Is er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Is er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen? Auteur: Henk888 BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 11:28
    —
Beste mensen van rechtenforum,

Laatst hielp mijn broer mij met een onderdeel van mijn bedrijf en zei via whatsapp als grap dat hij hier 5% aan aandelen voor wilde hebben. Ik zei daarop als grap: is goed xD, met een lachtpoppetje. Is dit nu een overeenkomst die tot stand is gekomen? Er is hier toch sprake van wilsgebrek vanaf mijn kant omdat het een grap was. Zou hij dit kunnen gebruiken in een rechtzaak?

Alvast bedankt!

#2: Re: Is er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen? Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 4:33
    —
Henk888 schreef:
Beste mensen van rechtenforum,

Laatst hielp mijn broer mij met een onderdeel van mijn bedrijf en zei via whatsapp als grap dat hij hier 5% aan aandelen voor wilde hebben. Ik zei daarop als grap: is goed xD, met een lachtpoppetje. Is dit nu een overeenkomst die tot stand is gekomen? Er is hier toch sprake van wilsgebrek vanaf mijn kant omdat het een grap was. Zou hij dit kunnen gebruiken in een rechtzaak?

Alvast bedankt!

Als de rechter het met je eens is dat het een grap is, dan is het geen overeenkomst.



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl