Dagvaarding zonder producties + wie bevoegd kanton of civiel
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Dagvaarding zonder producties + wie bevoegd kanton of civiel Auteur: roos2019 BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2019 12:59
    —
Dag allemaal,

Ik heb een aantal vragen waar ik niet uitkom.

Onze onderneming is gedagvaard. Met de dagvaarding zijn geen producties meegezonden. Dit wordt ook onderkend: "aldaar mijn exploot doende en afschrift dezes, zonder producties, latende aan.... "

Vraag 1: Waarom zou je een dagvaarding uitbrengen zonder producties?
Vraag 2: Tot wanneer heeft de eiser de tijd om de producties na te zenden?
Vraag 3: Wij worden nu toch geschaad is ons verdedigingsbelang, immers is nu onduidelijk op welke stukken de eiser haar vordering baseert. Kan niet-ontvankelijkheid worden gevorderd?

De vordering is net onder de € 25.000, dus is de sector kanton bevoegd. Echter hebben wij een tegenvordering, die wij ook zullen indienen in reconventie. Wanneer we de bedragen bij elkaar optellen, komen we boven de grens van € 25.000 en dus is de sector civiel bevoegd.

Vraag 4: Bovenstaande klopt?
Vraag 5: Kan ons verweerschrift incl. tegeneis nog wel worden ingediend bij de sector kanton door een niet-advocaat?
Vraag 6: Verwijst de rechter daarop door naar de sector civiel, maar is het verweerschrift dan wel ontvankelijk omdat het is ingediend door een niet-advocaat?

Kortom, een aantal vragen wat betreft een situatie die wij nog niet eerder hebben meegemaakt.

Hoor t graag. Alvast bedankt.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl