Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

2 keer voor dezelfde vordering gedagvaard worden?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vossie75



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 21


BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019 19:58    Onderwerp: 2 keer voor dezelfde vordering gedagvaard worden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,
Ik heb laatst een dagvaarding ontvangen voor een niet betaalde vordering.
Ging over aankoop op Wish (al 1 a 2 jaar terug) welke ik achteraf via klarna zou betalen.
Aankoop beviel niet dus wilde retoursturen maar wish blokkeerde mijn account vanwege zogenaamde misbruik dus kon product niet retoursturen en ook de optie voor contact met klantenservice was daarmee geblokeerd.

Paar maanden daarna kreeg ik mail dat ze achter waren gekomen dat mijn account onterecht geblokkeerd was.
Ondertussen had ik al geoe met Klarna (de partij die vordering overneemt en zorgt voor betaling).
Die laten weten dat ik niet zou gaan betalen omdat mij de mogelijkheid tot retoursturen was geweigerd.

die bleven verwijzen naar Wish daarvoor, die kon ik echter niet meer contacten (had account al beëindigd en Wish is niet bepaald makkelijk bereikbaar). dus herhaaldelijk Klarna maar op gewezen dat zij maar contact met hun opdrachtgever moesten opnemen. dat weigeren ze echter.

Uiteindelijk dus dagvaarding om 6 december voor de rechter te komen.
Dus had al verweerschrift grotendeels klaar.
Vandaag kreeg ik echter brief dat om hun moverende reden de rechtzitting niet door zou gaan.
Maar wel met daarbij dat ik voor 27 december de kosten van bestelling + incassokosten + kosten gemachtigde + kosten dagvaarding en rentes dien te betalen.

Heb ze al laten weten dat ik onder geen beding zal betalen en verder enkel nog reageer in de rechtbank.

Maar vroeg me echter af of de tegenpartij na het nu intrekken van de rechtszitting mij nog opnieuw voor deze zelfde zaak kan en mag dagvaarden.
Hoe zit dat?

En als ze dat al zouden doen, zouden ze dan nogmaals extra kosten voor dagvaarding en kosten gemachtigde in rekening kunnen brengen (dubbel dus).

Gewoon benieuwd, niet dat ik me zorgen maak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019 21:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een zeer vreemde gang van zaken. Ik adviseer u om u wel degelijk te melden bij de rechtbank!
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Vossie75



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 21


BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019 12:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Een zeer vreemde gang van zaken. Ik adviseer u om u wel degelijk te melden bij de rechtbank!


Ik ga morgen de rechtbank in elkgeval even bellen om te vragen of inderdaad ingetrokken is.
Maar ben dus benieuwd wat dit voor gevolg heeft voor de resterende procedure. Kan betreffende deurwaarder of hun opdrachtgever (klarna) dus later nog weer een nieuwe procedure starten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vossie75



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 21


BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb rechtbank nog gebeld maar die konden (nog) niet zien of ingetrokken was.
die adviseerde me via de e-mail uitstel te vragen, dan zou ik na zitting vanzelf horen als ingetrokken was.

verder nog steeds benieuwd of er nog voor 2de keer een dagvaarding kan komen met nogmaals die kosten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MrFloris



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 13


BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag is waarom de zitting niet door ging, was er sprake van beëindiging van de procedure? Of was de eiser verhinderd/ziek oid?

Hoe dan ook: Er is in het civiel recht niet zoiets als ne bis in idem. Dus op zich kun je wel twee keer gedagvaard worden voor hetzelfde feit maar als er in eerste instantie een uitspraak was dan zal de rechter daar in tweede instantie naar verwijzen en waarschijnlijk is er dan ook sprake van misbruik van procesrecht/een onwaarachtige proceshouding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Legalblond



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020 21:58    Onderwerp: Re: 2 keer voor dezelfde vordering gedagvaard worden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe staat het er ondertussen met deze kwestie voor?? Overigens, als de eisende partij de zaak intrekt, dan is het niet redelijk dat de gedaagde wel de kosten voor dagvaarden en die van de gemachtigde moet betalen. Ik zou verder niks doen, maar zorg wel dat je een goed verhaal hebt, met alle bewijsstukken. Hopelijk heb je de email ook nog waarin werd toegegeven dat jouw account ten onrechte was geblokkeerd. Overigens is het wel mogelijk dat eiser je alsnog gaat dagvaarden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds