Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 21:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] B2 Staats- en bestuursrecht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisteren dus het hertentamen rechtsfilosofie gemaakt. Het ging vrij aardig. Ik twijfel alleen heel erg over de vraag hoe Hobbes denkt over de scheiding tussen kerk en staat. Ik denk dat ik het wel gehaald heb. Althans dat hoop ik heel erg.

Ik ben namelijk opnieuw gezakt voor rechtseconomie. Ik heb een 5.3. Vette pech dus. Maar als ik rechtsfilosofie en goederenrecht heb gehaald, mag ik een vervangende opdracht doen. Zo spannend.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Balen van rechtseconomie Patricia! Ik heb uiteindelijk rechtsfilosofie niet hoeven herkansen want er was inderdaad een fout gemaakt bij het nakijken van mijn tentamen, dus ik heb afgelopen maandag alsnog een voldoende gekregen. Ik heb gelukkig een 6 voor rechtseconomie. Ik heb dit jaar de repetitorcursus gevolgd maar vond het alsnog een lastig tentamen. Nu lekker genieten van de vakantie!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Gisteren dus het hertentamen rechtsfilosofie gemaakt. Het ging vrij aardig. Ik twijfel alleen heel erg over de vraag hoe Hobbes denkt over de scheiding tussen kerk en staat. Ik denk dat ik het wel gehaald heb. Althans dat hoop ik heel erg.

Ik ben namelijk opnieuw gezakt voor rechtseconomie. Ik heb een 5.3. Vette pech dus. Maar als ik rechtsfilosofie en goederenrecht heb gehaald, mag ik een vervangende opdracht doen. Zo spannend.
Begrijo ik het goed dat je in plaats van Rechtseconomie een vervangende opdracht mag maken?

En is dit omdat je dan je bachelor af hebt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is goed nieuws Summer. Dus jij wacht alleen nog op goederenrecht. Echt spannend hoor. Ik heb ook echt ontzettend goede hoop dat ik rechtsfilosofie heb gehaald. Alleen goederenrecht is een beetje spannend. Derest alle vakken gehaald. Het grote wachten kan beginnen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt gaat dan om mijn laaste vak.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja het wachten kan beginnen inderdaad! Ik wacht nog op goederenrecht en BPR want dat tentamen kon ik in december helaas niet maken i.v.m het weer. Hopen dat we het gehaald hebben! Ik heb voor de rest ook alles gehaald.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Klopt gaat dan om mijn laaste vak.
Ik gun het je natuurlijk echt oprecht, maar eerlijk gezegd heb ik er wel moeite mee (voor wat dat waard is). Beetje oneerlijk tegenover mensen die het gehaald hebben, maar goed ik ben blij voor je Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 1:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan het begrijpen dat je er zo over denkt. Maar in de OER staat daadwerkelijk een regeling voor als je nog 1 vak moet, waarvoor je minstens een 5 hebt gehaald. Toen ik mij meldde voor een individuele herkansing, kreeg ik te horen dat dit gebeurd in de vorm van een vervangende opdracht. Geen idee in welke omvang. Maar volgens mij is het puur om die twee tiende punt.

Ik weet trouwens dat ze bij rechtsfilosofie in het kader van de laatste vak regeling ook een vervangende opdracht doen. Niet alle vakken doen een mondeling tentamen,
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 1:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan het begrijpen dat je er zo over denkt. Maar in de OER staat daadwerkelijk een regeling voor als je nog 1 vak moet, waarvoor je minstens een 5 hebt gehaald. Toen ik mij meldde voor een individuele herkansing, kreeg ik te horen dat dit gebeurd in de vorm van een vervangende opdracht. Geen idee in welke omvang. Maar volgens mij is het puur om die twee tiende punt.

Ik weet trouwens dat ze bij rechtsfilosofie in het kader van de laatste vak regeling ook een vervangende opdracht doen. Niet alle vakken doen een mondeling tentamen
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 6:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geloof best dat het ('juridisch') goed geregeld is, zeker bij Rechten. Maar de reden voor zo'n vervangende opdracht (nl. dat je dan niet op tijd het papiertje haalt) blijft imho raar. Ik vraag me af of andere opleidingen ook zoiets hebben. Een extra herkansing had ik dan fairderder gevonden.

Maar goed joh, ik hoop dat je het haalt. Ik ben trouwens wel benieuwd wat zo opdracht nou eigenlijk inhoudt, dus laat dat nog even weten.
Suc6 Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp niet waarom het oneerlijk zou zijn tegenover mensen die het vak wel hebben gehaald. Ik weet zeker dat Patricia er net zo hard aan gewerkt heeft als ieder ander om het vak te behalen. Of men nou voor een extra herkansing of vervangende opdracht kiest maakt mij eigenlijk niet uit. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat die vervangende opdracht inhoudt. Ik kan me er echt geen voorstelling van maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit heeft denk ik te maken met de harde knip. Vroeger was er namelijk helemaal geen knip tussen het derde en vierde jaar. Is het niet een beetje onevenredig om iemand een half jaar later te laten instromen, vanwege 1 vak. Of stel dat je bijvoorbeeld goederenrecht niet haalt. Dan moet je een heel jaar wachten op 1 vak. Vind ik erg onevenredig.

Maar voor het laatste vak geldt dan ook dat er minstens een 5 moet zijn gehaald. Voor er een individuele herkansing kan worden aangevraagd. Hoe de desbetreffende vakken dat invullen is aan hun. Rechtseco is ook best lastig in een mondeling denk ik. Bovendien het gaat in mijn geval om een 5.3 en dus geen 4.5. Dat vindt ik nogal verschil maken.

Als zijn ze met die eis ook niet heel streng. volgens mij heeft Lamaris met een 4 voor bedrijfseconomie als laatste vak, een mondeling gedaan. Trouwens wat mij betreft doe ik liever gewoon tentamen, ware her niet dat ik zonder bachelor niet aan de master mag beginnen. Als je bijvoorbeeld met nog 15 ects open aan de master mag beginnen, had ik dat gewoon gedaan. En had ik gewoon weer tentamen rechtseconomie gedaan.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat ik geen mondeling goederenrecht moet doen want dat lijkt me echt lastig. Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 26 jun 2010 12:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dames, relax Smile Ik zeg al eerder dat ik het Patries gun, want volgens mij werkt zo gewoon heel hard en serieus enzo, dus het is logisch dat je van die mogelijkheid gebruik maakt. Had ik net zo goed gedaan, dus daar gaat het niet om.

Mijn opmerkinkje is meer bedoeld naar de Uni, die aan de ene kant graag een stoere harde knip wil en aan de andere kant gaat schuiven met onderdelen uit het onderwijsprogramma. Terwijl men op andere momenten weer roept dat de bachelor een aparte opleiding is, die losstaat van de master. Misschien is het verschuiven niet heel erg veel, maar het gebeurt wel en waarom dan niet een herkansing als iemand een 4,5 heeft?

Ik weet iig dat als ik een lastig vak in mijn bachelor heb, dat ik dat gewoon laat zitten en als allerlaatste vak van de bachelor doe Wink

Maar goed: ik ben benieuwd naar die vervangende opdracht en wanneer ik Patries kan feliciteren Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds