Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 24 mei 2024 0:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ben jij ook net begonnen aan de OU?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 8 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Emma

Emma

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 11:04    Onderwerp: Ben jij ook net begonnen aan de OU? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo iedereen,

Ik ben net begonnen aan mijn studie bij de OU.
Nu heb ik en vraagje, hebben wij een vaste studie begeleider en zo ja waar vind ik die?

Zoals StevenK al meerdere malen op dit forum heeft aangegeven werken de discussie groepen en het forum van de OU niet naar behoren.
Vandaar dat ik nieuwkomers naar dit forum heb verwezen.
Ik weet dat er al studenten, van de OU, zich hier de afgelopen dagen hebben aangemeld.

Dus, om terug te komen op mijn vraag over studiebegeleiding.
Er zal vast wel ergens geschreven staan hoe dit werkt, maar ik heb nog geen tijd gehad om alle informatie op mijn "eigen werkplek" door te nemen. Vandaar dat ik het op deze manier probeer.

Mijn studiecentrum is in Eindhoven.

Wie kan me helpen?


Emma


Laatst aangepast door Emma op za 27 mei 2006 12:13, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 11:49    Onderwerp: Re: Ben jij ook net begonnen aan de OU? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Emma schreef:
Dus, om terug te komen op mijn vraag over studiebegeleiding.
Er zal vast wel ergens geschreven staan hoe dit werkt, maar ik heb nog geen tijd gehad om alle informatie op mijn "eigen werkplek" door te nemen. Vandaar dat ik het op deze manier probeer.

Hoe de studiebegeleiding werkt verschilt per docent en per vak; voor een aantal vakken worden begeleidingsbijeenkomsten gehouden. Er zijn enkele docenten die actief meedoen in de discussiegroepen / op blackboard (Bax, Temme, Severeyns zijn echt actief). Er zijn, behalve deze, nog meer docenten die ook adequaat reageren op e-mails. Daarnaast is er een rooster, via www.extranet.ou.nl -> service & informatie te vinden, wanneer welke docent op welk nummer bereikbaar is.

Het uitgangspunt is tenslotte dat bij elk vak het OU-werkboek de docent vervangt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Emma

Emma

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik wist wel dat dit sneller zou werken dan mijn discussiegroep op de OU. hihi

Uiteraard weet ik dat het OU-werkboek de docent vervangt.
Ik wist ook al dat er begeleidingsbijeenkomsten werden gegeven, maar die zijn al geweest omdat ze aansluiten bij het kennismakingstraject.
Zelf ben ik gestart met een "losse cursus".
Nu weet ik tenminste, mocht ik er echt niet meer uitkomen, waar ik een begeleider kan vinden.
Mijn streven is namelijk om in augustus tentamen te gaan doen.
Maar voordat de discussiegroep weer echt actief zal gaan worden is het waarschijnlijk al september, als het volgende kennismakingstraject start.

Dus ....., bedankt voor de informatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn indruk is tot nu toe dat je met zelfstudie een heel eind kunt komen met het materiaal. Daar is het natuurlijk ook wel op gemaakt, zeg maar.

Wat je ook kunt proberen is in de algemene discussiegroep van Nederlands Recht een vraag te stellen, daar zijn veel rechten studenten ook nog wel aan het meekijken.

Ben wel benieuwd met welke cursus je begonnen bent als dat niet de basiscursus zelf is Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Mijn indruk is tot nu toe dat je met zelfstudie een heel eind kunt komen met het materiaal. Daar is het natuurlijk ook wel op gemaakt, zeg maar.

Je kunt iig tot halverwege je master komen met zelfstudie Smile Het materiaal is, voor althans, zo goed, dat ik echt nog niet inhoudelijk hulp van een docent nodig heb gehad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Emma

Emma

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M bedankt voor de tip.
En welke studie ik volg?
Basiscursus Recht, maar dan als "losse cursus" i.p.v. het kennismakingstraject.

En voor StevenK.
Ik heb we waarschijnlijk te vroeg druk gemaakt.
Maar is de OU dan zo veel makkelijker dan een andere Universiteit?
Met als gevolg dat ik dadelijk een vrij waardeloos papiertje bij elkaar aan het sparen ben?
Of is het zelfstudie materiaal gewoon zo goed?

Daar ben ik wel benieuwd naar!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Emma schreef:
Maar is de OU dan zo veel makkelijker dan een andere Universiteit?

Nee; maar ik ben iemand die veel makkelijker uit boeken leert dan van een docent.
Quote:

Met als gevolg dat ik dadelijk een vrij waardeloos papiertje bij elkaar aan het sparen ben?
Of is het zelfstudie materiaal gewoon zo goed?

Er zit wel wat variatie in, maar in principe is het materiaal erg goed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Emma

Emma

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 15:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ben ik weer helemaal gerustgesteld! hihi

Vandaag zijn mijn wettenbundels eindelijk binnen gekomen, en kan ik me dus vol enthousiastme op mijn studie gaan storten.
En nu maar hopen dat ik ook goed uit boeken kan leren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je soms ook hoort hoeveel mensen voor bepaalde vakken zakken, dan is het toch allemaal niet zo heel makkelijk Razz

De discussiegroep van de basiscursus wordt geloof ik niet meer begeleid door Temme maar door iemand anders? Temme was altijd wel (over)actief. Als het goed is zouden er nu veel mensen aanwezig moeten zijn aangezien het kennismakingstraject voorbereid voor het tentamen eind juni. En een aantal zullen vast nog tot en met eind augustus blijven hangen voor het tentamen dan.

P.s. schrik niet te hard van de eerste paar hoofdstukken uit het boek! Eventueel overslaan en pas aan het einde lezen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Als je soms ook hoort hoeveel mensen voor bepaalde vakken zakken, dan is het toch allemaal niet zo heel makkelijk Razz

Yep; dit semester was ook het integratiepracticum (afsluiting van de bachelor) een redelijke slachting... Overeenkomstenrecht, verbintenissenrecht, goederenrecht, en vooral materiëel en formeel strafrecht zijn ook bekende struikelblokken.
Quote:

De discussiegroep van de basiscursus wordt geloof ik niet meer begeleid door Temme maar door iemand anders? Temme was altijd wel (over)actief.

volgens http://www.extranet.ou.nl/studie-alg-cursus/r01152/index.htm is 'ie nog steeds de begeleider ?
Quote:

P.s. schrik niet te hard van de eerste paar hoofdstukken uit het boek! Eventueel overslaan en pas aan het einde lezen!

Ik vond 't tentamen ontzettend meevallen; wel was het makkelijk dat ik ook inleiding bestuursrecht en inleiding staatsrecht tegelijkertijd bestuurd heb.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 22:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, Winfried Temme is examinator, dus vandaar dat je hem op die pagina tegenkomt.

Theo Wissing en Stien de Vey Mestdagh (?) zijn de discussiegroep begeleiders. Is geloof ik zo'n jaar geleden gewijzigd. Voorheen was dat Winfried Temme ipv Theo Wissing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht is de basiscursu al overgegaan op Black Board?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 6:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Nee, Winfried Temme is examinator, dus vandaar dat je hem op die pagina tegenkomt.

Ja, maar je komt 'm ook in *alle* discussiegroepen tegen Smile
Quote:

Theo Wissing en Stien de Vey Mestdagh (?) zijn de discussiegroep begeleiders. Is geloof ik zo'n jaar geleden gewijzigd. Voorheen was dat Winfried Temme ipv Theo Wissing.

Ah, ok. Is voor mij al weer 3 jaar geleden dat ik ermee bezig was.
M schreef:
Wellicht is de basiscursu al overgegaan op Black Board?

Geen flauw idee; da's één van de 'mooie' dingen van blackboard: je kunt alleen je 'eigen' vakken bekijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kwaliteit van de OU gaat wat dat betreft hard achteruit. In de overgang gooien ze de helft van de studenten in black board voor een bepaald vak en de andere helft moet in de discussiegroep het maar zien te rooien. De respons is vaak al niet zo hoog, moet je het vooral in 2-en splitsen...

En er zijn inderdaad een paar van die docenten waarvan je je afvraagt waarom ze zeggen dat ze weinig tijd hebben voor de discussiegroep, terwijl je ze dan ineens in compleet andere, niet tot hun discipline behorende, discussiegroepen ziet opduiken. Controle politie lijkt het wel Razz

Ik heb overigens nog geen toegang tot Black Board. Ik behoor tot die helft die het maar op de discussiegroep moet zien te rooien Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 10:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Kwaliteit van de OU gaat wat dat betreft hard achteruit. In de overgang gooien ze de helft van de studenten in black board voor een bepaald vak en de andere helft moet in de discussiegroep het maar zien te rooien. De respons is vaak al niet zo hoog, moet je het vooral in 2-en splitsen...

Probleem is dat ze voor dit soort dingen meer gebruik maken van onderwijstechnologen dan van mensen met verstand van zaken.
Quote:

En er zijn inderdaad een paar van die docenten waarvan je je afvraagt waarom ze zeggen dat ze weinig tijd hebben voor de discussiegroep, terwijl je ze dan ineens in compleet andere, niet tot hun discipline behorende, discussiegroepen ziet opduiken. Controle politie lijkt het wel Razz

Ik heb overigens nog geen toegang tot Black Board. Ik behoor tot die helft die het maar op de discussiegroep moet zien te rooien Rolling Eyes

Ik heb nu voor één vak BB toegang, het andere heb ik vanaf het moment dat ik 't gehaald heb al geen toegang meer; daarnaast zit in het gebruikersoverleg of hoe dat gremium ook heet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 8 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds