Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Beschuldigd negeren rood kruis en moet voorkomen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tjss



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 13:59    Onderwerp: Beschuldigd negeren rood kruis en moet voorkomen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik word beschuldigt van het negeren van een rood verlicht kruis en moet hier eind juni voor voorkomen.
Als eerste zal ik het verhaal in het kort weergeven wat er werkelijk is gebeurd.

Ik reed op 9-12-2020 op de rijksweg A9 naar Amsterdam, waar kort na Alkmaar een ongeval heeft plaats gevonden.
De matrixborden waren allen verlicht en op een gegeven moment op rijbaan 1 een pijl naar rechts.
Hier ben ik rustig onderdoor gereden met de gedachte om in te voegen, na ongeveer 100 meter ging een auto van rijstrook 2 half op rijstrook 1 staan.
Heel stom van mij, om te laten zien wie de grootste plasser heeft ben ik hem veilig links gepasseerd en 5 auto's voor hem ingevoegd in de file.
Dit bleek dus een politieman in burger te zijn die mij heeft geverbaliseerd voor het negeren van een rood verlicht kruis, feitcode R610

Tot zover het ware verhaal en dan nu wat erna is gebeurd en wat ik zelf heb gedaan.

Ik ontving een brief van het CJIB met verzoek om contact, gedateerd 14-12-2020.
Als naïef burger maar gebeld op 11-12-2020(?) en kreeg een BOA aan de lijn.
Deze mevrouw heeft mijn eerlijke verklaring, zoals hierboven omschreven op genomen.
Tevens heb ik de officier van justitie verzocht om de gegevens van de matrixborden op te vragen bij Rijkswaterstaat, omdat nergens de exacte locatie te vinden was.

21-12-2020 Valt de strafbeschikking op de mat 249,00 Euro, ook hier geen exacte locatie gegeven.
Gemeente :Castricum
Plaats :Akersloot
Locatie :Ryksweg(A9), Rijstrook 1

22-12-2020 Ga ik in verzet via de site Eersterechtshulp.nl, kost 10 Euro, maar je hebt een kant en klare brief en ze verzorgen de verzending.

15-1-2021 Maar eens gebeld met CVOM of mijn verzet al is ontvangen, dit is niet het geval en op aanraden nogmaals verzonden via mail.
Krijg meteen bericht dat de mail is ontvangen en zo spoedig mogelijk zal worden behandeld.

18-1-2021 Ontvang een mail CVOM dat het niet is toegestaan te mailen naar dit mail adres.
Kom ik thuis van mijn werk ligt er een brief van het OM, op 29-12-2020 werd er door of namens u verzet ingesteld (werkt lekker daar).

20-1-2021 Briefje van het OM.
Geachte,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw brief.
U heeft ons verzocht om een afschrift van het dossier.
Parket CVOM is nog niet in het bezit van het dossier.
Als wij deze binnen krijgen sturen wij u deze per post.

De officier van justitie.

Dan blijft het heel lang stil.

15-4-2023 Word er een poging gedaan om een gerechtelijke brief af te leveren, deze poging slaagt niet.
Hier voor een afspraak gemaakt om dat op 11-5-2023 te doen.

21-4-2023 Een mail naar CVOM gezonden, om maar eens te vragen of het dossier al was binnen gekomen.
Datums van 20-12-2020 en 20-1-2021 genoemd, en gevraagd of het na 26 maanden compleet is.

25-4-2023 Is het dossier verzonden en wat zit er in.
1Very Happye agent is vroeg begonnen en heeft 9-12-2020 om 6.23 uur de gegevens van mijn auto op gevraagd.

2:Aanvullend proces-verbaal van de BOA van 11-12-2020.

3:Proces-verbaal van de agent opgemaakt 20-1-2021 ( na mijn verklaring).
Nu wel met een locatie, HMP 66.2L.
Zijn verklaring:
Het rijstrooklicht met een (verlicht)rood kruis, brandde boven de 1 rijstrook.
Ter plaatse bestond de rijbaan uit 3 rijstroken.
Ik verbalisant bevond me op 3 ter hoogte van hmp 66.2l en had goed zicht op de afgekruiste rijstrook.
Ik was op de genoemde locatie aanwezig in verband met: ongeval
Verdachte volgde genoemde rijstrook over een afstand van 300 meter.
Reden geen staandehouding:Ik verbalisant reed in privé voertuig en kon het voertuig niet op veilige wijze staande houden.

4:Aanvullend proces-verbaal van de agent van 1-7-2021.
Ik, verbalisant, Naam verklaar het volgende:

Op dinsdag 22 juni, ontving ik van het Parket Centrale Verwerking Openbaar Ministerie(CVOM) , het verzoek om een aanvullende proces verbaal van bevindingen voor een door mij uitgeschreven proces verbaal op woensdag 9 december 2020.

Op woensdag 9 december 2020, omstreeks 05:50 uur, reed ik on mijn privé personenauto in burger gekleed op de rijksweg A9, linker rijstrook, komende vanuit de richting Alkmaar en gaande in de richting van Uitgeest. Hierbij lopen de nummers op de hectometerpalen af.

De rijksweg A9, links, betreft een weg, welke bestaat uit 2 rijstroken en een vlucht/spitsstrook.

Op dat moment was er ter hoogte van hectometerpaal 65.5 links, een incident gaande, waarbij een voertuig op zijn kant lag. Vanwege het incident was rijstrook 1 geblokkeerd en gedeeltelijk afgesloten door middel matrixborden met een rood kruis boven de rijstroken.

Ik zag, terwijl ik stapvoets reed in mijn personenauto reed het volgende:
-ik zag dat rijstrook 1, ter hoogte van paal 66.7 was afgekruist door middel van een matrixbord boven deze rijstrook,
-ik zag na dit kruis geen verkeer op rijstrook 1 rijden,
-ik reed stapvoets verder en zag ter hoogte van hectometerpaal 66.2, dat er één auto op rijstrook 1 mij links passeerde,
-ik zag dat deze auto een Transit was voorzien van kenteken.......,
-ik zag dat er ter hoogte van hectometerpaal 66.1 nog een matrixbord boven rijstrook 1 hing met een voor mij duidelijk verlicht rood kruis,
-ik zag het voertuig met genoemd kenteken door reed op rijstrook 1 en dit rode kruis negeerde,
-ik zag dat het voertuig met genoemd kenteken daarop na ongeveer 300 meter invoegde op rijstrook 2.
-ik zag dat er ter hoogte van hectometerpaal 65.5 hulpdiensten bezig waren op rijstrook 1.

Ik heb daarop direct het kenteken....... en het merk "Transit" opgeschreven.

Bijlage: situatieschets overtreding

Dit proces-verbaal is door mij opgemaakt en afgesloten op 1 juli 2021.
(situatieschets geeft plaats matrixborden weer en probeer die in een volgende post te scannen)

Veel informatie maar niet de gevraagde matrixborden.

Wat heb ik zelf gedaan en vragen:
Gemaild naar Rijkswaterstaat, kost een paar mailtjes voor dat je de juiste afdeling hebt, maar ze hebben hun zaakjes goed op orde.
Heb een lijst gekregen van hoe de matrixborden verlicht waren, hier uit blijkt dat matrixbord 66.7 niet rood gekruist is, maar een verdrijvingspijl aangeeft.
Het is 9 december, bijna de kortste dag van het jaar, is het dan geloof waardig dat een agent 700 meter ver kan kijken.
Als ik zijn verhaal volg dan ben ik de hulp diensten tot op 300 meter genaderd, denk je dan niet dat die mensen zich rot geschrokken zouden zijn. Je zou dan toch verwachten dat een agent me daar zou staande houden.

Bedankt voor het lezen.

Vragen:
1:Is het verstandig om dit alvast aan de rechter te schrijven?
2:Heeft het zin om je te beroepen op dat het zolang duurt (Europese wet zeg ik uit mijn hoofd)
3:Heeft het zin om je hier tegen te verweren.
4:Iemand een suggestie.

Vriendelijke groet J.Stendert
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tjss



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2023 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag weer gewerkt aan mijn verdediging.
Hoop dat de rechter deze wil voorlezen, openbaarspreken gaat bij mij lang duren Very Happy

Edelachtbare heer/vrouwe,

In een poging mij te verweren tegen deze valse beschuldiging, zou ik de volgende punten willen aanvoeren.

1:Schending van de redelijke termijn, artikel 6 van het Europese verdrag van de rechten van de mens.
Op 22-12-2020 is het verzetschrift verzonden en op 29-12-2020 als ontvangen bevestigd.
In het verzetschrift word gevraagd om een afschrift van het dossier, voorzien van alle onderliggende stukken.
Deze heb ik na nogmaals een mail op 21-4-2-23, eindelijk ontvangen op 25-4-2023.
Dit is bijna 28 maanden later.


2: Lijst verlichting matrixborden.
In het verzoek om contact,wat een verhoor bleek te zijn, heb ik de officier van justitie verzocht een lijst van de verlichting van de matrixborden op te vragen bij Rijkswaterstaat.
Dit is namelijk alleen mogelijk met een exacte locatie en tijd, dit was voor mij niet mogelijk daar ik de gegevens niet tot mijn beschikking had.
Na 28 maanden als ik eindelijk de gegevens heb ontvangen het zelf maar geprobeerd bij Rijkswaterstaat, tot mijn grote genoegen hebben ze deze gegevens nog.
Ik voeg de lijst als bijlage A toe met uitleg hoe hij gelezen moet worden, alles gekregen van Rijkswaterstaat(hulde).
Hier uit blijkt dat het matrixbord boven rijstrook 1 niet zoals in de situatieschets van de agent een rood verlicht kruis weergeeft, maar een verdrijvingspijl naar rechts zoals in mijn verklaring van 11-12-2020.
Vind het knap van de agent, dat hij aan de achterkant van het matrixbord kan zien hoe hij verlicht is en dit onder ambtseed verklaart.


3: De onwaarschijnlijkheid van wat de agent heeft kunnen zien.
Het is 9 december, bijna de kortste dag van het jaar, tien voor zes in de ochtend, dan is het nog aarde donker kan ik u vertellen.
In bijlage B ziet u hoeveel vrijzicht je rond 5.50uur hebt, zoals u ziet is dit niet heel veel.
Als u wilt aanvoeren dat er geen file of geen verkeer was, wil ik u er op wijzen dat de agent verklaart stapvoets verder te rijden.
Dan terug naar de vermeende plaats waar het zou hebben plaats gevonden, de A9, deze buigt met een flauwe bocht af naar links.
Ik vraag u of u zich kan voorstellen met bijlage B in uw achterhoofd, dat ik 500 meter verder invoeg en 700 meter verder er hulpdiensten aan het werk zijn en dat de agent dat kan zien.
Als het u nog niet overtuigd, dan ben ik de hulpdiensten tot op 200 meter genaderd en zien zij lichten op zich af komen, denkt u niet dat zij zich kapot schrikken en niemand er melding van maakt.
Je zou verwachten dat iemand ter plaatste mij staande houd en mijn rijbewijs inneemt.


4:Wat is het nu.
Na 28 maanden mag ik de processen-verbalen eindelijk ook lezen, wat valt op.
In het proces verbaal van bevindingen van 1-7-2021 is eindelijk een waarheid te vinden.
De agent schrijft dat op woensdag 9 december 2020, omstreeks 05:50 uur, reed in mijn privé personenauto, in burger gekleed op de rijksweg A9, linker rijstrook, komende vanuit de richting Alkmaar en gaande in de richting van Uitgeest.
Dit is rijstrook 1 en word na de verdrijvingspijl rijstrook 2, dit klopt ook beter met wat er werkelijk is gebeurt.
Ten tijde dat de agent onder de matrixborden op 66.7 door reed was deze waarschijnlijk rood gekruist, maar toen ik iets later er onderdoor reed was deze veranderd in een verdrijvingspijl naar rechts.
De agent dacht dat ik een rood kruis negeerde en wilde mij blokkeren, wat niet lukte, en ik voegde 5 auto's voor hem in, een daar gaan we weer 300 meter voor het rode kruis.
Geen idee waarom hij hiervoor een verhaal heeft verzonnen met een situatieschets, die niet klopt met de werkelijkheid en zijn proces-verbaal van bevindingen.
Het helpt niet met het vertrouwen hebben in de politie, in het OM nog minder, deze fouten kunt u er ook uithalen.
Geeft in ieder geval aan dat je nooit moet meewerken met Openbaar Ministerie, ze zijn er niet voor de burger.

5:Slot.
Zijn er winnaars of verliezers vandaag?
Ik denk alleen verliezers, als je kijkt naar wat een tijd het u en mij kost.
Ik weet wat er is gebeurd, maar dat is lastig te bewijzen.
De boete doet mij op zich niet zo heel veel, maar een strafblad voor iets dat je niet hebt gedaan doet zeer.

Mijn enige hoop op gerechtigheid is gevestigd op u Edelachtbare

Vriendelijke groet J.Stendert


Ik kan niet vinden hoe je bestanden toevoegt, maakt het verhaal duidelijker.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds