Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bij winnen van zaak: voor wie zijn de kosten?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 8:20    Onderwerp: Bij winnen van zaak: voor wie zijn de kosten? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor wie zijn de kosten zoals griffierechten en deurwaarderskosten bij het winnen van een zaak?
Voor wie zijn de kosten als de gedaagde failliet is verklaard na uitspraak van rechter?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 13:01    Onderwerp: Re: Bij winnen van zaak Reageer met quote Naar onder Naar boven

Barbe schreef:
Voor wie zijn de kosten zoals griffierechten en deurwaarderskosten bij het winnen van een zaak?

Uitzonderingen daar gelaten komen deze kosten voor rekening van de verliezende partij.
Quote:

Voor wie zijn de kosten als de gedaagde failliet is verklaard na uitspraak van rechter?

Die kosten komen voor rekening van de failliet en worden als preferente vordering opgenomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Martijn



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 599


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- en toen was er al een antwoord Smile -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK bedankt voor je antwoordt.


Er is geen uitzondering bij deze, maar hoe kan het zijn dat deze kosten bij mij als winnende partij op de rekening staat?

(Het is ook al aangekaart)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn alle vorderingen toegewezen? Is er om een veroordeling in de proceskosten gevraagd? Wat staat er in de uitspraak allemaal over de proceskosten?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is dat ik 1 punt mis in de uitspraak en daar komt bij dat ik niet geheel begrijp wat er staat, grotendeels wel.

Zo staat er bij beoordeling (door rechter)

Gedaagde partij zal als de in het ongelijk gestelde partij in de kosten van de procedure worden veroordeeld.

Dit staat als punt 7 maar in de

Beslissing in kort geding komt dit niet terug.

Is de beoordeling ook uitspraak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De beoordeling hoort ook bij de uitspraak, maar de beslissing zou volgens mij ook iets moeten zeggen over de proceskostenveroordeling.

Dus begrijp ik het goed dat er onder "Beslissing" helemaal niets meer wordt gezegd over de proceskosten? Dan zou dat inderdaad wel eens een foutje kunnen zijn dat wellicht in aanmerking komt voor een herstelvonnis.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat vermoeden had ik dus ook al, dit heb ik ook een aantal keer aangegeven dat "iets" over proceskosten miste bij de uitspraak.
Maar nu wordt het bij mij in rekening gebracht, zoals je kan begrijpen ben ik al in het nadeel doordat het bedrijf failliet is.

Hoe kan ik dit oplossen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Al naar de rechtbank gebeld om te vragen of het wel klopt / of het kan worden rechtgezet? Als ik me niet vergis is er geen officieel geschrift nodig om een herstelvonnis te vragen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 10 apr 2008 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zal ik morgen doen, moet ik dan speciaal naar iemand vragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 17 mrt 2009 11:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog steeds zijn we er niet uit, het kan toch niet zo zijn je er alleen uitkomt via een geschillencommissie.

In het overeenkomst staat dat Griffierecht, deurwaarder uitreksels voor mijn rekening komt.

Mondeling is afgesproken dat hij de proceskosten zou verhalen op tegenpartij. Dit is niet gedaan.

Tevens bij meerdere malen navraag over de rekening krijg ik geen duidelijk antwoordt, hoe dit tot stand is gekomen. Ook heeft hij diverse bedragen dubbel in rekening gebracht, waarbij hij zelf fouten heeft gemaakt.

Tevens heeft hij bij de curator een bedrag ingediend voor zichzelf maar niet voor mijn geleden kosten, zoals salaris e.d.

Tot op heden heb ik netjes betaald, maat het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik nooit een duidelijk antwoordt krijg op vragen en maar blijf betalen, het gaat namelijk over een bedrag van 6000 euro waarvan de helft al voldaan is. In één maand heeft hij 4000 gerekend voor zij diensten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: di 17 mrt 2009 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Barbe schreef:
Tot op heden heb ik netjes betaald
Lijkt op tevens een probleem met de advokaat: zie: http://www.advocatenfactuur.nl/ ; ben benieuwd naar je ervaringen daar
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 17 mrt 2009 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je link!

Inmiddels had ik de situatie al voorgelegd aan een derde, ook deze heeft het idee dat er het een en ander niet klopt.
Ik ga nu een brief sturen met daarin nog een keer de vraag naar uitleg o.a. over de specificatie.

Komt dit niet goed, dan helaas de geschillencommissie.

Aanvullig: hij is dus niet aangesloten bij de Nederlandse Orde van Advocaten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: wo 18 mrt 2009 8:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Barbe schreef:
Ik ga nu een brief sturen met daarin nog een keer de vraag naar uitleg o.a. over de specificatie.

Komt dit niet goed, dan helaas de geschillencommissie.

Aanvullig: hij is dus niet aangesloten bij de Nederlandse Orde van Advocaten.
Je mogelijk verder aan het lijntje te laten houden door de advokaat komt niet sterk over; laatstgenoemde kan in 'de geschillenkommissie' mogelijk met sukses betogen door een onzekere klient in de war te zijn geraakt.
Zou zeggen: een (uitstekend voorbereid, heel geduldig, zeer vriendelijk, volstrekt fatsoenlijk en dus duidelijk) gesprek met de advokaat over de deklaraties èn de gang van zaken of meteen idem naar die kommissie.
M.i. is het sowieso niet handig om iemand, waar je geen gesprek mee kunt voeren, als vertrouwenspersoon te handhaven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Barbe



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: wo 18 mrt 2009 9:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is dat ik van twee personen, waarvan één via de link van jouw vertellen dat ik eerst een aangetekende brief moet zenden naar de advokaat, deze vier weken de kans moet geven om te reageren.

Persoon 1 was heel stellig erin dat er iets niet klopte tevens was zij ook van mening dat bij het winnen van de zaak de gemaakte kosten voor tegenpartij zijn, met uitzondering wat er is afgesproken met advokaat.
Dit was meen ik een student rechten welke vrijwillig advies geeft.

Persoon 2 via jouw link, was ook van mening dat er het één en ander niet klopte aan de rekening, dat advokaat fouten heeft gemaakt in de zaak.
Dat de rekening niet strookt met de zaak.

Vandaag zal ik er nog wel over nadenken, uiteraard snap ik dat je schrijft geef het uit handen, maar op het moment kunnen we geen euro missen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds