Rabobank Plusvoorwaarden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: Rabobank Plusvoorwaarden Auteur: MichielH1978 BerichtGeplaatst: di 31 dec 2019 14:59
    —
Toen ik voor het eerst een hypotheek nam, dacht ik, nu ben ik aan het lot overgeleverd van de bank. Het nieuwe renteaanbod wat ik (in mijn geval na 6 jaar) krijg moet ik accepteren, of een dure overstap naar een andere bank. Wat weerhoudt de bank ervan die rente niet kunstmatig duur te houden, immers zij weten ook dat een overstap duur is. Maar toen dacht ik, ach, dat gebeurt niet, immers zullen ze ook nieuwe klanten willen, en ze kunnen niet anders dan de nieuwe klanten dezelfde rente aanbieden, dus deze angst stopte ik maar weer weg.

Nu krijg ik echter mijn nieuwe rente-aanbieding vandaag binnen, en wat blijkt, ik krijg WEL een hoger rente-aanbod dan de nieuwe klanten. Hoe komt dat? omdat ik ongevraagd in een pakket met PLUS-voorwaarden ben gezet. Ofwel, alle bestaande klanten mogen meer rente betalen, en de nieuwe klanten een lagere rente. Die PLUS-voorwaarden ten opzichte van de basisvoorwaarden heb ik niks aan!

Mag dit? is er niet een vorm van bescherming voor hypotheeknemers die voorkomen dat bestaande klanten niet tot een hogere rente "gedwongen" worden, en er ook nog steeds klanten binnengehaald kunnen worden met een lagere rente?

Het probleem is overigens ook niet gigantisch. Het is een renteverschil van 0,15% (wat wel een extra rente van €4000 voor mij betekend over de resterende looptijd) of een overstapkosten van €350. Maar het gaat me vooral ook om het principe, en wat als dit 10x zoveel was? en zo kan een bank elk jaar een nieuwe voorwaarden opstellen, elke keer een klein beetje anders, en elke keer krijgen deze nieuwe voorwaarden de laagste rente en de bestaande klanten mogen weer overstapkosten gaan betalen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit juridisch is toegestaan.



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl