Merkrecht en recht op bestaande domeinen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Merkrecht en recht op bestaande domeinen Auteur: anne31 BerichtGeplaatst: di 10 okt 2023 20:11
    —
hallo,

Wij zijn sindskort een bedrijf begonnen en gaan een online game ontwikkelen.
Echter is de naam welke wij willen gaan gebruiken qua merkrecht nog niet geregistreerd en dus beschikbaar.

Echter bestaat op het domein met dezelfde naam wij willen gaan gebruiken momenteel al een soortgelijk online spel (welke overigens bijna op zijn gat ligt).

Mijn vraag is: heb ik ook 'recht' op de exact overeenkomende .nl en .com domeinen wanneer ik nu het merkrecht registreer bij bv: Nederlands of Europees of een per land specifiek merkrecht. Gezien dit spel/domeinen er al wel waren voordat ik het merkrecht ga registeren.

Overigens zijn de domeinhouders gevestigd in Nederland.

Bij voorbaat dank,

anne

#2: Re: Merkrecht en recht op bestaande domeinen Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2023 0:44
    —
anne31 schreef:
Mijn vraag is: heb ik ook 'recht' op de exact overeenkomende .nl en .com domeinen wanneer ik nu het merkrecht registreer bij bv: Nederlands of Europees of een per land specifiek merkrecht. Gezien dit spel/domeinen er al wel waren voordat ik het merkrecht ga registeren.

Nee, dat heb je niet. Je kunt proberen de domeinnaam tegen betaling over te nemen.

#3: Re: Merkrecht en recht op bestaande domeinen Auteur: anne31 BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2023 16:42
    —
bona fides schreef:
anne31 schreef:
Mijn vraag is: heb ik ook 'recht' op de exact overeenkomende .nl en .com domeinen wanneer ik nu het merkrecht registreer bij bv: Nederlands of Europees of een per land specifiek merkrecht. Gezien dit spel/domeinen er al wel waren voordat ik het merkrecht ga registeren.

Nee, dat heb je niet. Je kunt proberen de domeinnaam tegen betaling over te nemen.


Om welke redenen heb ik daar geen recht op? Als je het merkrecht op een naam hebt zou je dat domein simpelweg toch ook moeten kunnen verkrijgen?

Bij voorbaat dank!



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl