Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 10 jun 2024 0:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

80.000 euro boete wegens spam?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 16:01    Onderwerp: 80.000 euro boete wegens spam? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Vandaag kreeg ik een brief binnen van een advocaat van een datingsite op internet. Hierin staat vermeld dat ik 80 berichten heb achtergelaten die verwijzen naar mijn website. Ze stellen dat ik in strijd heb gehandeld met de geaccepteerde voorwaarden van de site.
Nu staat er 1000,- x 80= 80 000 euro wat ik binnen 5 dagen moet voldoen. Doe ik dit niet dan zal er volgens de brief zonder aankondiging een rechtsmaatregel komen. Jullie begrijpen vast dat een jongen van 25 dit niet zomaar op kan hoesten.

Nu mijn verhaal:
Ik heb een eigen website gemaakt waarin ik reclame maak voor bestaande dating sites op internet. (zo ook de site die me nu aanklaagt?) Mensen kunnen hun ervaringen hierop kwijt over de datingsites en informatie vinden. Ik zie dit als positieve reclame en snap niet waarom ik daarom deze brief heb gekregen. Dat ik zo`n 80 berichtjes heb gestuurd naar een gedeelte van de leden met de tekst kijk ook eens op www.. klopt.
HEEFT IEMAND ENIG IDEE HOE IK HIERMEE AAN MOET?

IK zit met mijn handen in het haar en ben erg bang voor de consequenties. Ik heb geen enkele waarschuwing gehad het was meteen deze brief waar ik erg van geschrokken ben.

De site die me dit heeft gestuurd = http://www.partnervanjedromen.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
timo



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi mx4,

Jee dat is schrikken zeg! Gelukkig hebben de tegeltjes gelijk die zeggen dat de soep bijna nooit zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend.

Hou er rekening mee dat er een verschil is tussen een 'boete' en een 'schadevergoeding'. Een boete kan door de rechter worden opgelegd als je een strafbaar feit hebt begaan. Nu is spammen inderdaad een strafbaar feit, maar uit je verhaal blijkt niet dat je vervolgd wordt en ik denk ook niet dat het OM daar zo snel aan zal beginnen.

De advocaat vordert dus schadevergoeding. Dat is precies wat het woord zegt: vergoeding van de schade die het andere datingbedrijf heeft geleden door jouw spamactie. Deze actie wordt dan als 'onrechtmatige daad' gekwalificeerd, omdat je door te spammen de algemene voorwaarden van de site schendt. Bij de schadevergoeding mag je overigens ook nog 'onrechtmatig genoten voordeel' optellen.

In jouw geval kan die andere datingsite dus vorderen:
1) het geld dat het ze gekost heeft om jouw onrechtmatige berichtjes te versturen (dit lijkt me te verwaarlozen),
2) de winst die ze niet gemaakt hebben doordat mensen jouw site hebben bezocht ipv die van hun,
3) de winst die jij daarmee gemaakt hebt, en
4) de redelijke kosten die zij maken om deze schade vast te stellen.

Dit lijkt mij nevernooit op te tellen tot 80.000 euro!

Kun je aangeven waar de advocaat het bedrag van 1000 euro per bericht op baseert? Staat er bijvoorbeeld een dergelijk bedrag in de algemene voorwaarden? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de rechter daar ook maar een spaan van heel laat, maar ik weet niet voldoende van contractenrecht om daar iets over te zeggen.

Als je de (juiste passages uit) de brief van de advocaat hier post (anonimiseer wel even!) dan kunnen we je vast vertellen hoe je het beste kunt reageren.

Succes, Timo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Timo,

Alleerst bedankt voor je uitgebreide reactie. dat doet me al een beetje goed om te lezen. Kan me gedachten er niet vanaf zetten omdat het zo`n hoog bedrag is. Wat betreft de 1000 euro: dit staat in de algemene voorwaarden in de desbetreffende website.

Bij deze de brief:

dagtekening 12 februari 2007

Cliente mevr *anoniem wendde zich tot mijn kantoor terzake van het navolgende.

Cliente exploiteert een website met de naam www.partnervanjedromen.nl cliente heeft vastgesteld dat u op die website een profiel heeft aangemaakt. Om die procedure af te kunnen ronden dient u zich akkoord te verklaren met toepasselijkheid van de door cliente gehanteerde algemene voorwaarden.

Vervolgens heeft u maar liefst 80 berichten achtergelaten die zonder enige uitzondering verwijzen naar de door u geexploiteerde website www*anoniem Hierdoor heeft u gehandeld in strijd met artikelen 6 en 8 van de door u geaccepteerde algemene voorwaarden zoals die door cliente worden gehanteerd.

Overtreding van artikel 8 leidt tot een direct door cliente opeisbaar te stellen boete van euro 1000 per overtreding. U bent cliente derhalve een bedrag van euro 80.000,- verschuldigd. Hierdoor sommeer ik u er voor zorg te dragen dat voormeld bedrag van euro 80.000,- uiterlijk 17 februari 2007 is bijgeschreven ten gunste van rekeningnr *anoniem tnv * anoniem. In geval van niet tijdige betaling zal ik zonder nadere aankondiging namens cliente tot rechtsmaatregelen tegen u overgaan.

Overigens acht cliente uw handelen naast strijdig met de door cliente gehanteerde en door u geaccepteerde voorwaarden tevens onrechtmatig. Namens cliente sommeer ik u dan ook uw onrechtmatige en inbreukmakende activiteiten te staken en gestaakt te houden. Indien cliente vast stelt dat u zich na deze datum nog schuldig maakt aan enigerlei wijze van misbruik van de site van cliente, dan zal terstond een kort geding tegen u aanhangig worden gemaakt.

Inmiddels verblijf ik,

Hoogachtend (getekend)

*anoniem advocaat


p.s wellicht moet het topic even verplaatst worden naar Civiel recht
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van wat ik er zo in de AV van zie zou het volgende dan wellicht van toepassing zijn:

Quote:
6.6 Het lid verklaart dat de persoonlijke gegevens van derden, waarover het lid via PvjD beschikt, niet te zullen gebruiken voor enig doel, inclusief het overdragen van deze gegevens aan derden of het versturen van mailings aan personen over wiens gegevens het lid via PvjD beschikt. Het lid verklaart geen 'junkmail', 'spam', kettingbrieven, 'mailings' of bulk-verspreiding van e-mail aan leden of voormalig leden te zullen distribueren.

en
Quote:
Artikel 8 Spam/harvesten

8.1 Het gebruik van (persoons)gegevens van leden die door hen via partnervanjedromen.nl openbaar zijn gemaakt, waaronder mede -maar niet beperkt tot- e-mailadressen van leden is enkel en alleen toegestaan met het oog op het tot stand laten komen van contacten, vriendschappen en/of relaties tussen de betrokken leden. Het is onder geen beding toegestaan de (persoons)gegevens te verwerken voor enig ander doel, hetgeen onder meer inhoudt dat verboden is:
- het (ongevraagd) initiëren van iedere vorm van commerciële communicatie door middel van e-mail, fax, SMS, MMS, post of anderszins met lid(leden), althans het direct of indirect promoten van de goederen, diensten (waaronder mede, doch niet uitsluitend, bemiddelingsdiensten) of het imago van een onderneming, organisatie of persoon voorzover een en ander niet betrekking heeft op het tot stand laten komen van een vriendschap tussen de betrokken leden;
- iedere andere vorm van ongevraagde communicatie;
- e-mailadressen van leden te verzamelen om welke reden dan ook.

8.2 Indien een lid geheel of gedeeltelijk in strijd handelt met het in dit artikel bepaalde verbeurt hij, zonder nadere waarschuwing of ingebrekestelling en zonder dat daartoe rechterlijke tussenkomst is vereist, een direct opeisbare boete van € 1.000,- (duizend euro) per gebeurtenis, waarbij het gebruik van een (persoons)gegeven geldt als één gebeurtenis, zulks onverminderd het bepaalde in artikel 11 hieronder, alsmede onverminderd het recht van PvjD om nadere rechtsmaatregelen tegen het lid de leden te nemen en schadevergoeding te eisen.


Is jouw site commercieel? Uit je verhaal lijkt me dat niet het geval te zijn, maar goed, beter even vragen.

Dat "iedere andere vorm van ongevraagde communicatie" uit punt 8 vind ik trouwens wel een heeeeeeeeeele vage bepaling.

Enfin, terug naar je vraag: het lijkt me toe dat je als privé-persoon/bezoeker van de site best mag verwijzen naar een verzamelsite waar ervaringen met deze datingsite en andere sites beschreven staan. Ik kan me voorstellen dat partnervanjedromen niet echt blij is wanneer jij bezoekers attendeert op andere sites. Aan de andere kant: iemand die via deze weg op zoek gaat naar een date komt daar toch al wel heel gemakkelijk op terecht.

Die eis van 80.000 is echt bizar. Men had je op zijn minst eerst even kunnen verzoeken met het mailen te stoppen. Hoe zijn ze daar trouwens achtergekomen, weet je dat? Want:

Quote:
2.12 E-mail-berichten die door u aan andere leden worden verstuurd en chatsessies tussen u en een ander lid worden door PvjD als privé-gegevens behandeld. PvjD behoudt zich het recht voor om naar aanleiding van klachten van andere leden maatregelen te nemen. Deze maatregelen zijn beschreven in de algemene voorwaarden.

_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
timo



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi mx4,

Dankjewel voor het overtypen van de brief, dat maakt het een stuk duidelijker. De laatste alinea verwijst naar de 'onrechtmatige daad' waar ik het in mijn eerste post over had. Daar hebben ze dus, denk ik, gelijk in, maar het zal om een stuk minder geld gaan.

Dan wat betreft de rest van de brief. Houd er ten eerste rekening mee dat een rechter altijd vanwege 'redelijkheid en billijkheid' van het bepaalde in een overeenkomst mag afwijken. Om die reden zal je, als het tot een rechtzaak komt, echt niet die 80.000 euro hoeven te betalen. Ik begin hiermee om je in ieder geval gerust te stellen. Je zal bij een rechtzaak waarschijnlijk wel een advocaat nodig hebben, wat je op kosten zal brengen.

Nu dan over de algemene voorwaarden, want over het algemeen ziet men een aanspraak op 'redelijkheid en billijkheid' als een laatste redmiddel. In de wet (art. 233 BW) staat dat een beding in algemene voorwaarden vernietigbaar is als hij 'onredelijk bezwarend' is. Je wilt dus argumenten geven waarom het artikel 8 volgens jou onredelijke bezwarend is.

Artikel 8 heb ik van de site geplukt:
Quote:
Artikel 8 Spam/harvesten

8.1 Het gebruik van (persoons)gegevens van leden die door hen via partnervanjedromen.nl openbaar zijn gemaakt, waaronder mede -maar niet beperkt tot- e-mailadressen van leden is enkel en alleen toegestaan met het oog op het tot stand laten komen van contacten, vriendschappen en/of relaties tussen de betrokken leden. Het is onder geen beding toegestaan de (persoons)gegevens te verwerken voor enig ander doel, hetgeen onder meer inhoudt dat verboden is:
- het (ongevraagd) initiëren van iedere vorm van commerciële communicatie door middel van e-mail, fax, SMS, MMS, post of anderszins met lid(leden), althans het direct of indirect promoten van de goederen, diensten (waaronder mede, doch niet uitsluitend, bemiddelingsdiensten) of het imago van een onderneming, organisatie of persoon voorzover een en ander niet betrekking heeft op het tot stand laten komen van een vriendschap tussen de betrokken leden;
- iedere andere vorm van ongevraagde communicatie;
- e-mailadressen van leden te verzamelen om welke reden dan ook.

8.2 Indien een lid geheel of gedeeltelijk in strijd handelt met het in dit artikel bepaalde verbeurt hij, zonder nadere waarschuwing of ingebrekestelling en zonder dat daartoe rechterlijke tussenkomst is vereist, een direct opeisbare boete van € 1.000,- (duizend euro) per gebeurtenis, waarbij het gebruik van een (persoons)gegeven geldt als één gebeurtenis, zulks onverminderd het bepaalde in artikel 11 hieronder, alsmede onverminderd het recht van PvjD om nadere rechtsmaatregelen tegen het lid de leden te nemen en schadevergoeding te eisen.


De wet geeft zelf al een lijst met bedingen die sowieso onredelijk bezwarend zijn, maar daar staat deze niet tussen. Je moet dus in het algemeen stellen dat 'gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst (...) de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval' dit artikel onredelijk bezwarend is.
Je zou hiervoor kunnen aanvoeren:
* De symmetrie met art. 237, onder f): als de gebruiker van algemene voorwaarden niet zijn aansprakelijkheid mag beperken, waarom mag hij dan wel jouw aansprakelijkheid verruimen?
* Het feit dat je een prive persoon bent en geen winst maakt met je eigen site (tenminste, als dat laatste zo is).
* Het feit dat de algemene voorwaarden geen waarschuwing of ingebrekestelling vereisen.

Je zult dus een brief moeten schrijven die het bovenstaande over de algemene voorwaarden bevat en in die brief stellen dat artikel 8, lid 2 om de genoemde redenen onredelijk bezwarend is. Als je wilt, kun je een (evt. symbolische) schadevergoeding aanbieden: als ze die weigeren, dan zal de rechter t.z.t. sympathie hebben voor jouw kant van de zaak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:


Is jouw site commercieel? Uit je verhaal lijkt me dat niet het geval te zijn, maar goed, beter even vragen.
Die eis van 80.000 is echt bizar. Men had je op zijn minst eerst even kunnen verzoeken met het mailen te stoppen. Hoe zijn ze daar trouwens achtergekomen, weet je dat? Want:

Quote:
2.12 E-mail-berichten die door u aan andere leden worden verstuurd en chatsessies tussen u en een ander lid worden door PvjD als privé-gegevens behandeld. PvjD behoudt zich het recht voor om naar aanleiding van klachten van andere leden maatregelen te nemen. Deze maatregelen zijn beschreven in de algemene voorwaarden.


Ik weet niet hoe ze daar achter zijn gekomen.

wat verstaat men onder commercieel? Het is meer een hobby site met informatie over datingsites + bijpassend forum met gebruikerservaringen over deze sites. Als men via mijn site bij andere datingsites lid word verdien ik daar een heel gering bedrag voor via kliks.nl (site is zon maandje online en heb er tot dusver zon 50 euro mee verdiend) Zit dus geen geweldig bedrag aan vast wellicht denkt men dat ze een bedrijf uit willen kleden maar heb bijna geen geld en een kale kip kunnen zo (hopelijk) ook niet plukken. Ik ga morgen zobiezo naar de rechtswinkel om de brief te laten lezen jullie hulp doet me zeer veel deugt! timo kan ik die brief beter zelf of via een eigen advocaat laten sturen? En is dat wel verstanding omdat ze daar dan op in kunnen gaan voordat het al tot een rechtzaak komt. Ik heb geen flauw idee wat er gaat gebeuren als ik niet betaal. En hoe hoog zou een evt voorstel voor schadevergoeding zijn? ( ik heb niks aan hun bezoekers verdiend en kan me niet voorstellen dat ze er hinder van hebben ondervonden omdat de gebruikers waarnaar ik dit stuurde al lid waren van de datingsite)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mx4, de situatie is nu als volgt: als zij geld van je willen zien zullen zij jou moeten dagvaarden. Je sleept iemand niet van de één op de andere dag voor de rechter, dus je hebt nog wel even tijd om alles op een rijtje te zetten.
Bovendien weten die gasten ook wel dat niemand na een brief op poten even braaf 80.000 pieterballen overmaakt vóór de gestelde datum. Dat bedrag is sowieso grote onzin.
Voor zover ik in de gauwigheid heb gelezen doe je nu op dit moment ook verder niets dat zij onrechtmatig vinden. Hou je dus gedeisd, ik hoef je waarschijnlijk niet aan te raden niet nog meer emailtjes te versturen Wink.
Het klinkt mij in de oren alsof ze niet moeten zeuren, wanneer ze jou aanmanen te stoppen met 'spammen' en jij dat ook niet meer doet. 80 mailtjes, het is niet alsof je hun hele website dagenlang plat hebt gelegd ofzo.

Als ze het echt doorzetten zou het kunnen dat een rechter je veroordeelt tot een klein bedragje. Ik kan me niet voorstellen dat dat, gezien de context (jouw leeftijd, je eigen website, hun schade etc.) meer is dan een financiële tik op de vingers om dit af te leren. Àls je al veroordeeld zou worden tot schadevergoeding. Deze algemene voorwaarde is echt absurd.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
timo



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Bovendien weten die gasten ook wel dat niemand na een brief op poten even braaf 80.000 pieterballen overmaakt vóór de gestelde datum. Dat bedrag is sowieso grote onzin.


Eigenlijk he... ben ik veel te theoretisch Smile ik denk dat je nog het beste Michèles advies kunt volgen, en dat alles dan goed komt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou ook even helemaal niets doen. En komt er wat van, dan kun je in die procedure altijd ook even op dat puntje wijzen hoe men hier bij komt. Dan zal men toch echt even de klacht die tot e.e.a. leidde moeten overleggen, lijkt me, alsmede moeten onderbouwen waar dat bedrag van 1000 Eur op gebaseerd is.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jullie zijn echt toppers!

is het misschien een idee om mijn situatie aan hun voor te leggen en dat ik niet veel geld heb en mijn exuses aanbiedt? (dubbel mail naar de site + advocaat) of snij ik mezelf dan in de vingers en kan ik beter even wachten wat ze doen als ik niet reageer? Ik ga zobiezo ondanks jullie moeite morgen even naar de rechtswinkel (puur informatief) en hou jullie op de hoogte!

p.s die mailtjes sturen heb ik per direct dat ik die brief kreeg gestopt want ik ben goed genoeg geschrokken heb der koppijn van inmiddels..


Laatst aangepast door mx4 op do 15 feb 2007 23:33, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat lijkt mij alleen maar weer een tegenreactie uit te lokken, dus daar schiet je dan weinig mee op. Zoiets kun je altijd nog tijdens een evt. zitting naar voren brengen lijkt me.

Maar goed, ben benieuwd hoe de anderen daarover denken.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Dat lijkt mij alleen maar weer een tegenreactie uit te lokken, dus daar schiet je dan weinig mee op. Zoiets kun je altijd nog tijdens een evt. zitting naar voren brengen lijkt me.

Maar goed, ben benieuwd hoe de anderen daarover denken.


Ik doe het dan meer om te laten blijken dat ik geen miljardenbedrijf ben waar geld te halen valt. Misschien laten ze dan hun goede wil zien en laten ze het erbij. Aan de andere kant: Ik heb niet echt het idee gekregen met sociale mensen te maken te hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
timo



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanuit theoretisch oogpunt ben ik nog wel benieuwd naar jullie mening over wat ik hierboven schreef:
timo schreef:
* De symmetrie met art. 237, onder f): als de gebruiker van algemene voorwaarden niet zijn aansprakelijkheid mag beperken, waarom mag hij dan wel jouw aansprakelijkheid verruimen?


Ik bedoel dus art. 6:237 BW. Ik vind het raar dat deze symmetrie niet in de wet staat. Bijvoorbeeld 236 onder c) en 237 onder g) hebben die symmetrie tussen gebruiker en wederpartij wel. Wat zou hier de reden voor zijn? Ik kan op opmaat even geen MvT vinden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het posten van 80 van zulke links lijkt mij eigenlijk wel aan te merken als onrechtmatig handelen en/of wanprestatie. In ieder geval mag zo'n site dergelijke posts verwijderen, en je vragen hiermee op te houden. (Wellicht is dat ook al eens gevraagd?)

De gevraagde schadevergoeding is natuurlijk veel te hoog. Maar even laten weten dat je het niet meer zult doen, met daarbij evt. excuses, is misschien wel handig. En wellicht een zinnetje om tot uitdrukking te brengen dat je er vanuit gaat dat het hier bij blijft, aangezien er geen sprake kan zijn van noemenswaardige schade.

timo schreef:
Bij de schadevergoeding mag je overigens ook nog 'onrechtmatig genoten voordeel' optellen.

Optellen volgens mij niet. Wel kan de benadeelde die schade heeft geleden de rechter vragen om de schade te begroten op het onrechtmatig genoten voordeel of een deel ervan (art 6:104 BW). De rechter bepaalt of hij dit toewijst. Dus jouw (1)+(2)+(4) of (een deel van) jouw (3).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
timo



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, en mx4: ik zou inderdaad ook gewoon even niets van me laten horen. Dan lok je niet nog extra moeite uit. Aan de andere kant, wel een mooie manier om nog even PvjD op extra rechtsbijstandskosten te jagen Smile

Neem morgen naar de rechtswinkel, behalve de brief, even een printje van die algemene voorwaarden en een printje van dit forumtopic mee.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds