Rene242
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 19
|
Geplaatst: za 16 mrt 2019 14:52 Onderwerp: Bol.com en non-conformiteit |
|
|
Hoi,
Wij hebben een koelkast via bol.com gekocht, welke bij aflevering schade bleek te hebben en dus non-conform was. Bol levert dit niet zelf, maar via een 3e partij, die ook de factuur (en garantie) afgeeft.
Door een interne fout bij Bol is de bestelling voor aflevering geannuleerd, en heeft bol het hele aankoopbedrag na levering teruggestort.
Na verschillende emails dat wij de koelkast willen houden, echter met korting vanwege de schade gaf Bol aan dat dit niet mogelijk was omdat de koelkast inmiddels geretourneerd zou zijn. We zouden een nieuwe koelkast (voor een hoger aankoopbedrag) moeten bestellen, met een beetje korting. Dit bod hebben wij afgeslagen.
De leverancier van de koelkast, deed een paar weken later echter een aanbod om de geleverde koelkast met flinke korting rechtstreeks te kopen, wat we hebben aanvaard. Er is een factuur ontvangen, afgerekend en melding dat eea zou worden afgesloten.
Thans stuurt Bol.com ineens aanmaningen om de geleverde koelkast alsnog in zijn geheel af te rekenen.
Mijn kennis van privaatrecht is beperkt maar het lijkt mij sterk dat Bol een vordering heeft. Ze hebben weliswaar geleverd maar non-conform, daarna niet gereageerd op meldingen daaromtrent en eenzijdig het hele bedrag teruggestort. Daarna wederom geen enkel reactie gegeven op meldingen van onze kant (oa dat de koelkast niet geretourneerd is). Dat de 3e partij het rechtstreeks met ons heeft opgelost maakt dat ze die partij moeten aanspreken, voor zover er al een grondslag is? Ik ben benieuwd of iemand hier een licht op kan schijnen. |
|