iemand machtigen voor ondertekenen aanvaarding of verwerping
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: iemand machtigen voor ondertekenen aanvaarding of verwerping Auteur: kleine remi BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2021 6:26
    —
hallo,

als ik een familielid wil machtigen om namens mij een erfenis van een overleden familied benificier te aanvaarden of te verwerpen kan ik dan zelf een contract maken of moet dit via de notaris omdat het anders niet rechtsgeldig is?

ik ben voor mijn familie lange tijd niet bereikbaar met uitzondering van het regelen van de machtiging. nog levende ouder, tantes en ooms zijn allen rond de 80.

#2: Re: iemand machtigen voor ondertekenen aanvaarding of verwerping Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 26 dec 2021 1:08
    —
kleine remi schreef:
als ik een familielid wil machtigen om namens mij een erfenis van een overleden familied benificier te aanvaarden of te verwerpen kan ik dan zelf een contract maken of moet dit via de notaris omdat het anders niet rechtsgeldig is?

ik ben voor mijn familie lange tijd niet bereikbaar met uitzondering van het regelen van de machtiging. nog levende ouder, tantes en ooms zijn allen rond de 80.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar volgens mij kan dit gewoon.

Via de notaris heeft het voordeel dat de machtiging vrijwel zeker geaccepteerd zal worden, maar in beginsel is een notaris hierbij niet nodig.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl