Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 22:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aansturen op ontslag tijdens proeftijd?!
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stefke1234



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2019 23:08    Onderwerp: Aansturen op ontslag tijdens proeftijd?! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi, ik heb een vraag mbt aansturen op ontslag tijdens de proeftijd.
Eerst een situatie schets:
Ik heb een aantal maanden in de WW gezeten. Ik ben net weer gestart in een, naar het zich liet aanzien, leuke en geschikte baan op niveau (WO). Vol enthousiasme ben ik gestart, alleen vanaf dag 1 heb ik een slecht gevoel gehad. Ontvangst was belabberd, het inwerken beneden alle peil, het niveau van de werkzaamheden maximaal MBO. Ik heb inmiddels twee gesprekken gehad waarin ik op een constructieve en positief kritische wijze heb geprobeerd uit te leggen wat ik mis, dat het nog niet is wat ik er van verwacht en gevraagd hierbij hulp te bieden. Ipv hulp kreeg ik voornamelijk kritiek op mijn werkhouding en sfeer die ik mee zou brengen. In mijn ogen geheel onterecht en vooral heel onverwachts. Het feit dat er na zo’n korte periode zoveel kritiek (ook persoonlijk) en zo weinig bereidheid tot meedenken en -werken is heeft mij enorm geraakt. Ik ga inmiddels met lood in mijn schoenen naar mijn werk en moet er niet aan denken hier lang te moeten blijven werken. Ik slaap slecht en mijn zelfvertrouwen heeft een enorme deuk opgelopen. Wat een nieuwe start had moeten zijn is inmiddels een nachtmerrie geworden.
Ik zit nog in mijn proefperiode, maar kan het me financieel niet veroorloven zelf de stekker eruit te trekken, omdat ik dan geen WW meer zou krijgen.
Nu heb ik komende week weer een gesprek waar we de voortgang bespreken. Omdat het een klein bedrijf betreft (minder dan 10 werknemers) en er veel werk ligt denk ik niet dat ze uit zichzelf mijn contract beëindigen.
Als ik nu tijdens mijn gesprek meld dat ik nog steeds niet tevreden ben, maar daar zelf geen conclusies aan verbind, maar dat ik me zou kunnen voorstellen dat zij dat wel willen en eigenlijk ook zouden moeten doen. Brengt mij dat in gevaar voor een eventuele ww-aanvraag? Kan mijn werkgever mij verantwoordelijk houden voor een onwerkbare situatie? Wat zijn andere mogelijke (negatieve) scenario’s als ik een dergelijke stap zet?
Of heeft iemand nog een gouden tip wat te doen om hier zo snel mogelijk weg te kunnen met de mogelijkheid weer een ww-uitkering aan te vragen?

Groet, Stef
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ojajoh



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 29


BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het klopt dat je je recht op WW verspeelt als je door eigen schuld je baan verliest. Maar mij lijkt het (maar ik laat me graag verbeteren) dat je niet je WW-uitkering verliest in jouw geval, mits je maar binnen de proeftijd opzegt. Het is toch niet voor niets een proeftijd voor zowel werkgever als werknemer ? Net zoals de werkgever binnen de proeftijd op kan zeggen zonder verdere opgaaf van redenen , kan jij dat ook toch ?

Natuurlijk heb je als je WW ontvangt wel een inspanningsverplichting om zo snel mogelijk ander werk te vinden, en het is een utopie om te denken dat je dan alleen maar hoeft te reageren op leuke baantjes die aansluiten op je scholing.

Wat dat betreft is de enige gouden tip die ik kan geven is om snel een andere baan aan te pakken. Een baan die misschien niet helemaal voldoet aan je verwachtingen , maar waar je je in ieder geval iets beter op je plek zit dan nu. En dan tegelijkertijd actief op zoek gaan naar ander werk die beter aansluit op je wensen en opleiding. Zo ben je in ieder geval verlost van het UWV, en heb je toch je inkomsten. Bovendien, een WW-uitkering is ook maar van voorbijgaande aard en voordat je het weet zit je alsnog in de bijstand,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019 19:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ojajoh schreef:
Maar mij lijkt het (maar ik laat me graag verbeteren) dat je niet je WW-uitkering verliest in jouw geval, mits je maar binnen de proeftijd opzegt.

Dit soort aangelegenheden lijkt me te belangrijk om als advies maar wat te gokken. Op de UWV site staat "Als u zelf ontslag neemt, krijgt u meestal geen WW-uitkering. Dat geldt ook als u ontslag neemt in uw proeftijd. Als u een WW-uitkering aanvraagt, beoordelen wij altijd de reden van uw ontslag en de omstandigheden waaronder u zelf ontslag nam."
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds