Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 23:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Belasting vooruit betalen-zonder.,,,,,,
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2009 14:21    Onderwerp: Belasting vooruit betalen-zonder.,,,,,, Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn zoon heeft een belasting-aanslag gehad over de periode 2007.
waarin hij in dat jaar veranderd is van baan,de aanslag kwam NA het invullen van de formulieren.Het klopt! (betalen voor 19 april)
Nu tot onze stomme verbazing, krijgt hij over 2008 ook eenzelfde aanslag- als voorschot, (te betalen voor 12 april) terwijl hij de formulieren nog invullen moet (die ook door de belasting zijn opgestuurd) en hij dezelfde baan heeft als eind 2007, deze berekening klopt niet het scheeld 4,00 euro in teruggaaf over 2008.
Mag dit allemaal zomaar,of kan hij hier kwijtschelding voor aanvragen, zodat de belasting de formulieren afwacht van de opgave van 2008.Hij is 18 jaar, en zou in 1 mnd een dik mnd salaris moeten wegbrengen.
hij zou dan NIET in zijn levensonderhoud kunnen voorzien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2009 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij kun je altijd in termijnen betalen bij een voorlopige aanslag.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel; je hebt een leuk bedrag terug-ontvangen in 2007,
Zal de belasting dan ook zo vlot zijn met een verlopige teruggave,in 2008, terwijl je je formulieren nog NIET ingevuld en opgestuurd hebt.

Er word in dit geval een bezwaarschrift ingediend, op ongegronde gegevens, over 2008.

Ik vind het antwoord ook niet vast,Bona fides,
Het is volgens jou, maar ik wil weten, vanuit het regelement van de belasting-dienst,
vind de vraag onvolledig beantwoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
Stel; je hebt een leuk bedrag terug-ontvangen in 2007,
Zal de belasting dan ook zo vlot zijn met een verlopige teruggave,in 2008, terwijl je je formulieren nog NIET ingevuld en opgestuurd hebt.

Wie weet, maar ik zou liever geen geld van de belasting ontvangen dat ik later weer MET HEFFINGSRENTE moet terugbetalen. Wat je zelf te veel aan de belastingdienst betaalt krijg je vanzelf terug, met rente. En die rente is hoger dan die van je spaarrekening.

Quote:
Ik vind het antwoord ook niet vast,Bona fides,

Je vraag was "Mag dat allemaal zomaar". Dat lijkt mij een retorische vraag.

Je kunt bezwaar maken, zoals de voorlopige aanslag vermeldt en wat blijkbaar al is gedaan.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

6 maart (morgen)word er naar de belastingdienst gegaan, eerst persoonlijk vragen, zoniet dan daar bezwaarschrift indienen,
+ de echte formulieren in vullen van 2008,
Dan kunnen ze met de juiste gegevens daaruit een oordeel trekken,
Na de berekening die wij hebben gemaakt moet de belasting mijn zoon een nullig bedrag van 4 euro terug betalen,


In ieder geval bedankt voor je toelichting Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb trouwens wel vaker gemerkt dat de belastingdienst de voorlopige aanslag baseert op bedragen van soms vele jaren geleden. Waarom het niet slimmer kan weet ik niet, maar zolang je de bedragen (eventueel gespreid) kunt opbrengen, kun je het zien als een heel veilige manier van sparen. Bovendien hoef je vorderingen op de belastingdienst niet in Box 3 op te geven, dus effectief krijg je nog 1,2% extra (als je spaargeld hebt).

Als je het geld nodig hebt is het natuurlijk een ander verhaal. Op zich heeft de belastingdienst natuurlijk niet het recht om meer te vragen dan waar ze wel recht op hebben, maar het middel om je daartegen te verzetten is een bezwaarschrift (en misschien lukt het morgen op een informele manier ook).

Als je de gang van zaken onbehoorlijk vindt, is het mogelijk een klacht in te dienen. Geen idee of de nationale ombudsman zich hier al eens over heeft uitgelaten (moet bijna wel).

Het probleem is groter als je ten onrechte een hoge voorlopige teruggaaf krijgt. Je moet dat geld niet kwijtraken (op Icesave zetten of zo... auw), en het valt niet mee om er op je spaarrekening voldoende rendement op te maken om er de heffingsrente van te voldoen. En ik dacht te weten dat je er zelfs geen bezwaar tegen kunt maken (maar kan daar nu even geen bevestiging van vinden).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 9:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, als je een verlopige aanslag terug ontvangt is het zeer zeker beter dit bedrag appart te zetten, (ik bedoel dus niet een luttig bedrag van 4 euro),de meeste maken het al op ,voordat de definitieve beschikking is binnengekomen,in hun eigen nadeel als er toch een verkeerde berekening is gemaakt.

het bezwaar wat je aan kan tekenen, staat toegelicht op de achterzijde van de verlopige aanslag.

ik zal verder meededelen hoe de belastingdienst hierop zijn baseringen doet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip








Berichten: 194


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bona Fides.

Conclusie: belastingdienst, De verlopige aanslag van 2007 (met recht )betalen.
Verlopige aanslag 2008 ongegrond, was 0,0 mochten we inlijsten.
Wel de belasting-formulieren, uiteraard invullen,(2008),daarna bericht,

Groet. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds