dus neerkomt op stoken ... rond 6 maanden ...

Dat is hetzelfde als wat ik hierboven aangaf.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

yirara schreef:
Dit is natuurlijk inclusieve koken, douchen, spoelen, wasmachine, etc.


Voor dat in bepaalde berekeningen een wasmachine worden meegenomen, deze werken over het algemeen niet op gas Smile.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds